PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacje83 proc. Polaków korzysta z porównywarek cen przed zakupem
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

83 proc. Polaków korzysta z porównywarek cen przed zakupem

Informacje 27.03.2025 (18:42)
Santander Consumer Bank

Najnowsze badanie Santander Consumer Banku pokazuje, że wybory zakupowe Polaków nie ograniczają się jedynie do świata online i nowych produktów. Coraz więcej osób (74 proc.) decyduje się bowiem na zakup towarów z drugiej ręki. 44 proc. badanych wskazało, że robi to głównie online, a co trzeci w punktach stacjonarnych, takich jak second handy. Czy to wynik oszczędności, troski o środowisko czy może zmiany w postrzeganiu rynku wtórnego?

fot. Darlene Alderson / Pexels

Czy Polacy to świadomi konsumenci przyszłości?

Choć zakupy stacjonarne w przypadku produktów używanych są wybierane przez szerokie grono Polaków, rynek wtórny online ma się równie dobrze. 44 proc. uczestników badania Santander Consumer Banku decyduje się na ich zakup właśnie tam. Skłonność do kupowania rzeczy z drugiej ręki jest najwyższa wśród najmłodszych respondentów (18-29 lat) oraz osób w wieku 40-49 lat. W obu tych grupach zakupy robi ponad 80 proc. konsumentów. Ponadto, częściej decydują się na nie kobiety (79 proc.) niż mężczyźni (69 proc.).

– Dane z naszego badania pokazują, że rośnie popularność zakupów na rynku wtórnym, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Co ciekawe, miesięczny dochód zdaje się nie mieć decydującego wpływu na decyzję o nabyciu towaru „second hand”. Z kolei w przypadku miejsca zamieszkania to mieszkańcy wsi wybierają tę opcję najczęściej. Wzrost zainteresowania produktami używanymi jest bardzo ciekawy w kontekście powodów, dla których Polacy podejmują decyzję o ich zakupie – komentuje Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku z Santander Consumer Banku. – Z jednej strony taka tendencja może sugerować, że konsumenci stają się coraz bardziej świadomi ekologicznie. Z drugiej – być może poszukują oszczędności, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że zdecydowana większość polskich konsumentów w jakimś stopniu korzysta z porównywarek cenowych. Takie zachowania kształtują nową rzeczywistość rynkową, w której liczy się zarówno cena, jak i zrównoważony rozwój – dodaje.

Porównywarki cen standardem w procesie zakupowym

Jednym z kluczowych aspektów współczesnych zakupów jest porównywanie cen przed podjęciem decyzji o nabyciu danego produktu. 7 proc. respondentów zawsze posiłkuje się tą funkcją, 30 proc. robi to często, a kolejne 30 proc. czasami. Z kolei 16 proc. robi to rzadko. Łącznie oznacza to, że aż 83 proc. konsumentów świadomie analizuje ceny przed zakupem. Taka postawa jest szczególnie widoczna wśród osób o średnich dochodach – w grupie zarabiających pomiędzy 4000-4999 zł oraz 5000-5999 zł odsetek ten wzrasta do 90 oraz 92 proc. Wyniki te pokazują, że oszczędzanie stało się istotnym elementem konsumenckich nawyków niezależnie od sytuacji finansowej.

Nowoczesna bankowość

W kontekście zarządzania finansami konsumenci oczekują funkcji bankowych, które pomogą im w kontrolowaniu wydatków. Największym zainteresowaniem cieszą się oferty cashback za zakupy – aż 37 proc. badanych wskazało tę opcję jako najbardziej przydatną. Ich popularność maleje jednak wraz z wiekiem respondentów – w najmłodszych grupach 18-29 lat oraz 30-39 lat po 48 proc. Polaków wybrało cashback, jako najatrakcyjniejsze rozwiązanie. Z kolei w najstarszej grupie 60+ zainteresowanie tą formą spadło do 22 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się szczegółowa historia transakcji z opisem miejsca i celu zakupów (30 proc.), przypomnienia o płatnościach i zarządzanie subskrypcjami (26 proc.), automatyczna analiza wydatków i oszczędności (24 proc.) oraz inteligentne alerty o stanie konta (21 proc.). Mniej istotne są dla Polaków limity kredytowe (12 proc.), szybkie pożyczki (11 proc.) oraz finansowanie ekologicznych inwestycji (np. zakupów energooszczędnych produktów) – 6 proc. wskazań.

Te wyniki pokazują, że klienci coraz bardziej cenią narzędzia, które ułatwiają im codzienne zarządzanie budżetem. Popularność ofert cashback wskazuje na rosnącą świadomość oszczędzania i chęć uzyskania dodatkowych korzyści z codziennych wydatków. Z kolei wysoki odsetek wskazań na szczegółową historię transakcji oraz zarządzanie subskrypcjami sugeruje, że konsumenci poszukują większej transparentności i kontroli nad swoimi finansami. Trend ten wpisuje się w globalne zmiany w sektorze bankowym, gdzie innowacyjne technologie i sztuczna inteligencja wspierają użytkowników w lepszym planowaniu i optymalizacji wydatków.

– Widzimy wyraźny trend w kierunku bardziej świadomego zarządzania finansami. Klienci oczekują nie tylko korzystnych warunków kredytowych, ale również narzędzi, które pomogą im planować budżet. Właśnie dlatego w Santander Consumer Banku oferujemy konsumentom takie rozwiązania jak kredyt online. Gwarantuje on stałe oprocentowaniem i można go wygodnie rozłożyć na raty, co pozwala na rozplanowanie kosztów i zarządzanie domowym budżetem. Kolejną opcją są raty – dostępne zarówno online w ponad 4000 e-sklepach, jak i w sklepach stacjonarnych u ponad 23 tys. sprzedawców – dzięki którym można korzystnie rozłożyć spłaty bez obciążania swoich finansów i cieszyć się zakupem już teraz – mówi Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku z Santander Consumer Banku.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 20-27 stycznia 2025 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystających z Internetu. Próba n = 1000.

Źródło: Santander Consumer Bank

2025-03-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

a Kariera w finansach 0 Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze
17.12.2025 (14:43) – informacja prasowa

Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze

Czy Twoje miejsce pracy sprzyja zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu? Takie pytanie Instytut Great Place To Work …

a 0 Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej
17.12.2025 (14:42) – informacja prasowa

Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej

W IV kwartale 2025 r. Barometr Rynku Consumer Finance osiągnął 96,6 pkt., potwierdzając utrzymującą się od …

a 0 CyberRescue w Banku Pekao
17.12.2025 (14:39) – informacja prasowa

CyberRescue w Banku Pekao

Na święta Bank Pekao S.A. daje swoim klientom prezent – bezpłatną usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców