Ranking Top Marka to badanie brandów zainicjowane przez miesięcznik PRESS, realizowane wspólnie z PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Ranking uwzględnia trzy aspekty obecności marki w mediach: liczbę publikacji, zasięg oraz wydźwięk publikacji.
Bank Zachodni WBK po raz drugi w historii rankingu został uznany POZYTYWNĄ MARKĄ. Oznacza to, ze w ciągu 8 lat istnienia rankingu tj. 2007 – 2015 bank uzyskiwał najwyższe noty w kategorii „wydźwięk publikacji”.
W ujęciu branżowym, w kategorii „banki” BZWK zajął II miejsce. Dowodzi to nie tylko wysokiej rozpoznawalności marki BZ WBK, ale również tego, że produkty i usługi banku są dobrze oceniane przez jego klientów, partnerów biznesowych i środowisko mediów.
Top Marki wręczono po raz ósmy. Badaniem objęto materiały opublikowane w okresie od 1 lipca 2014 roku do 30 czerwca 2015 roku – łącznie 1,5 mln informacji internetowych, 326 tys. prasowych oraz 10 mln wzmianek w social media. Poddane analizie teksty dotyczyły najpopularniejszych marek z 10 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, telekomunikacji, stacji paliw, banków, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia i artykułów spożywczych.