Innowacyjna usługa Idea Banku zdobyła wyróżnienie w X edycji konkursu Golden Arrow. Aplikacja „Mobilny Wpłatomat”, umożliwiająca zamówienie „bankomatu na kółkach” przez aplikację – podobnie jak taxówkę – została uhonorowana w kategorii Marketing Mobilny.
W Konkursie Marketingu Bezpośredniego Golden Arrow od lat nagradzane są najciekawsze polskie kampanie i działania marketingowe, czyniąc go jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń w branży. Organizatorami konkursu są Polskie Stowarzyszenie Marketingu oraz wydawnictwo VFP Communications. Plebiscyt ma na celu promocję efektywności w działaniach marketingowych, a przy ocenie każdego projektu pod uwagę brane są nie tylko sposób opracowania strategii i kreatywność, ale także skuteczność podejmowanych starań.
Podczas uroczystej gali jubileuszowej edycji konkursu, która odbyła się 25 czerwca br. w Centrum Artystycznym „Fabryka Trzciny” w Warszawie, Idea Bank został wyróżniony za aplikację „Mobilny Wpłatomat”. Dzięki niej, klient może zamówić pod wskazany adres auto z wbudowanym bankomatem-wpłatomatem i śledzić trasę jego przyjazdu. Wpłacone przez urządzenie pieniądze znajdą się na rachunku bankowym w ciągu zaledwie kilku minut.
Jury, w skład którego weszli profesjonaliści z branży marketingowej, było pod wrażeniem „Mobilnego Wpłatomatu”, który jest pierwszą tego typu usługą na świecie. Zarówno w kategorii Marketing Mobilny jak i innych kategoriach konkursowych m.in. Promocja sprzedaży, Social Media, Experiential marketing, Kampania zintegrowana, o nagrodę walczyły liczne agencje reklamowe, interaktywne, BTL itp.
– Pomysł na „Mobilny Wpłatomat” zrodził się z obserwacji codziennego życia właścicieli małych firm, którzy samodzielnie, nierzadko po zmroku i korzystając z komunikacji miejskiej, przewożą swój utarg z firmy do banku, albo do domu. – wyjaśnia Sławomir Gąsiorowski, dyrektor marketingu Idea Banku. – Golden Arrow to dla nas nie tylko wyróżnienie, ale i dowód na to, że nasza strategia marketingowa, oparta na tworzeniu nowatorskich rozwiązań dopasowanych do potrzeb klienta, po prostu się sprawdza – dodaje.
Z „Mobilnego Wpłatomatu” korzystać mogą także klienci indywidualni. Na razie usługa swoim zasięgiem obejmuje Warszawę, ale w miarę zainteresowania użytkowników, są plany rozszerzenia jej na inne miasta. Partnerem Idea Banku przy tym projekcie jest spółka iTaxi, która opracowała mobilną aplikację do zamawiania wpłatomatów-bankomatów. Aplikacja dostępna jest na systemy Android oraz iOS, a logowanie do niej odbywa się przy pomocy tokenu, który użytkownicy otrzymują w systemie bankowym.