PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćRWD czy aplikacja – dwugłos w dyskusji

RWD czy aplikacja – dwugłos w dyskusji

Nasz gość 19.06.2015 (11:23)

Trudno wyobrazić sobie dziś bankowość internetową bez kanału mobile. Banki wręcz prześcigają się w nowych usługach i udogodnieniach na telefon. Ba! Pojawiają się banki nie posiadające nawet oddziałów naziemnych, w których nawet tak skomplikowany produkt jak kredyt można wziąć zdalnie, przez telefon, i to w 10 minut. Nic dziwnego – klient nasz pan, a pan chce mieć wygodnie. Kropkę nad „i” niedawno postawił Google, wprowadzając do algorytmu wyszukiwania ocenę dostosowania serwisu do urządzeń przenośnych. Efekt? Jeśli serwis banku nie jest dostosowana do smartfona, używający tego urządzenia klient nie znajdzie go w wynikach wyszukiwania.

W sukurs bankom i ich wymagającym Klientom przyszła technologia. A konkretnie Responsive Web Design (RWD), pozwalająca na tworzenie serwisów uniwersalnych, dla dowolnych platform systemowych i urządzeń. Dzięki temu strony www automatycznie skalują się do rozdzielczości używanej przeglądarki, dobrze wyglądają na każdym urządzeniu, działają zarówno na Androidzie, iOS czy innym systemie operacyjnym. Serwisami zbudowanymi w RWD mogą pochwalić się m.in. CreditAgricole, BZ WBK czy Meritum Bank. Czy to oznacza koniec bankowych aplikacji mobilnych?

Uniwersalność


Natalia Strzeżewska*: Uniwersalność jest zdecydowanie największą zaletą RWD.Wystarczy zbudować jeden serwis, aby obsłużyć wszystkie kanały internetowe i urządzenia. Z oczywistych względów jest to dla banku rozwiązanie bardzo ekonomiczne. Pamiętajmy, że aplikację też trzeba ciągle rozwijać i ją utrzymywać.

Anna Maraś*: Tu pełna zgoda. Serwis ma te same funkcje na laptopie i na komórce, na wszystkich urządzeniach podobnie wygląda. To ułatwienie dla osób płynnie przeskakujących z jednego urządzenia na drugie – po prostu łatwiej się w takim serwisie poruszać. W dobie muliti- i omnikanałowości to jest świetne rozwiązanie.

Dostępność


Anna Maraś: Na korzyść RWD przemawia „niski próg wejścia” stworzenia i korzystania z serwisu bankowego. Klient nie musi ściągać kolejnej aplikacji. Jednocześnie bank w żaden sposób nie jest zależny od dystrybutorów aplikacji – AppStore czy Google Store. Nie zajmuje mu ona miejsca w pamięci telefonu, nie pracuje w tle i nie spowalnia systemu.

Natalia Strzeżewska: Nie do końca się z tym zgadzam.W przypadku serwisu RWD jesteśmy jednak uzależnieni od dostępu do internetu. To poważna niedogodność. W aplikacjach wiele funkcji działa również offline (np. przygotowanie przelewów do wysłania).

Wygoda użytkowania


Anna Maraś: W moim przekonaniu pod tym względem znów góruje RWD. Po pierwsze serwis wygląda podobnie i ma te same funkcje na komputerze i na komórce. Po drugie – nie zajmuje miejsca, nie pracuje w tle i nie spowalnia działania telefonu.

Natalia Strzeżewska: Zgoda, choć aplikacje mają swoich fanów, są zwykle prostsze w obsłudze i ładniejsze. Zwykle też pracują szybciej.

Funkcjonalność


Natalia Strzeżewska: Przewagą aplikacji jest możliwość pełniejszego wykorzystywania funkcjonalności telefonu. M. in. dlatego uważam, że „plotki o śmierci aplikacji są grubo przesadzone”. Weźmy za przykład opłacanie faktur w bankowości elektronicznej. Mając aplikację wystarczy zrobić zdjęcie blankietu do przelewu i już. Nic nie trzeba przepisywać. Bardzo wygodną funkcją jest tzw. przelew na telefon – kiedy nie znamy numeru rachunku bankowego adresata, za to mamy jego numer telefonu w liście kontaktów. Mało tego – są aplikacje rozpoznające komendy głosowe. Wystarczy, że powiem – zapłać Ani Maraś 100 złotych, i niebawem będzie miała tę stówę na swoim koncie.

Anna Maraś: Wykorzystanie geolokalizacji mamy już w RWD. Możesz np. łatwo namierzyć placówki banku najbliżej Ciebie.

Natalia Strzeżewska: Tak, ale w przypadku aplikacji możesz nie tylko zlokalizować najbliższą placówkę, ale też włączyć zintegrowaną z aplikacją nawigację, która Cię do niej poprowadzi. Możesz nawet zobaczyć jak ta placówka wygląda.

Bezpieczeństwo


Anna Maraś: W kwestiibezpieczeństwa znów przewagę ma RWD.W przypadku aplikacji bowiemużytkownicy mają ciągle obawy przed wpisywaniem do nich swoich danych, bo przecież telefon łatwo można zgubić, może zostać skradziony. Mimo zabezpieczeń – ta obawa ciągle jest żywa.

Natalia Strzeżewska: Z bezpieczeństwem to naprawdę sprawa jest dyskusyjna.Aby wykonać transakcję przez aplikację, urządzenie powinno być zsynchronizowane z kontem w bankowości elektronicznej, co według mnie minimalizuje niebezpieczeństwo skorzystania z mojego konta przez osoby trzecie. Raczej spotkałam się z większym wahaniem przed udostępnianiem danych w przeglądarkach, na co zezwala RWD.Każde z rozwiązań wzbudza pewne obawy, w moim odczuciu jednak – nie uzasadnione. Poziom zabezpieczeń w obu wypadkach, przy odpowiedzialnym użytkowaniu technologii, jest wystarczająco wysoki

Werdykt


Anna Maraś: Wygląda na to, że wszystko zależyod funkcji, jaką ma pełnić nasz kanał komunikacji internetowej. Umówmy się – do komunikacji z bankiem wystarczy i pewnie poręczniejszy jest serwis RWD. Wszystkie potrzebne informacje w nim znajdziemy.

Natalia Strzeżewska: Natomiast na tym etapie rozwoju technologii część transakcyjna jest ciągle bardziej funkcjonalna i wygodniejsza w aplikacji. Myślę, że rozwiązania jeszcze przez dłuższy czas będą wzajemnie się uzupełniały.

*Natalia Strzeżewska

Business Development Manager w Blue Media.Na co dzień zajmuje się m. in. rozwojem produktów i realizacją projektów IT dla sektora finansowego (banków, Towarzystw Ubezpieczeniowych). Specjalizuje się w projektowaniu rozwiązań IT, projektowaniu i optymalizacji użyteczności serwisów internetowych, SEO oraz marketingu internetowym.

*Anna Maraś

Product Manager w Blue Media.Na co dzień zajmuje się prowadzeniem i rozwojem serwisu płatności automatycznych bm.pl, flagowego okrętu Blue Media, kierowanego do użytkowników indywidualnych. Specjalizuje się w projektowaniu serwisów i zarządzaniu internetowymi projektami konsumenckimi, ich tworzeniem, optymalizacją i monetyzacją.

2015-06-19
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców