Getin Bank przepina klientów Getin Online, Open Online i Noble Banku na jeden wspólny system internetowy. Wkrótce do każdej z nich będzie obowiązywał jeden login i hasło, a klienci internetowych brandów od jesieni będą mogli korzystać z placówek Getin Banku.
Obecnie Getin Noble Bank oferuje usługi bankowości detalicznej pod czterema brandami: Getin Bank (Getin Up), Noble Bank oraz internetowymi Getin Online i Open Online. Marki działają też na dwóch różnych systemach informatycznych. Bank planuje zrobić porządki i rozpoczyna migrację na jeden wspólny system. Pierwszą widoczną zmianą dla klientów będzie możliwość logowania się do bankowości internetowej kilku marek za pomocą jednego loginu i hasła.
Jeden wspólny login i hasło
Będzie to dotyczyło klientów, którzy mają konta czy lokaty jednocześnie w Open Online, Getin Online czy Getin Banku. Od końca września będzie ich obowiązywał jeden login i jedno hasło. Nowością będzie możliwość ustalenia własnego aliasu do logowania – tak jak to działa chociażby w T-Mobile Usługi Bankowe, Inteligo czy PKO BP. Szczegóły dotyczące nowych sposobów logowania dostępne są TUTAJ. Po migracji marki Getin Online, Open Online i Noble Bank będą działały na tym samym systemie informatycznym, co Getin Bank. Nowością we wspólnym systemie będą też przelewy pay-by-link.
Klienci będą musieli uzbroić się w cierpliwość, bo migracja będzie wymagała kilku przerw technicznych. Bank planuje przerwy do bankowości internetowej, telefonicznej i mobilnej w dniach:
14-17 sierpnia 2014 r.
13-14 września 2014 r.
27-28 września 2014 r.
Jak się dowiedzieliśmy Getin Bank zamierza połączyć marki Getin Bank i Getin Online pod jednym szyldem: Getin Bank. Oznacza to, że klienci banku internetowego będą w końcu mogli korzystać z placówek Getin Banku. Do tej pory było to niemożliwe, bo oddziały działały na odrębnym systemie informatycznym. Migracja zakończy się na jesieni i wówczas docelowo zostaną trzy marki: Getin Bank, Open Online i Noble Bank.
Nie będzie podwyżek za konto i kartę
Po migracji bank nie podniesie opłat za konta i karty klientom Getin Online, ale nie wyklucza ujednolicenia innych opłat, na przykład w zakresie usługi sms Info czy pism wysyłanych do klienta kurierem. W dłuższej perspektywie czasu można jednak oczekiwać, że dojdzie do ujednolicenia cenników, bo taka praktyka jest powszechnie stosowana na rynku.
Systemy bankowości internetowej Getin Online czy Open Online od strony interfejsu to niemal bliźniacze kopie systemu działającego w Getin Banku. Różnią się tylko drobnymi detalami, więc klienci nie będą zaskoczeni. Jak się dowiedzieliśmy, Bank wprowadzi jednak do systemu kilka zmian zgłoszonych przez klientów.
Poczytaj więcej o systemie bankowości internetowej Getin Banku (Getin Up)
Wojciech Boczoń