PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościRynek mieszkaniowy – jakim klientem jest poznaniak?

Rynek mieszkaniowy – jakim klientem jest poznaniak?

Nieruchomości 27.03.2014 (14:43)

W ostatni weekend w Poznaniu odbyły się Targi Mieszkań i Domów. Nie zabrakło ciekawych premier, promocji, a także emocjonujących negocjacji między deweloperami a potencjalnymi nabywcami nieruchomości. Czego najczęściej szuka poznaniak, na co zwraca uwagę i czy rzeczywiście liczą się dla niego głównie koszty?


Na terenie Poznania i okolic wybór ofert mieszkaniowych jest bardzo duży. Można śmiało powiedzieć, że niemal każdy klient znajdzie kąt dla siebie. Zarówno przedział cenowy, jak i dodatkowe bonusy oferowane w inwestycjach są bardzo zróżnicowane. Zróżnicowani pod wieloma względami są także klienci, wśród których można wyróżnić jednak dwie podstawowe grupy. W pierwszej z nich mieszczą się osoby, które kupują kolejne z rzędu mieszkanie, drugą stanowią natomiast klienci szukający swojego pierwszego „M”. To, do jakiego dewelopera trafią zależy z pewnością w dużej mierze od samej oferty. I tak, przykładowo Ataner najczęściej gości osoby, które wiedzą czego szukają i nie uzależniają wyboru od ceny inwestycji. Natomiast Twoje M to deweloper mający ofertę dla młodych, szukających niskiej ceny i dobrej jakości, i to właśnie przedstawiciele tej grupy najczęściej kierują do niego swe kroki.

Jak deweloperzy oceniają poznaniaków?


Co do jednego przedstawiciele deweloperów są zgodni – klient poznański jest klientem wymagającym. Paulina Strabel z biura sprzedaży J.W. Construction zdradza, że poznaniak wnikliwie czyta umowę, ma podejście biznesowe i chce, by każdy punkt dokumentu był przede wszystkim czytelny. Jest też twardym negocjatorem, ale nie każdego inwestora da się „złamać”. Joanna Rajczak z PBG Erigo zaznacza, że jest pewna granica, do której deweloper jest w stanie się posunąć w negocjacjach, ponieważ zna wartość swoich inwestycji i doskonale wie, które z nich cieszą się mniejszym zainteresowaniem, a które większym – jak np. Ecoria, cechująca się solidnym budownictwem. Adam Wędrychowicz z Linea wspomina o dofinansowaniu z MdM: – Kupujący mają łatwiej niż rok temu, ponieważ mogą otrzymać rządowe dofinansowanie. To sprawia, że finalnie wkład w mieszkanie jest nawet 15 % niższy niż na początku. Pozwala to mocno skrócić negocjacje.


Zdaniem przedstawiciela PLASTBUD Developer na wiosennych targach właśnie mieszkania objęte programem MdM cieszyły się największym zainteresowaniem. Sandra Gałuszka z Murapolu przy pierwszym kontakcie z klientem najczęściej na początku odpowiada na pytania, które z mieszkań kwalifikują się do rządowego programu. Dopiero po tej informacji przechodzi do prezentowania oferty na Nowych Winogradach. Klienci oczekują również rabatów: za płatność gotówką, polecenie znajomych czy na tzw. „miły początek współpracy”. Niektórzy deweloperzy starają się zaspokoić także i tę potrzebę. – Family Housew promocji targowej przy rezerwacji wybranych mieszkań na osiedlu w Czapurach opuszcza cenę nawet do 15 000 złotych – informuje Katarzyna Rzepecka.

Bo mieszkanie to nie wszystko


Agata Nowaczyk, przedstawiciel Ekonbud-Fadom zaznacza, że poza ceną samego mieszkania, która jest niezwykle istotna, poznański klient szuka wygody, dobrej lokalizacji, a także miejsc postojowych czy komórek lokatorskich. Mimo, że są one dodatkowo płatne, to i tak cieszą się dużym zainteresowaniem. Podobnego zdania jest Joanna Rajczak z PBG Erigo i zwraca uwagę na fakt, że klienci wybierają mieszkania z widokiem na naturę. Deweloper bierze to pod uwagę, i dlatego właśnie kolejna jego inwestycja, wzorem poprzedniej będzie się mieścić w pobliżu terenów zielonych – na Strzeszynie Greckim.

Klienci coraz częściej pytają także o możliwość wykończenia pod klucz – niekoniecznie w cenie. Możliwość skorzystania z takiej oferty często przyspiesza decyzję o zakupie czy rezerwacji nieruchomości.

Czym w rzeczywistości kieruje się poznański klient?


Przedstawiciele deweloperów zgodnie twierdzili, że dla klienta najważniejszą kwestią jest cena. Zdaniem większości z nich dopiero po jej ustaleniu potencjalny nabywca mieszkania zwraca uwagę na dodatki, lokalizację czy udogodnienia, jakie oferuje dane mieszkanie. Jak do tej wizji mają się rzeczywiste priorytety klientów? Młode małżeństwo szukające domu w zabudowie szeregowej zapytane o tę kwestię zgodnie stwierdziło, że najważniejsza jest dla nich nie cena, a lokalizacja. Szukają osiedla blisko miejsca pracy albo z dogodnym dojazdem. Nie chcą stać godzinami w korkach czy wydawać dużo na samą podróż. Są świadomi, że mogą wybrać tańsze propozycje, ale – ich zdaniem – w ostatecznym rozrachunku i tak wyjdą „na zero”. Single i bezdzietne pary, takie jak Kamila i Michał, chcą najczęściej mieszkania w ścisłym centrum. Nie chcą rezygnować z życia nocnego, a na dom z ogródkiem na przedmieściach przyjdzie jeszcze czas.

Jednak są i takie osoby, które chcą się uwolnić od zgiełku ulic i stawiają na naturę poza granicami miasta. Wybierają Plewiska, Dąbrówkę, Rokietnicę czy Czapury, ciesząc się tym samym kameralną okolicą, wolną od nadmiernego ruchu ulicznego. Pytani wskazywali najczęściej właśnie takie miejsca, jako nadające się idealnie do wychowania dzieci.

Podczas rozmów z deweloperami pierwszoplanową rolę odgrywa zwykle cena. W rzeczywistości jednak klient, pytając o daną inwestycję, wybrał ją już wcześniej jako tą, która spełnia jego podstawowe wymagania. Dopiero spośród takich inwestycji, wybiera tą jedną, oferującą najwięcej w jak najniższej cenie.

Poza lokalizacją ważna jest renoma dewelopera


Poznański klient jest coraz bardziej świadomy sytuacji na rynku. Kupno mieszkania jest dużym przedsięwzięciem, do którego przygotowuje się niejednokrotnie całymi miesiącami. Dominika i Mateusz przed wakacjami podjęli decyzję o szukaniu własnego „M”. –Wybór był duży, ale po zawężeniu lokalizacji i ceny pozostała garstka propozycji – opowiadają. Dlatego w dalszych rozważaniach nad ofertami, będą kierować się renomą dewelopera, opiniami mieszkańców i cenami za czynsz. Na targi przyszli z myślą, że będą mogli porozmawiać o rabatach i otrzymają promocyjne warunki na zakup od dwóch inwestorów – nie chcą zdradzić, o kogo chodzi.

Z rozmów z odwiedzającymi targi wynika, że poznaniacy są wymagający, doskonale wiedzą, czego chcą i cały czas szukają lepszych propozycji. Nie wyobrażają sobie osiedla bez hali garażowej czy bez wydzielonych miejsc parkingowych przed budynkiem. Osoby, które chcą zostać w centrum miasta, myślą o ogrodzie. Jego rozmiar nie ma znaczenia, byle można było grillować lub napić się kawy na świeżym powietrzu.

Goście targowi przychylnie wypowiadali się o programie MdM. Oskar ze swoją żoną już w zeszłym roku zakupiłby mieszkanie, ale informacja o wprowadzeniu dofinansowania, opóźniła tę decyzję. Teraz porównują osiedla, które spełniają wymogi. Inni zainteresowani również myślą o tym programie – Skoro jest pula takich ofert do wykorzystania, to niemądrze byłoby z tego nie skorzystać – podsumowała Anna.

Zdaniem Dopoznania.pl, który śledzi i analizuje trendy na rynku nieruchomości oraz zachowania deweloperów i potencjalnych klientów, Targi Mieszkań i Domów w Poznaniu spełniły swoją rolę, czego przejawem była duża liczba odwiedzających i głosy zadowolenia z obu stron. –Odnieśliśmy wrażenie, że każdy uczestnik imprezy targowej otrzymał to, czego oczekiwał. Nie zabrakło promocji i rabatów, nowych inwestycji i ciekawych prelekcji. Kto jednak nie zdążył zapoznać się z ofertą deweloperską podczas targów zawsze może ją znaleźć w naszym serwisie dopoznania.pl.


Targi Mieszkań i Domów w Poznaniu pokazały, że poznaniak, szukając swojego wymarzonego lokum, staje się bardzo konkretny i rzeczowy. Wnikliwie przegląda oferty i porównuje konkurencyjne inwestycje. W kontakcie z deweloperem zmienia się w twardego negocjatora. Jednak nikogo to dziwić nie może – przecież kupno mieszkania to często inwestycja na całe lata, a poznaniacy znani są z gospodarności. Podstawowym, ale nie jedynym kryterium poznaniaka pozostaje cena. Nie zapomina jednak o lokalizacji, najbliższym otoczeniu osiedla czy samym mieszkaniu. Dla wielkopolskiego dewelopera zaś bardzo ważny jest każdy klient – indywidualne podejście i dobrze przygotowana oferta to klucz do przeprowadzenia udanej transakcji.

/dopoznania.pl

2014-03-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców