Raiffeisen Polbank udostępnił testowo klientom segmentu Premium nowy i wygodny kanał komunikacji. Video Advisor, jak roboczo nazywa się usługa, pozwala na wideospotkanie klienta z jego osobistym doradcą bankowym za pomocą urządzeń mobilnych.
Dzięki aplikacji zainstalowanej w smartfonie czy na tablecie klient bankowości Premium będzie mógł z dowolnego miejsca, jak również poza standardowymi godzinami pracy banku, połączyć się ze swoim osobistym opiekunem, by m.in. zasięgnąć informacji na temat oferty, omówić planowane inwestycje, korzystając z wyświetlających się na ekranie symulacji, wykresów i kalkulatorów, czy wreszcie zawrzeć transakcję bez konieczności odwiedzania oddziału.
Video Advisor to kolejny krok w rozwoju nowoczesnych kanałów komunikacji z bankiem. Najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie Raiffeisen Polbank pokazują, że możliwość spotkania „twarzą w twarz” z bankowym doradcą, ale bez przychodzenia do oddziału uznaje za bardzo atrakcyjną prawie 40% ankietowanych. Już wcześniej Raiffeisen Polbank udostępniał klientom możliwość spotkania wideo z doradcą w specjalnie wydzielonych pomieszczeniach w wybranych placówkach. Z analiz banku wynika, że kanał ten należy ocenić jako efektywny i preferowany przez klientów. Aż 62% korzystających z niego zawarło transakcję z bankiem. Średnia wysokość takiej transakcji sięgała 90 tys. zł. W skali 1-5 klienci ocenili swoje zadowolenie z tego kanału komunikacji na 4,9, jednocześnie oceniając jego nowoczesność na 5 i profesjonalizm na 4,8. Wideo spotkania przez urządzenia mobilne są kolejnym etapem rozwoju nowoczesnych kanałów dostępu klientów do usług bankowych w erze mobility.
„Jesteśmy pierwszym bankiem na rynku, który zaoferował klientom segmentu Premium możliwość rozmowy z ekspertem poprzez urządzenia mobilne. Dostrzegając zmiany preferencji klientów i dbając o maksymalny komfort, dostarczamy bankową wiedzę bezpośrednio do ręki klienta. Sytuacja na rynkach finansowych jest bardzo zmienna, co wymaga dynamicznej relacji między klientem a doradcą. Dzięki współczesnej technologii możemy zmienić sposób kontaktu zachowując formułę rozmowy „twarzą w twarz”. Docelowo całość relacji bankowej z klientem segmentu Premium, łącznie z pełną obsługą operacyjną oraz możliwością zakupu również najbardziej złożonych produktów inwestycyjnych, będzie prowadzona w oparciu o urządzenia mobilne” – mówi Artur Mojecki, Dyrektor Departamentu Bankowości Osobistej w Raiffeisen Polbank.
Obecnie aplikacja udostępniana jest klientom do testów. Bank planuje uruchomienie jej pełnej funkcjonalności – pozwalającej na sfinalizowanie transakcji bez potrzeby wychodzenia z domu – w drugiej połowie roku.