PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkAlior ma alternatywę dla mOKAZJI. Startuje Mapa Okazji

Alior ma alternatywę dla mOKAZJI. Startuje Mapa Okazji

Hydepark Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 26.09.2013 (08:09)

Wystartował nowy program rabatowy Alior Banku – Mapa Okazji. Rdzeniem usługi jest aplikacja oparta o geolokalizację. Tym różni się od innych tego typu programów, że z rabatów mogą korzystać nie tylko klienci Aliora. I mogą płacić gotówką.

Od wczoraj w Google Play i App Store dostępna jest aplikacja Mapa Okazji. To nowy program, obsługujący system rabatów Alior Banku. O ile systemy rabatowe nie są jakąś specjalną nowością na naszym rynku, o tyle oferta Aliora wyróżnia się nieco innym podejściem niż większość tego typu rozwiązań. Przede wszystkim rdzeniem programu rabatowego jest aplikacja mobilna z geolokalizacją. Żeby z niej skorzystać, nie trzeba być klientem Alior Banku. Każdy „obcy” klient może ją pobrać na swój telefon i zarejestrować. Będzie miał możliwość wykorzystania jednego, dowolnego rabatu. Na próbę.

Aplikacja opiera się o kody rabatowe. Przed dokonaniem zakupu klient informuje sprzedawcę, że chce skorzystać z rabatu, i pokazuje wygenerowany przez aplikację kod. Sprzedawca od razu obniża cenę towaru, a klient od razu płaci niższą cenę. Nie działa to zatem tak, jak w przypadku rabatów wykorzystujących moneyback, gdzie klient najpierw płaci pełną kwotę, a dopiero potem odzyskuje pieniądze.

Trzecią istotną różnicą, która wiąże się bezpośrednio z mechanizmem obniżania ceny już podczas dokonywania transakcji, jest możliwość opłacenia zakupów gotówką. Klient nie jest bowiem identyfikowany po karcie z logo Aliora. I to jest największa różnica w stosunku do podobnych systemów rabatowych.

Podczas rejestracji klient jest identyfikowany po adresie e-mail. Nie musi podawać loginów i haseł do systemu bankowości internetowej. System rozpozna od razu, czy zarejestrowany adres był podany podczas zakładania ROR-u w Alior Banku lub Alior Syncu. Jeśli tak, klient od razu będzie mógł korzystać z dowolnej liczby rabatów. Jeśli nie, będzie mógł wykorzystać tylko jeden kupon. Warto tu wspomnieć, że Alior ma w ofercie Konto Rozsądne z 5 proc. moneybackiem na zakupy spożywcze. Jeśli więc klient znajdzie na mapie punkt spożywczy oferujący rabat w programie Mapa Okazji, dostanie dodatkowo moneyback Aliora.

Na „Mapie Okazji” znajduje się obecnie ponad 1100 placówek handlowo-usługowych, należących zarówno do ogólnopolskich sieci (np. Centrum Wina, iSpot, Medicover, Molton Netia, restauracje Sphinx, restauracje WOOK, Swiss, Telepizza), jak i do lokalnych firm. Na dołączenie do programu oczekuje kolejnych 800 punktów. Istotną zaletą programu są setki mniejszych punktów handlowych, które nie należą do ogólnopolskich sieci. Znajdziemy tu np. mechaników samochodowych czy punkty oferujące usługi dekoracji wnętrz.

Sprzedawcy mogą kształtować rabaty na kilka sposobów. Mogą to być upusty procentowe, kwotowe albo inne – na przykład „2 w cenie 1”. Sprzedawca może też zarządzać, ile kuponów wystawia na sprzedaż. Współpraca z Aliorem to dla nich forma reklamy. Bank umieszcza ich sklep w aplikacji i pozwala dotrzeć do punktu nowym klientom. Powstała też strona internetowa dla klientów, którzy nie korzystają ze smartfonów: https://mapaokazji.alior.pl/.

Mapa Okazji to kolejny bankowy program rabatowy. Od razu nasuwa się skojarzenie z dużym programem rabatowym uruchomionym wiosną przez mBank – mOKAZJAMI. W odróżnieniu do Aliora oferta mBanku wykorzystuje klasyczny mechanizm moneybacku – płacisz całość, dostajesz zwrot.

Oczywiście oba banki uważają, że ich mechanizmy są lepsze dla klienta niż oferta konkurencji. Programy różni nie tylko sam mechanizm naliczania rabatu. Alior daje wybór dowolnych punktów na mapie (teoretycznie setki), mBank podsuwa spersonalizowane okazje. Na ile są one spersonalizowane, trudno powiedzieć. Być może tylko ja dostaję oferty zakupów w sieciach, z usług których nie korzystam. Oferta Aliora też nie jest bez wad – największe „skupiska” punktów rabatowych znajdują się w dużych aglomeracjach. Z biegiem czasu ma się to jednak zmieniać, bo partnerów pozyskiwać będą dyrektorzy regionalni. Na tę chwilę w programie rabatowym brakuje też sklepów internetowych. Choć, jak zapowiadają przedstawiciele banku, to też ma się wkrótce zmienić.

Wygasająca wojna cenowa zmotywuje kolejne banki do wdrażania podobnych programów rabatowych. Licytacja przeniesie się z niskich opłat za ROR-y w kierunku wartości dodanej do konta. Pojawiać się będą rabaty, premie czy innowacyjne usługi mobilne. Oczywiście największe profity zarezerwowane będą dla tych, którzy z oferty banku korzystają aktywnie. Dobrym przykładem takiego mechanizmu może być nowe konto BZ WBK. Klient, który przeniesie całe finanse do banku, zyska ponad 1,7 tys. zł premii.

Napisz do autora: [email protected]

2013-09-26
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Emocjonalne skutki cyberataków - nowy raport VeloBanku
09.12.2025 (15:02) – informacja prasowa

Emocjonalne skutki cyberataków - nowy raport VeloBanku

„Emocjonalne skutki cyberataków” to tytuł najnowszego raportu przygotowanego na podstawie badania zleconego przez …

a 0 Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi
09.12.2025 (05:27) – informacja prasowa

Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

Wchodzą w dorosłość z przekonaniem, że poradzą sobie lepiej niż wcześniejsze pokolenia, a jednocześnie coraz …

a 0 Świąteczna promocja Banku Pekao: 200 zł i 5 proc. na oszczędności dla dzieci
09.12.2025 (05:25) – informacja prasowa

Świąteczna promocja Banku Pekao: 200 zł i 5 proc. na oszczędności dla dzieci

Święta to wyjątkowy czas, który spędzamy rodzinnie z bliskimi – pełen radości, wspólnych chwil i prezentów. Bank …

a 0 Małe kroki w wielkim świecie pieniędzy - Tosia uczy z Credit Agricole
09.12.2025 (05:24) – informacja prasowa

Małe kroki w wielkim świecie pieniędzy - Tosia uczy z Credit Agricole

Najnowsza książka z serii „Gospodarna Tosia” zabiera najmłodszych w podróż do świata banku i finansów. To lekka i …

a 0 VeloBank z nową kampanią „Podaruj więcej #love na święta”
09.12.2025 (05:22) – informacja prasowa

VeloBank z nową kampanią „Podaruj więcej #love na święta”

VeloBank wystartował z nową kampanią wizerunkową pod hasłem „Podaruj więcej #love na święta”. Bank zachęca …

a 0 Fundusze Skarbiec TFI w ofercie Biura Maklerskiego Pekao
09.12.2025 (05:20) – informacja prasowa

Fundusze Skarbiec TFI w ofercie Biura Maklerskiego Pekao

Skarbiec TFI rozszerza sieć dystrybucji swoich produktów dzięki nawiązaniu współpracy z Biurem Maklerskim Pekao. W …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025…

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Zobacz również

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych w Polsce po III…

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców