PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościTrzy litery budujące więzi

Trzy litery budujące więzi

Wiadomości 19.07.2013 (08:39)

Kiedy o obco brzmiącym skrócie CSR (Corporate Social Responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu) zrobiło się w Polsce głośno, część instytucji finansowych z chęcią uległa nowemu trendowi. Tym bardziej, że dzięki tym trzem magicznym – mogłoby się wydawać – literom banki mogły odejść od wizerunku instytucji nieczułej na ludzkie potrzeby, skupionej wyłącznie na zysku.

Część banków postanowiła wykorzystać koncepcję CSR do zbudowania swojego nowego wizerunku, kojarzącego się przede wszystkim z dbaniem o interesy społeczne i ochroną środowiska, a nie z bezduszną instytucją finansową. Jednak część banków nie musiała tego robić. Dlaczego? Ponieważ społeczna odpowiedzialność biznesu nie była dla nich niczym nowym. „Alkoholu odmawiam – sport uprawiam”, „Jeden kartridż – jedno drzewo”, czy „Motoserce” – to nie są jedyne akcje, które łączy wspólny mianownik. Jaki? Bank spółdzielczy.

To właśnie banki spółdzielcze  od początku swojego istnienia kierowały i nadal kierują się indywidualnym podejściem do klienta, przy jednoczesnej otwartości na jego potrzeby i problemy. Filozofia, w której dobro społeczne stało się nieodzowną wizytówką bankowości spółdzielczej, zaowocowała wizerunkiem banku przyjaznego, w którym klient czuje się jak w domu. Potwierdzają to słowa klientów wypowiadane podczas reportaży związanych z satysfakcją klientów banków spółdzielczych.

Jan Grzymała, prezes Zarządu ART GLOBAL Sp. z o. o.  zapytany o to, dlaczego wybrał bankowość spółdzielczą, odpowiada: „Ponieważ jest to bank rodzinny, tu wszyscy się znają, nie ma anonimowości, nikt nie chce nikogo dyskredytować. W komercyjnych bankach natomiast jest problem z dostępem do osób decyzyjnych, a ludzie są postrzegani przez pryzmat anonimowości. W Warszawskim Banku Spółdzielczym nie ma takiej sytuacji. Kiedy potrzebuję informacji o moim rachunku mogę skorzystać z różnych kanałów dostępu, zarówno mailowych jak i telefonicznych i zawsze jestem dobrze obsłużony. Miałem konta w innych bankach, z których zrezygnowałem. Nie było w nich elastyczności ani otwartości, jaka panuje w tym banku”.

Bank pomaga i wydaje, dlatego też trudno uwierzyć, że angażując się w lokalne inicjatywy, a często również pomoc ubogim, nie zyskuje. Jerzy Różyński, prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych, zapytany o tę kwestię odpowiada: „Oczywiście, zawsze można powiedzieć, że banki realizują swoją politykę marketingową jedynie przez pryzmat czystej kalkulacji. Ja jednak nigdy nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Z bankowością spółdzielczą związany jestem już długo, dlatego też wiem, że stwierdzenie iż w bankowości spółdzielczej liczy się człowiek nie jest tylko pustą formułą. Banki spółdzielcze realizując swoją misję zawsze kierują się dobrem społecznym. Lista działań charytatywnych podejmowanych przez banki spółdzielcze jest bardzo długa. Nie sposób w krótkiej wypowiedzi przytoczyć wszystkich. Chciałbym jednak zwrócić uwagę czytelników na jedną ważną kwestię, a mianowicie, by przed założeniem konta w danym banku sprawdzić na jego stronach internetowych, co robi dla środowiska, w którym funkcjonuje”.

Analizując strony banków spółdzielczych można zauważyć wiele inicjatyw mających na celu pomoc lokalnej społeczności. Wśród nich wyróżnić można działalność charytatywną, edukację społeczną, sponsoring, a ostatnio nawet działalność filantropijną. Różnorodność inicjatyw podejmowanych przez banki spółdzielcze sprawia, że nie sposób wymienić wszystkich. Warto jednak skupić się na tych, które wydają się najciekawsze.

„Jeden kartridż – jedno drzewo” to akcja, która zachęca do racjonalnego wykorzystywania surowca, z którego wykonane są głowice z tuszem do drukarek. Prowadzona jest przez firmę Eco Service. Dołączył do niej również Polski Bank Spółdzielczy w Ciechanowie, we współpracy z ciechanowską firmą Intur. Każdy oddany kartridż to jedno drzewo więcej. Cel ustalony na ten rok jest ambitny: posadzenie aż 2 tysięcy drzew. „Oddając tonery do recyklingu nasz bank, a tak naprawdę państwo jako nasi klienci, wmurowujecie swoją cegiełkę w ten szlachetny projekt. Odwiedź jedną z naszych bankowych placówek i zostaw u nas pusty toner. W ten sposób sprawisz, że świat wokół Ciebie będzie bardziej zielony,
a Ty będziesz oddychać czystszym powietrzem„ – tymi słowami na swojej stronie internetowej zachęca do przyłączenia się do akcji Polski Bank Spółdzielczy w Ciechanowie.

„Motoserce” to akcja mająca na celu zwrócenie uwagi na brak krwi w polskich szpitalach oraz propagowanie idei krwiodawstwa. Akcja swoim zasięgiem obejmuje zarówno duże miasta jak i miasteczka. Jej organizatorzy starają się dotrzeć do jak największej liczby ludzi i poprzez swoje działania podnieść świadomość wśród społeczeństwa. Idea akcji na tyle zainteresowała Gospodarczy Bank Spółdzielczy Międzyrzecz, że postanowił do niej dołączyć.

„Alkoholu odmawiam – sport uprawiam” to nazwa projektu realizowanego przez zgierskich policjantów pod patronatem Fundacji Mariusza Wlazłego. Autorami przedsięwzięcia są podkom. Aneta Kominiak z Zespołu ds. Nieletnich i Patologii oraz kierownik Zespołu Informatyki zgierskiej jednostki policji Jacek Ciechański. Celem akcji jest propagowanie zdrowego trybu życia, wolnego od nałogów, ze szczególnym naciskiem na zniechęcenie młodzieży do spożywania alkoholu i innych substancji psychoaktywnych. Akcji towarzyszył turniej piłki siatkowej i propagowanie wśród młodzieży gimnazjalnej uczciwych zasad rywalizacji sportowej. Do akcji włączył się Bank Spółdzielczy w Zgierzu.

W natłoku codziennych obowiązków trudno zadać pytanie: czy pieniądze, które wpłacam do banku, służą jedynie zwiększaniu jego zysku? Warto się jednak nad nim zastanowić. Może się okazać, że dzięki chwili namysłu świadoma decyzja o wyborze odpowiedniego banku pomoże chociaż jednej osobie.

Marta Gwizdak

Głos Banków Spółdzielczych

2013-07-19
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców