PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościKanał mobilny daje dwucyfrowy wzrost sprzedaży

Kanał mobilny daje dwucyfrowy wzrost sprzedaży

Wiadomości 05.07.2013 (14:36)
Płatności mobilne

Raptem 6% Polaków używa smartfonów, by kupować w sieci, a 9%, by szukać informacji o produktach. To trzykrotnie mniej niż średnia w Unii Europejskiej. Mimo to smartfonów będzie przybywać i do 2017 zakupi je 58% społeczeństwa. To dobra wiadomość dla rodzimego mcommercu. Wprowadzenie kanału mobilnego przez polskie sklepy internetowe może zwiększyć ich dodatkową sprzedaż nawet od 17% do 35% – wynika z badań przeprowadzonych w 35 europejskich sklepach online dla PayPal, przez Forrester Consulting.

Na potrzeby badania Forrester Consulting przeprowadził analizę finansową sklepów internetowych z różnych branż i sprawdził, jaki wpływ na ich wyniki miało wprowadzenie kanału mobilnego i systemu PayPal. Jakie są najciekawsze wnioski badania?

Problem z odróżnieniem urządzeń

Większość przedstawicieli polskich sklepów nie była pewna czy tablet jest urządzeniem mobilnym czy odmianą komputera PC. Polskie sklepy nie dysponują też narzędziami pozwalającymi na notowanie, z jakiego urządzenia korzysta klient podczas zakupów. Tylko jeden spośród pytanych sprzedawców prowadził oddzielne statystyki dla tabletów i smartfonów, z których wynikało, że tablety mają większy udział w sprzedaży mobilnej i dają większą konwersję.

Mobile zwiększa sprzedaż niezależnie od branży

Wszystkie sklepy ujęte w badaniu zarówno polskie jak i europejskie odnotowały wzrost sprzedaży w kanale mobilnym, a wartość udziału tego kanału w ogólnej sprzedaży na polskim rynku wzrosła w ciągu ostatnich trzech lat z 3% do 8%. W przypadku badanych sklepów dodatkowa sprzedaż w kanale mobilnym wzrosła w zależności od branży od 15% do 35%. Wzrost ten był możliwy m.in. dzięki temu, że sklepy oferując mobilne płatności zyskały nowych klientów, a ich dotychczasowi klienci zaczęli kupować częściej używając smartfonów i tabletów. Ponadto kanał mobilny dał sklepom możliwość tworzenia ofert szytych na miarę oraz uprościł proces płacenia na stronie.

Użytkownicy PayPal częściej płacą smartfonem

Dostępność na stronie bezpiecznej metody płatności takiej jak np. PayPal, zwiększa liczbę transakcji przy użyciu urządzeń mobilnych oraz daje sprzedawcy dostęp do nowej grupy odbiorców. W Polsce użytkownicy PayPal płacą smartfonami dwa razy częściej niż pozostali użytkownicy tych urządzeń.

Co ważne, dostosowanie strony web sklepu do potrzeb użytkowników smartfonów czy tabletów prawie nie zwiększa kosztów związanych z obecnością sklepu w sieci.

Jakie są koszty utrzymania kanału mobilnego?

Największe koszty pochłania promocja, zarządzanie stroną web oraz stworzenie własnej aplikacji mobilnej. Projektowanie i konstrukcja strony internetowej od podstaw to wydatek rzędu ok. 30 000 tys. zł do tej kwoty należy jeszcze dodać koszty bieżącej obsługi, wydatki związane z marketingiem czy obsługą klienta. Dla średniej wielkości sklepu internetowego całkowity koszt w ciągu trzech lat to ok. 276 000 zł. Uruchomienie kanału mobilnego to ok. 10.500 tys. zł co w zestawieniu ze wzrostem dodatkowej sprzedaży, jaką wygenerował kanał mobilny, z opcją płatności przez system PayPal, w badanych sklepach (przewidywany ok. 15% w ciągu 3 lat) daje ponad 100% zwrot inwestycji.

Aplikacja mobilna to lepszy kontakt z klientem

W dobie handlu mobilnego, aplikacja to świetny sposób na poznanie preferencji klienta
i zaoferowanie mu oferty dopasowanej do jego indywidualnych potrzeb. Aplikacja mobilna daje też możliwość zapisywania kart lojalnościowych, zniżek i punktów promocyjnych co z kolei przekłada się na częstsze odwiedziny sklepu. Według danych Forrester Consulting własna aplikacja mobilna już w pierwszym roku zwiększa dodatkową sprzedaż o 3%.

O badaniu: Badania Forrester Consulting, zakończone w marcu 2013, objęły 4 polskie sklepy online (po jednym z branży: kosmetycznej, zakupów grupowych, dóbr wirtualnych i mediów), które używały kanału mobilnego z opcją płatności przez system PayPal w pierwszym kwartale 2013 . W badaniu skupiono się przede wszystkim na kosztach, zyskach i ewentualnym ryzyku związanym z posiadaniem takiego kanału. Polska była jednym
z siedmiu krajów, w którym badanie zostało przeprowadzone. W sumie w badaniu udział wzięło 35 sklepów z różnych krajów europejskich.

Źródło: PayPal

2013-07-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców