PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościOkiem klienta, czyli nowy mBank subiektywnie

Okiem klienta, czyli nowy mBank subiektywnie

Wiadomości Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 05.06.2013 (09:53)

Nowe logo mBanku może się podobać albo nie. Dla jednych jest ono wyrazem nowoczesności, dla innych powrotem do klasyki (cepelia). Ważniejszy jednak od nowego logo jest nowy system transakcyjny. Mówi się, że liczy się pierwsze wrażenie. A ono jest naprawdę dobre.

Nowe logo i cała identyfikacja wizualna mBanku jest wyraźnie żywsza i bardziej kolorowa od poprzednich, trącących już myszką logotypów. Najwięcej dyskusji toczy się wokół pasków stanowiących tło dla samego napisu. W założeniu twórców paski mają zmieniać się w logo w zależności od segmentu klienta. Zdania internautów są jednak podzielone. W komentarzach pod tekstem, w którym chyba jako pierwsi ujawniliśmy nowe logo, rozpoczęła się giełda porównań: dla jednych logo kojarzy się z cepelią, innym przypomina wizualizację promocji Tesco Ciach!. Tak czy inaczej sceptycy będą musieli oswoić się z nowym logo na długie lata. Od jesieni będzie ono wisiało już nad wszystkimi obecnymi placówkami BRE i MultiBanku.

Ważniejszy jednak od nowego logo jest rdzeń wdrożenia, czyli nowy system transakcyjny. Ten prezentuje się naprawdę dobrze i jest to pierwsze tak zaawansowane wdrożenie na naszym rynku. Oczywiście także i tu zdania klientów są podzielone. Jedni są entuzjastami wdrożenia, inni przeciwnikami. Ja należę do tej pierwszej grupy, ale przyznam też, że stary system transakcyjny – choć ma już swoje lata – nadal odgrywa swoją rolę. Przedstawiciele banku mówią jednak, że czas było na nowo zdefiniować standardy w bankowości internetowej, bo te funkcjonujące obecnie we wszystkich bankach zostały przygotowane jeszcze w erze internetu łupanego.

Nie da się ukryć, że ogrom opcji po pierwszym zalogowaniu przytłacza. Interfejs został całkowicie przebudowany, a główne menu zostało ułożone w poziomie. Trudno ocenić sam interfejs po jednym dniu klikania, bo cały system działa zupełnie inaczej niż poprzedni. Aby poznać jego funkcje, trzeba spędzić nad nim trochę czasu. Ważne jest jednak to, że przesiadka jest w zasadzie bezbolesna – interfejs jest na tyle intuicyjny, że bez trudu znalazłem te funkcje, których potrzebowałem. Warto podkreślić, że mimo graficznego interfejsu system działa szybko i sprawnie.

Tak wyglądają nowe „delfinki” od mBanku

Na pierwszy rzut oka największe wrażenie robi zaawansowana wyszukiwarka działająca w czasie rzeczywistym (jak Google). Wystarczy wpisać frazę, by wynik pojawił się błyskawicznie. Ale nie tylko – można tam na przykład wpisać „od 5 do 50 zł”, by zostały wyświetlone transakcje w takim zakresie kwotowym. Każdą z transakcji można kategoryzować, nadawać jej tagi, a nawet komentarze. Co ciekawe, te komentarze będą widoczne także w historii wyszukiwania:

Ciekawą opcją jest też analiza historii. Klient otrzymuje już gotowy obraz posegregowanych transakcji. Podczas konferencji prasowej przedstawiciele mBanku mówili, że udało im się trafnie skategoryzować 85 proc. wykonanych transakcji. I to nie tylko tych dokonanych kartą na podstawie kodów MCC, ale także według odbiorców czy typów uznań. Znacznie skrócono także proces wykonywania przelewów – przelew do znanego odbiorcy wykonuje się w trzy kliknięcia. Na uwagę zasługuje także możliwość wygodnego i intuicyjnego definiowania serii przelewów:

Lista nowości jest znacznie dłuższa, bo w nowym systemie zmieniono ponad 200 funkcji – od dużych po detale. Przyznam szczerze, że sam jeszcze wszystkich nie odkryłem. Warto jeszcze zaznaczyć, że z nowym systemem zintegrowane są już mOKAZJE, które znajdziemy teraz w oddzielnej zakładce. Oprócz tych rzeczywiście użytecznych funkcji pojawiły się też wodotryski typu grywalizacja i zdobywanie odznak.

Ekipa BRE Banku wykonała kawał bardzo porządnej roboty. Co prawda pierwszym bankiem ery 2.0 został okrzyknięty Alior Sync, ale zespół BRE pokazał, że z nowoczesnej bankowość można wycisnąć znacznie więcej. Do tej beczki miodu muszę dodać jednak łyżkę dziegciu. Przy tak kompleksowym wdrożeniu zabrakło mi nowej bankowości mobilnej. Co prawda w starej zmieniono logo, ale nie pojawiły się nowe opcje, chociażby mOKAZJE. Brakuje też polotu przy wdrażaniu płatności mobilnych. Trudno bowiem mówić, że obecna oferta płatności NFC wdrożona z MasterCardem i Orange jest rozwiązaniem masowym. To nadal nisza, pozostająca w zasadzie rynkową ciekawostką. Przedstawiciele mBanku deklarują, że wciąż obserwują rynek w oczekiwaniu na to, aż któreś rozwiązanie osiągnie masę krytyczną. Może to dobry moment, by przestać obserwować, a zacząć działać – jak chociażby „skostniały” PKO BP?

Przy okazji wdrożenia nowego mBanku rusza promocja skierowana – a jakże by inaczej – do nowych klientów, którzy zechcą założyć ROR. Będą mogli odzyskać promocyjne 500 zł na mOKAZJAch i korzystać z kredytu odnawialnego bez prowizji czy karty z obniżonym oprocentowaniem. Pojawi się też moneyback od wartości środków wpłaconych do Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych.

Napisz do autora: [email protected]

2013-06-05
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców