PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościKlienci banków obserwują ofertę konkurencji

Klienci banków obserwują ofertę konkurencji

Wiadomości 26.04.2013 (06:33)

Jak wynika z raportu World Retail Banking Reportopracowanego przez Capgemini i Efma, w ciągu ostatnich 6 miesięcy 10 proc. klientów banków detalicznych zmieniło swój bank na konkurencyjny, a kolejnych 41 proc. zastanawiało się nad podjęciem takiej decyzji. Powodem jest najczęściej brak strategii dopasowanej do indywidualnych potrzeb konsumentów, a także niedostateczne wykorzystanie rozwiązań mobilnych.


Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Capgemini i Efma, pomimo pewnych ulepszeń w obsłudze, banki nadal borykają się z problemem niskiej lojalności klientów i dużego odpływu do konkurencji. Jednocześnie jak wskazują analitycy firmy, mimo że na 11 spośród 35 rynków zaobserwowano wzrost satysfakcji klientów banków, aż w 9 zanotowano wyraźny spadek zadowolenia z ich usług. Warunkiem odwrócenia tego niekorzystnego trendu jest dopasowanie działań instytucji bankowych do indywidualnych potrzeb konsumenta. Ich bazą powinny być regularne analizy dotyczące zarówno informacji, jak i preferencji danej osoby oraz większe korzystanie z narzędzi i kanałów mobilnych.

Banki powinny zastanowić się również nad wprowadzeniem strategii, których celem będzie zwiększenie lojalności swoich klientów, zwłaszcza w sytuacji rosnących opłat oraz restrykcji produktowych, wprowadzanych przez instytucje nadzorujące ten sektor. Jak wynika z raportu, jedynie ok. 50 proc. badanych konsumentów jest zadowolona z jakości świadczonych usług. Tymczasem firmy, które zadbają o indywidualne podejście do konsumenta i rozwój rozwiązań mobilnych mogą uzyskać znaczną przewagę konkurencyjną.

Odpowiedź na ważne pytania ukryta jest w danych klientów


Poprawa jakości obsługi oraz stworzenie strategii zorientowanej na konsumenta powinno być oparte na gruntownej analizie informacji dotyczących klientów. Dzięki posiadaniu szerokiej bazy danych na temat osób korzystających z oferty banków, instytucje te mają możliwość stworzenia spersonalizowanych ofert zdolnych zaspokoić potrzeby różnych grup konsumentów. Jest to tym bardziej ważne, że zwiększa się dostęp do różnych produktów oraz rośnie korzystanie z wielu kanałów komunikacyjnych. To z kolei może powodować spadek przywiązania klientów do jednego banku. Ponadto, jak wskazuje raport, prawie 80 proc. zadowolonych klientów ma poczucie, że bank posiada wiedzę na temat ich potrzeb, z kolei tylko 31 proc. tych, którzy mają negatywne doświadczenia, czuło, że bank rozumie ich oczekiwania.

Bankowość mobilna wpływa na zwiększenie zadowolenia klientów


Bankowość mobilna staje się kluczowym narzędziem w procesie obsługi klientów i jednocześnie może przyczyniać się do zwiększenia efektywności działań bankowych przy jednoczesnym obniżeniu ich kosztów. Ponadto, młodzi klienci wskazują, że poziom jakości tego typu usług jest jednym z najważniejszych czynników podczas podejmowania decyzji o wyborze banku. Jednocześnie, to właśnie ta grupa wiekowa wykazuje niższy wskaźnik zadowolenia z usług bankowych.

Banki coraz częściej doceniają potencjał aplikacji na telefony komórkowe oraz starają się, aby stanowiły one istotne wyróżniki ich oferty. Przykładem może być BNP Paribas we Francji, który uznał tzw. aplikacje mobilne za nowy sposób angażowania swoich klientów. W tym celu, opracował kompleksowe rozwiązanie, które zapewnia dostęp do spersonalizowanej oferty produktowej.

Internet i bankowość mobilna to nie tylko kolejne kanały komunikacji, ale nowa odsłona bankowości. Mobilność w pełni traktujemy jako narzędzie do prowadzenia biznesu – wdrażamy innowacyjne rozwiązanie, aby sprostać stale rosnącym oczekiwaniom klientów, którzy uważają ją za proste, efektywne i bezpieczne narzędzie – mówi Virginie Fauvel, Head of BNP Paribas Online Banking.

Klika banków wykorzystuje także rozwiązania mobilne do zapewnienia klientom większej wygody.

Na przykład bank w Australii przygotował specjalną aplikację pozwalającą na dokonanie szybkich przelewów za pośrednictwem swojej skrzynki mailowej, telefonu, a nawet Facebooka, a także regulowania rachunków przez komórkę.

Przyszłość w urządzeniach mobilnych


Do końca 2013 roku na świecie będzie więcej urządzeń mobilnych niż mieszkańców (1,4 urządzenia na 1 osobę). Badania pokazują ponadto, że kanał mobilny stanowi klucz do zbudowania banku, który będzie zorientowany na klienta. Mobilne rozwiązania są szczególnie istotne dla młodych ludzi, którzy mają jednocześnie wyższe wymagania w zakresie usług oferowanych w postaci bankowości mobilnej. Jednak, aby w pełni korzystać z jej potencjału, tego typu aplikacje i narzędzia powinny być dopasowane do potrzeb klientów oraz oferowa im spersonalizowane produkty. Jak wskazuje raport Capgemini, 85,5 proc. zadowolonych klientów, ma poczucie, że bank dopasowuje produkt do ich wymagań, a 85,3 proc. – że produkty są spójne w różnych kanałach- tak tradycyjnych jak i mobilnych jednocześnie.

Lojalność a satysfakcja klientów


Wyższa świadomość konsumentów, stymulowana przez media i portale społecznościowe, sprawia, że również polscy klienci są bardziej skłonni do zmiany banku lub korzystania z usług wielu banków jednocześnie.

Ponadto, jak uważa Anna Wierzchucka, starszy konsultant w Capgemini Polska, kwestie dotyczące utrzymania lojalności klientów stają się coraz ważniejsze w Polsce chociażby z powodu alarmujących prognoz demograficznych. W najbliższych latach liczba osób wchodzących na rynek pracy znacząco się zmniejszy, co będzie miało bezpośrednie przełożenie na potencjał nowych klientów możliwych do pozyskania przez instytucje finansowe. Między innymi dlatego banki powinny wprowadzić już dziś mechanizmy zarządzania doświadczeniem klientów w celu kreowania polityki zmierzającej do utrzymania jak najdłuższych i efektywnych relacji z klientem.

Capgemini

2013-04-26
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Kinga Wojciechowska-Rulka

Kinga Wojciechowska-Rulka

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Kinga…

Katarzyna Ostrowska

Katarzyna Ostrowska

Rzecznik prasowy, Uniqa Katarzyna Ostrowska w UNIQA…

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski Zastępca Dyrektora Oddziału Inbank w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców