PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPan Lucek z rogami i w meloniku. Tak Pocztowy nabija się z Aliora

Pan Lucek z rogami i w meloniku. Tak Pocztowy nabija się z Aliora

Wiadomości Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 08.03.2013 (09:37)

Pocztowy rzuca rękawicę Alior Bankowi, który od jakiegoś czasu błyszczy na świeczniku. W nowej kampanii reklamowej Pocztowego występuje pan Lucek – diabeł w charakterystycznym dla Aliora meloniku.


W niedzielę w rusza kampania reklamowa Banku Pocztowego, w której bank będzie promował swój kredyt gotówkowy. Mniejsza o parametry produktu, bo tych bank nawet nie pokazuje w spocie. Kampania ma na celu pokreślenie dostępności oferty w mniejszych miejscowościach, czyli nawet tam, „gdzie diabeł mówi dobranoc”. Pocztowy przypomina klientom, że dysponuje potężną siecią oddziałów, bo oprócz własnych udostępnia także blisko 8,4 tys. placówek poczty rozsianych równomiernie po terenie całego kraju.

Kierunek bardzo dobry, bo ogromna sieć placówek to jeden z jego najważniejszych atutów, wart podkreślania na każdym kroku. Jednak tym, co szczególnie zwróciło moją uwagę w nowych spotach Pocztowego jest fakt, że bank wyraźnie uderza w wizerunek Aliora. W reklamie, która zadebiutuje w telewizji w niedzielę ponownie pojawia się pan Lucek – diabeł w charakterystycznym dla wizerunku Aliora meloniku. Idę o zakład, że nie jest to tylko i wyłącznie zbieg okoliczności. W spotach bank wyraźnie ironizuje z „wyższej kultury bankowości” reprezentowanej przez dżentelmenów w melonikach. Ciekawe co na to Alior Bank?

Najnowszy spot Banku Pocztowego…

 

… i poprzednia odsłona reklamy.

Skojarzenie z Aliorem wydaje się oczywiste, czego zresztą nie omieszkali wypomnieć internauci w komentarzach na YouTube. Bank Pocztowy odpiera zarzuty i tłumaczy to tak: „Interpretacja to sprawa indywidualna, jednym z powodów wykorzystania tych rekwizytów jest spotęgowanie emocji. To zabieg kreatywny i ważny element scenariusza – widz nie od razu rozpoznaje w eleganckim mężczyźnie diabła. Sprzeczność w sposób istotny rysuje fabułę spotu i potęguje element zaskoczenia. Bohater zwraca się do niego Panie Lucku – można założyć, że to znany i obecny w tej społeczności jegomość. On zdradza swoją tożsamość na końcu – bardziej widzowi niż naszemu bohaterowi.” Ja takiego tłumaczenia nie kupuję.

Charakterystyczny dla Aliora melonik już po raz wtóry pojawia się w reklamie innego banku. Wcześniej to (dziurawe) nakrycie głowy wykorzystał w swoich reklamach mBank. Stało się to tuż po wprowadzeniu przez Aliora opłat za prowadzenie konta. mBank pytał wówczas przewrotnie „a jednak zaczęło wyciekać?”. Alior zaprotestował i mBank zdecydował się zmienić kolorystykę kreacji z bordowej na neutralną biel, ale ostatecznie dziur w meloniku nie załatano. Nie trudno dziwić się też samym bankom, że nie lubią Aliora – jako naród nie kibicujemy tym, którym się coś udaje. Inna sprawa, że sam Alior w momencie debiutu arogancko zagrał na nosie całemu sektorowi, ogłaszając wprowadzenie „wyższej kultury bankowości”. Za to zbiera cięgi do dziś.

Z kolei Bank Pocztowy, po obronieniu swojego status quo w strukturach Poczty Polskiej (choć to do końca nie jest jeszcze przesądzone), wyraźnie nabrał wiatru w żagle. Nowa kampania reklamowa jest wyrazista i zadziorna. Pojawia się oczywiście pytanie, dlaczego Pocztowy orbitujący do tej pory gdzieś na obrzeżach tzw. mainstreamu uderza bezpośrednio w jednego z kluczowych graczy na naszym rynku. Nasuwa mi się tu jedna odpowiedź: Alior Bank wszedł na teren zarezerwowany do tej pory przez Bank Pocztowy i pocztę – przyjmowanie wpłat gotówkowych od klientów za rachunki za media. Oferta opłacania rachunków w oddziałach bez dodatkowych opłat okazała się takim sukcesem, że także Pocztowy zdecydował się ją skopiować. Oba banki są liderami pod względem pozyskiwania ROR-ów i grają coraz bardziej agresywnie.

Jako ciekawostkę dodam, że podobną ofertę uruchomił niedawno BNP Paribas Bank, choć na małą skalę. W ramach akcji „Rachunki bez opłat” przyjmuje wpłaty gotówkowe za rachunki w czterech oddziałach – po jednym w Łodzi, Gdańsku, Płocku i Krakowie (adresy dostępne na stronie internetowej banku). To nowe oddziały, a oferta ograniczona jest czasowo: trwa przez pierwszych 180 dni kalendarzowych od dnia uruchomienia placówki. Żeby skorzystać z oferty, klient musi zostawić w banku swoje dane osobowe i kontaktowe, wypełniając odpowiedni formularz. Wejście na ten grunt kolejnego banku pokazuje, że rachunki bez opłat w placówkach wyraźnie rozpalają wyobraźnię pozostałych graczy.

Napisz do autora: [email protected]

//

2013-03-08
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców