Nowa identyfikacja wizualna odzwierciedla skuteczność strategii Grupy, ponownie koncentrującej się na ubezpieczeniu należności.
Od 2011 r. Grupa Coface ponownie skoncentrowała się na swojej podstawowej działalności, tj. ubezpieczeniu należności. Jednocześnie nastąpiła reorganizacja Grupy w celu lepszego wspierania klientów w niestabilnym obecnie otoczeniu gospodarczym. Te zmiany skłoniły Coface do wprowadzenia nowej identyfikacji wizualnej i nowego hasła: „Coface for safer trade” („Coface dla bezpieczniejszego handlu”). Nowa linia graficzna, odzwierciedlająca międzynarodowy charakter marki, zostaje wprowadzona w 66 oddziałach Grupy Coface 21 stycznia 2013 r.
„Nasza marka to coś więcej niż logo firmy. To najważniejsze ogniwo łączące Coface z naszymi klientami i partnerami na całym świecie. To wyraz naszej tożsamości, naszych przekonań
i zobowiązań, to uosobienie naszego wizerunku i naszych wartości. W połączeniu z nowym hasłem Coface for safer trade,w pełni wyraża szczególną wartość dodaną przez Coface jako ubezpieczyciela należności.” wyjaśnia Jean-Marc Pillu, Dyrektor Generalny Grupy Coface.
Nowe pozycjonowanie marki – symbol silnego zaangażowania na rzecz klientów
Nowa koncepcja pozycjonowania marki Coface opiera się na mocnych stronach Grupy jako ubezpieczyciela należności: na specjalistycznej wiedzy w zakresie oceny i zapobiegania ryzyku oraz na rozwiązaniach zapewniających firmom ochronę przed niewypłacalnością ich klientów. Te atuty pozwalają ubezpieczonym w Coface rozwijać się bezpiecznie.

W takim właśnie kontekście należy odczytywać nowe hasło Grupy: „Coface for safer trade„, które symbolizuje silne zobowiązania Coface wobec swoich klientów.
Nowy wizerunek na miarę nowych ambicji
Nowa identyfikacja wizualna Coface, zaprojektowana przez francuską agencję W&Cie,
jest bardziej wyrazista i łatwiejsza w odbiorze. Każdy jej element (logotyp, typografia, kolorystyka, układ graficzny itp.) opracowano w sposób mający odzwierciedlać i wspierać nowy kierunek strategiczny Grupy.

Zastosowane w nowym logo interesujące graficzne przedstawienie liter C i O, które kształtem przypominają zwrócone ku sobie rozłożone ramiona, wyraża charakter opartej na wzajemnym zaufaniu relacji pomiędzy Coface i klientami Grupy.
Zróżnicowanie kolorystyczne obu tych liter sugeruje komplementarność: klienci Coface również mają własnych klientów. Wreszcie, połączone litery C i O przywodzą na myśl symbol nieskończoności, co przez nawiązanie do ogromnej liczby danych i nieograniczonych możliwości, pozwala zakotwiczyć markę Coface w swojej branży.
W ten sam sposób, zastosowane elementy graficzne reprezentują przedsiębiorców wspieranych przez Coface, podkreślając kluczową pozycję klientów w strategii Grupy.
Kolorystyka logotypu i pozostałych elementów graficznych bazuje na barwie niebieskiej i jasnym odcieniu zieleni. Niebieski, jako część dziedzictwa Coface, stanowi ogniwo łączące nowy logotyp z poprzednim. Natomiast nowy motyw w postaci jasnej zieleni podkreśla wyjątkowość Grupy i nawiązuje do procesu jej modernizacji.
Coface
