PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkAlior aktywizuje nieaktywnych przed IPO. 7 proc. moneyback!

Alior aktywizuje nieaktywnych przed IPO. 7 proc. moneyback!

Hydepark Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 09.11.2012 (11:54)

W przeddzień planowanego debiutu na GPW Alior Bank zaczyna aktywizować swoich nieaktywnych klientów. Do nich kieruje nową promocję: będzie oddawał 7 proc. w ramach moneyback. To jedna z najwyższych stawek na rynku. Nie ma przy niej wygórowanych warunków.


W Alior Banku ruszyła Promocja Jesienna III. Jej beneficjentami w założeniu mają być osoby, które nie są aktywnymi użytkownikami Rachunku Oszczędnościowo–Rozliczeniowego. Bank proponuje im za transakcje kartowe moneyback (zwany tu cashbackiem) na poziomie 3 lub 7 proc. Stawka uzależniona jest od spełnienia określonych warunków. Co ważne wcale nie wygórowanych. To jedna z nielicznych sytuacji na rynku, gdy bank postanawia obdarować tak hojnym moneybackiem dotychczasowych klientów. W większości przypadków funkcjonuje dokładnie odwrotny mechanizm benefity oferuje się wyłącznie nowym klientom, którzy założą konto. Za przykład mogą tu posłużyć ostatnie oferty Credit Agricole i PKO BP, w ramach których banki zwracają 10 proc. za rachunki. Na tym tle pozytywnie wyróżnia się też Kredyt Bank, który niedawno zaproponował lojalnym klientom 5 proc. moneyback za paliwo czy rachunki w restauracjach.

Z promocji Aliora mogą skorzystać osoby, które:

  • posiadają ROR,

  • w okresie ostatnich 3 miesięcy nie skorzystali z usług oddziału,

  • opiekunem klienta jest jednostka Contact Center,

  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października nie dokonali zasileń ROR z tytułu wynagrodzenia,

  • dokonali uznania ROR-u maksymalnie w 1 miesiącu kalendarzowym w okresie od 1 sierpnia do 31 października (minimalnie 500 zł),

  • podali adres e-mail do kontaktu,

  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października dokonali przynajmniej 1 transakcję poprzez system bankowości internetowej.

Moneyback będzie obowiązywał jedynie przez 3 miesiące. Trzyprocentowy zwrot będzie naliczany osobom, które najpóźniej do końca roku zasilą rachunek kwotą minimum 500 zł oraz dokonają jednej transakcji kartą debetową (maksymalnie 300 zł). Siedmioprocentowy zwrot będzie naliczony, jeśli nastąpi wpływ z tytułu wynagrodzenia i klient dokona jednej transakcji kartą (maksymalnie 700 zł). Dodatkowo jeśli wysokość premii wyniesie min. 100 zł, klient zostanie zwolniony z opłaty za kartę debetową na okres 12 miesięcy.

Premia obejmuje transakcje bezgotówkowe wykonane kartą debetową w następujących punktach handlowych (rozpoznawanych po kodach MCC):

  • na stacjach benzynowych, które posiadają kod MCC: 5541, 5542, 5983,

  • w sklepach spożywczych i hipermarketach, które posiadają kod MCC: 5411, 5441, 5451, 5462, 5499, 5331,

  • w aptekach i przychodniach lekarskich, które posiadają kod MCC: 5912, 8099, 5912, 8011.

Można odnieść wrażenie, że Alior Bank aktywizuje swoich klientów przed planowanym debiutem na GPW. Poprawienie wyników przed wejściem na giełdę to obowiązkowy chwyt mający na celu poprawienie wyceny. Warto wspomnieć pamiętny debiut BGŻ, kiedy to bank zaproponował swoje słynne Konto z Podwyżką. W przypadku Aliora jest to o tyle ciekawe, że stara się zaktywizować swoją bazę już pozyskanych klientów. Można też oczekiwać, że ci, którzy zdecydują się przelewać pensję na ROR w Aliorze, zostaną z bankiem na dłużej.

Duża baza klientów Aliora budzi kontrowersje za sprawą promocji polegającej na bezpłatnym opłacaniu rachunków w placówkach. Padają podejrzenia, że pozyskane tą drogą ROR-y są w dużej mierze nieaktywne. Trudno to zweryfikować, ale gdyby spojrzeć na dane banku po II kwartale 2012, nie wygląda to wcale na przesadnie naciągany wynik. Na koniec czerwca bank prowadził 977 tys. ROR-ów, przy czym 733 tys. klientów przynajmniej raz w miesiącu skorzystało z bankowości internetowej. Bank ma też 600 tys. aktywnych kart debetowych. Jak podano w informacji wynikowej, na koniec września bank obsługiwał około 1,36 miliona klientów, w tym około 1,26 miliona klientów detalicznych oraz około 100 tysięcy klientów biznesowych.

Z emisji akcji bank chce pozyskać 700 mln zł. Kapitał ma wzmocnić pozycję kapitałową i pozwolić na dynamiczny wzrost. Po zakończeniu oferty przewidywany free float akcji banku przekroczy 50 proc. Niewykluczone, że w przededniu debiutu cashback na poziomie 7 proc. to dopiero jedna z pierwszych niespodzianek Aliora.

Napisz do mnie: [email protected]

//

2012-11-09
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców