Po połączeniu Gospodarczego Banku Wielkopolski S.A. i Mazowieckiego Banku Regionalnego S.A. pod szyldem SGB-Bank S.A., First Data Polska S.A. pozostaje jedynym dostawcą usług outsourcingowych w zakresie obsługi wydawnictwa kart i procesowania płatności oraz zarządzania siecią bankomatów dla nowo powstałej instytucji.
Do głównych zadań powierzonych przez SGB-Bank, First Data Polska S.A. należą: kompleksowa obsługa wydawnictwa kart debetowych, kredytowych, obciążeniowych i zbliżeniowych oraz procesowanie i rozliczanie płatności, zarządzanie siecią bankomatów, świadczenie usługi SWITCH (pozwalającej na przesyłanie zapytań autoryzacyjnych pomiędzy systemami wydawców, a akceptantami i organizacjami międzynarodowymi) oraz Krajowym Systemem Rozliczeń, który umożliwia kompensacyjne rozliczenie netto transakcji dokonanych na karty krajowe i zagraniczne. Wśród usług gwarantowanych dla SGB-Banku S.A. znajduje się również monitoring transakcji fraudowych.
Wychodząc naprzeciw wymaganiom dynamicznie zmieniającego się rynku elektronicznych płatności, First Data Polska wydaje karty umożliwiające płatności zbliżeniowe, w tym nagrodzoną w konkursie Hit Roku dla Instytucji Finansowych 2011, wieloaplikacyjną Kartę Kibica wdrożoną przez SGB-Bank S.A. i klub piłkarski KKS Lech Poznań. Dzięki wspólnemu sukcesowi, SGB-Bank S.A. wdrożył również karty bezstykowe dla klientów detalicznych. First Data Polska rozbudowuje również systematycznie sieć akceptacji kart, przyczyniając się do zwiększenia obrotu bezgotówkowego i promocji płatności zbliżeniowych.
Grzegorz Długosz, Członek Zarządu First Data Polska, zapytany o receptę na podtrzymanie długotrwałej i satysfakcjonującej dla obu stron relacji biznesowej, skomentował – Długoletnia współpraca z SGB, to przykład wyjątkowy dla First Data Polska. Lojalność obu stron została osiągnięta poprzez niezwykłe zaangażowanie, zrozumienie oraz dobrą atmosferę wieloletniej współpracy. Co ważne, obie instytucje przechodziły w tym okresie wiele kluczowych zmian, które nie zachwiały silnym partnerstwem biznesowym. Dzięki budowaniu relacji pomiędzy naszymi pracownikami na każdym szczeblu udało nam się dobrze zrozumieć potrzeby każdej ze stron i skupić się na najważniejszym, czyli ich zaspokajaniu. Cieszymy się, że niezmiennie towarzyszymy SGB na drodze rozwoju.
W ramach rozwijania współpracy, w najbliższych miesiącach SGB-Bank S.A. planuje wdrożyć system 3D Secure, który poprzez dodatkowe hasło uwierzytelniające nadane przez posiadacza karty, gwarantuje zwiększone bezpieczeństwo podczas dokonywania transakcji przez Internet.
Źródło: Clue PR