PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PR60 proc. więcej firm nagradza na Wielkanoc

60 proc. więcej firm nagradza na Wielkanoc

Marketing i PR 19.03.2012 (14:00)

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Motivation Solutions w grudniu 2011 roku, dla ponad 31% organizacji Wielkanoc jest okazją do przyznania świadczeń pozapłacowych. Oznacza to wzrost o ponad 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Pracodawcy nie tylko celebrują wspólnie z pracownikami ważne święta, ale koncentrują się też na ich indywidualnych potrzebach.

Sezonowość wręczania bonów podarunkowych od wielu lat się nie zmienia, nadal najczęstszą okazją do przyznania pracownikom gratyfikacji czy podarowania upominków są święta. Bardzo popularną formą świątecznych prezentów przekazywanych przez pracodawców pozostają paczki i bony podarunkowe. Według badań ponad 1/3 wszystkich polskich firm wręcza pracownikom kupony, które stały się już elementem świątecznej tradycji praktykowanej przez różne instytucje, bez względu na wielkość czy pochodzenie organizacji.

 

Święta z pracownikami


Wyniki badań wskazują, iż dla niemal 68% organizacji Boże Narodzenie jest okazją do wręczenia świadczeń pozapłacowych, następny w kolejności jest okres wakacyjny oraz Wielkanoc, którą wymieniło aż 31% firm. To wzrost o ponad 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W okresie Wielkiej Nocy firmy często sięgają po takie rozwiązania jak te oferowane przez Sodexo Motivation Solutions – tradycyjne Kupony Podarunkowe z atrakcyjnym pakietem promocji, przedpłacone Karty Podarunkowe z dostępem do internetowej PromoStrefy Sodexo oraz Zestawy Prezentowe Vivabox.

„Badanie przedstawia pełen obraz rynku świadczeń pozapłacowych w Polsce, który zmienia się wraz z potrzebami zatrudnionych. Prawidłowo skonstruowany pakiet motywatorów pozapłacowych powinien oferować benefity, które z definicji nie przypominają pensji, gdyż ich celem jest zaspokojenie indywidualnych potrzeb pracowników. Jeśli pracodawca chce zmotywować pracownika do efektywniejszej pracy lub budować jego lojalność, musi umiejętnie wpisać się w jego potrzeby – czyli tak dostosować system świadczeń pozapłacowych, by pomóc zatrudnionemu realizować jego zawodowe lub osobiste cele” – mówi Magdalena Słomczewska, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników w firmie Sodexo Motivation Solutions.

 

Rośnie rola świadczeń pozapłacowych

 

Badania niezależnego Instytutu ARC Rynek i Opinia pokazują również, iż stale wzrasta rola świadczeń motywacyjnych w systemach wynagrodzeń polskich firm. Roczne budżety przeznaczone na benefity pozapłacowe od kilku lat systematycznie się powiększają. Mimo znacznego osłabienia gospodarczego, w 2011 roku wysokość budżetów przeznaczanych na świadczenia pozapłacowe dla pracowników utrzymała się na tym samy poziomie, a nawet nieznacznie wzrosła w stosunku do 2010 roku. Z kolei w 2012 roku, aż 20% firm planuje zwiększenie budżetów na ten cel.

Wynika to z faktu, iż zwykła pensja nie motywuje już pracowników w stopniu wystarczającym dla tych pracodawców, którzy chcą wyróżnić się na tle konkurencji i pozyskać oraz utrzymać najbardziej efektywnych pracowników. Dziś pracownicy oczekują takiego systemu motywatorów pozapłacowych, który zaoferuje im różnorodne benefity pozwalające zaspokajać ich indywidualne potrzeby. Odpowiedzią jest więc oferta zawierająca, oprócz pensji zasadniczej, elastyczny system świadczeń pozapłacowych. Matka doceni sfinansowaną przez firmę opiekę medyczną dla swoich dzieci, a lojalność specjalisty zbuduje atrakcyjny kurs językowy. Motywatory pozapłacowe to przede wszystkim elastyczny element wynagrodzenia, w odróżnieniu od pensji zasadniczej, która stanowi stałe obciążenie dla firmy. Z raz przyznanej podwyżki trudno się wycofać. Świadczenia pozapłacowe pozwalają na dostosowanie poziomu wynagrodzeń do kondycji finansowej przedsiębiorstwa czy wyników osiąganych przez pracownika lub zespół.

Nowoczesność na talerzu

Coraz bardziej popularne staje też się dofinansowywanie przez pracodawcę posiłków dla pracowników. Taką formę długofalowej motywacji stosuje aż 12,4% przebadanych przez ARC Rynek i Opinia firm. Jest
to szczególnie widoczne w przedsiębiorstwach mających swoje siedziby w dużych miastach. Część z nich wybiera nowoczesne rozwiązania elektroniczne takie jak przedpłacona Karta Lunch Pass oferowana przez Sodexo Motivation Solutions. Karta idealnie wpisuje się w potrzeby tych pracowników, którzy mają w zwyczaju jadanie posiłków poza biurem. Jest to również niezwykle skuteczny i efektywny kosztowo sposób na budowanie lojalności pracowników. To jedyna karta na rynku, której towarzyszy tak bogaty pakiet promocji sięgających do 40% w sieci wybranych partnerów m.in. w pizzeriach Dominium i Pizza Hut, sieci Burger King, KFC, restauracjach orientalnych Noodle w Pudle czy wybranych restauracjach Subway. Informacje o promocjach są stale aktualizowane na dedykowanej stronie www.lunchpass.sodexo.pl Dodatkową korzyścią zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika jest fakt zwolnienia wartości przekazanych środków ze składki ZUS do 190 zł miesięcznie na pracownika.

Dlaczego lubimy bony?

 

Czynnikami decydującymi o wyborze m.in. kuponów jest sieć punktów akceptujących oraz atrakcyjność oferty promocyjnej. Przykładowo Kupony Podarunkowe Sodexo Motivation Solutions można zrealizować
aż w 50 tys. punktów usługowo-handlowych w Polsce, a dodatkowo specjalnie z okazji Świąt Wielkiej Nocy, każdy użytkownik otrzymuje pakiet promocji PromoStrefa Sodexo z rabatami sięgającymi nawet 50%
w wybranych sklepach, które pozwalają zaoszczędzić aż do 875 zł. Atrakcyjne promocje oferują tacy partnerzy jak: Carrefour, Yves Rocher, Auchan, Leroy Merlin, Marionnaud, Vision Express czy C&A.

Coraz większym zainteresowaniem cieszy się także nowoczesne rozwiązanie jakim jest przedpłacona Karta Podarunkowa, która identycznie jak gotówka, sfinansowana ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych jest zwolniona z podatku dochodowego do wysokości 380 zł w roku podatkowym na pracownika. Dodatkowo, oprócz wartości nominalnej, Karta Podarunkowa oferuje rabaty i promocje w kilku tysiącach punktów w całej Polsce. Rabaty obowiązują u takich partnerów jak: Media Markt, SMYK, Saturn oraz Empik (promocja na Zestawy Prezentowe Vivabox). Gotówka staje się więc rozwiązaniem nieefektywnym kosztowo.

Dla użytkowników zarówno Kuponów Podarunkowych, jak i przedpłaconych Kart Podarunkowych, Sodexo Motivation Solutions przygotowało internetową platformę promocyjną www.PromoStrefa.sodexo.pl, na której znajdują się informacje na temat wszystkich dostępnych rabatów i zniżek towarzyszących Kuponom i Kartom wraz z wyszukiwarką promocji ułatwiającą ich lokalizację najbliżej miejsca zamieszkania czy pracy.

Systemy wynagradzania pracowników w Polsce ewoluują w kierunku wzorców zachodnich, gdzie coraz większa staje się rola elastycznych świadczeń pozapłacowych. Podstawowe wynagrodzenie i wręczanie gotówki przestały być kluczowe i motywujące. W niepewnym dla rozwoju gospodarki okresie, gdy firmy niejednokrotnie muszą redukować zatrudnienie lub obniżać pensje, elastyczność benefitów pozapłacowych okazuje się najlepszym rozwiązaniem dla pracodawców, którzy chcą zmotywować pracowników lub budować lojalność, realizując ich indywidualne potrzeby.

Źródło: Sodexo Motivation Solutions

programy lojalnościowe 2012-03-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: programy lojalnościowe

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców