PKO Bank Polski wygrał przetarg na obsługę budżetu województwa podkarpackiego i podległych jednostek organizacyjnych województwa. Bank umocnił się dzięki temu na pozycji niekwestionowanego lidera w zakresie usług dla samorządów. Umowa została zawarta na 5 lat. Województwo podkarpackie jest szóstym obsługiwanym przez Bank obok mazowieckiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego.
PKO Bank Polski rozpocznie kompleksową obsługę budżetu województwa oraz jego 23 jednostek organizacyjnych od 21 marca 2016 roku. Poza prowadzeniem rachunków oraz realizacją operacji bankowych we wszystkich systemach i trybach, usługi będą obejmowały m.in. kompleksową obsługę kart płatniczych, obsługę płatności masowych oraz autoryzację transakcji w terminalach POS. Umowę podpisał Marszałek Województwa Podkarpackiego – Władysław Ortyl oraz Wicemarszałek Bogdan Romaniuk, ze strony PKO Banku Polskiego – Sławomir Kozioł, dyrektor Regionalnego Centrum Korporacyjnego i Aleksander Puła, dyrektor Makroregionu Korporacyjnego.
– PKO Bank Polski jest liderem we współpracy z samorządami. Znamy ich potrzeby, specyfikę działania i mamy świadomość dużych wymagań. Dbamy o to, by nie obciążać budżetów samorządowych dodatkowymi wydatkami. Świadczymy usługi na bardzo atrakcyjnych warunkach oraz oferujemy współpracę z naszymi wyspecjalizowanymi doradcami, którzy dla przedstawicieli samorządów są prawdziwymi partnerami. Korzystna oferta produktowa i wysoka jakość usług są gwarancją owocnej współpracy zarówno z województwem podkarpackim, jak i pozostałymi klientami samorządowymi Banku – podkreśla Piotr Galas, dyrektor Departamentu Klienta Korporacyjnego i Sektora Publicznego PKO Banku Polskiego.
Partner samorządów – lider rynku
PKO Bank Polski, oprócz Podkarpacia, obsługuje obecnie budżety województw: mazowieckiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego. Klientami Banku jest aż osiem miast wojewódzkich: Kraków, Katowice, Wrocław, Szczecin, Poznań, Rzeszów, Zielona Góra i Gorzów Wielkopolski, co jest najlepszym wynikiem na rynku. PKO Bank Polski, oprócz kompleksowej obsługi budżetów jednostek samorządowych, udostępnia m.in. możliwość instalacji opłatomatów, czyli samoobsługowych urządzeń umożliwiających opłacenie podatków lub opłat za wydanie prawa jazdy lub dowodu osobistego. Obecnie opłatomaty działają w sześciu miastach.
PKO Bank Polski ściśle współpracuje z jednostkami samorządu terytorialnego i finansuje przedsięwzięcia służące społeczności lokalnej. W ostatnich latach uczestniczył w wielu samorządowych projektach o niestandardowym charakterze, m.in. pierwszego w Polsce Afrykarium-Oceanarium we Wrocławiu, szybkiego tramwaju w Szczecinie czy nowoczesnej spalarni odpadów w Poznaniu. Bank jest także liderem w organizacji i obsłudze emisji obligacji komunalnych. W 2015 roku zorganizował 150 spośród ok. 250 emisji przeprowadzonych przez samorządy, w tym dla Miasta Siedlce (106 mln zł), województwa lubelskiego (50 mln zł) oraz Miasta Kalisza (45 mln zł). Wartość zadłużenia z tytułu obligacji komunalnych wyemitowanych za pośrednictwem PKO Banku Polskiego wyniosła według danych na koniec 2015 roku ok. 8,5 mld zł, co stanowiło 42% rynku.