PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćBank musi być dostępny na zawołanie

Bank musi być dostępny na zawołanie

Nasz gość 05.03.2012 (07:08)

Użytkownicy oczekują dostępu do usług internetowych o każdej porze i w każdym miejscu, często korzystając z różnych urządzeń w zależności od pory dnia. Bank musi być dostępny na zawołanie, a tzw. design aplikacji bankowości mobilnej, dostosowany do urządzenia z którego klient korzysta, będzie równie ważny jak zakres dostępnych funkcji.- mówi Krzysztof Grzeszczuk, Citi Mobile.

Wojciech Boczoń: Był Pan obecny na XXVI Mobile World Congress w Barcelonie. Jak ważne było to wydarzenie w kontekście rozwoju mobilnych usług finansowych?

Krzysztof Grzeszczuk: Przede wszystkim bardzo ważne są liczne dekalaracje potwierdzające, że rok 2012 będzie rokiem NFC (Near Field Communication). Technologia ta umożliwi rozwój wygodnych w użyciu metod płatności zbliżeniowych, wprowadzając nową jakość dla użytkowników. Za pomocą jednego dotknięcia telefonem klient będzie mógł zapłacić za towar, zrealizować elektroniczne kupony zniżkowe z ofertą przygotowaną pod kątem jego preferencji lub uzyskać możliwość zapłacenia za towar swoimi punktami lojalnościowymi, gdyż aplikacja w telefonie rozpozna, że jest ich wystarczająca ilość, by zrealizować taką transakcję. A to tylko niektóre z licznych zastosowań technologii zbliżeniowej. Optymistyczne jest też podejście producentów urządzeń mobilnych, przedstawicieli organizacji płatniczych i firm telekomunikacyjnych. Usługi mają być przygotowane z myślą o komforcie użytkownika. Aby mogły się przyjąć, muszą nieść za sobą dodatkową wartość dla konsumenta i powinny mieć charakter kompleksowy, a więc objąć usługi finansowe, transport, służbę zdrowia czy dostęp do pomieszczeń. Według badań przeprowadzonych przez jedną z firm dostarczających technologię NFC, najniższy poziom zadowolenia z usług wśród osób, które miały styczność z tą technologią wyniosił 92%.

Jakie najciekawsze rozwiązania z zakresu bankowości mobilnej zostały zaprezentowane na Kongresie?

Ostatniego dnia kongresu odbył się ciekawy panel, który pokazał, jak różne mogą być podejścia do sposobów realizacji płatności mobilnych. Niezależnie od przyjętej filozofii, każde z omawianych rozwiązań ułatwia przeprowadzanie transakcji bez konieczności wypełniania skomplikowanych formularzy w celu identyfikacji klienta, jak to często ma miejsce w przypadku transakcji internetowych. Coraz więcej decyzji zakupowych wspomaganych jest przez informacje uzyskiwane z internetu (w USA stanowi to 50% transakcji). Nowe rozwiązania pomogą klientom dokonać najbardziej korzystnego zakupu (porównywarka ofert) oraz zapłacić w wygodny i szybki sposób. W krajach rozwijających się dostęp do telefonów komórkowych jest wykorzystywany do świadczenia podstawowych usług bankowych. Don Callahan (Chief Operations and Technology Officer z Citigroup) pokazał, jak duży potencjał tkwi w rozwoju bankowości mobilnej. Obecnie tylko 15% światowych płatności wykonywanych jest elektronicznie, więc obszar do zagospodarowania jest ogromny.

Dla jakich innowacji i rozwiązań widzi Pan największe szanse w Polsce?

Polska jest krajem szybko adoptującym nowe technologie w zakresie płatności bezgotówkowych. Świadczy o tym chociażby duży udział kart zbliżeniowych w naszych portfelach i dynamiczny rozwój bankowości mobilnej z ciekawymi rozwiązaniami (wyszukiwarki rabatów, wykorzystywanie kodów 2D do płatności, Bump to Transfer). Jesteśmy również znaczącym dostawcą rozwiązań mobilnych, o czym świadczą liczne aplikacje bankowe pisane przez polskie firmy. Przy odpowiednim wsparciu dostawców usług, jestem przekonany, że mobilne portfele (mWallet), które pomieszczą karty płatnicze i lojalnościowe, bilety komunikacji miejskiej, karty wstępu do siłowni, klucze do elektronicznych zamków w drzwiach czy dokumenty identyfikacyjne staną się w ciągu kilku lat standardem, bez którego cieżko nam będzie wyobrazić sobie życie.

Jakie widzi Pan najważniejsze tendencje dla bankowości mobilnej w kontekście zakończonej konferencji?

Bankowość mobilną rozumiem szeroko, zarówno jako formę dostępu do informacji bankowych, transakcji elektronicznych i nowych form płatności. Ciekawie kształtuje się dyskusja o przyszłości aplikacji mobilnych, gdzie standard HTML 5 stanowić może alternatywę dla zarządzanych przez Apple czy Google sklepów do dystrybucji aplikacji. Oprócz wspomnianej technologii NFC, cieszy pojawanie się tańszych smartfonów, które wraz z przyspieszaniem internetu mobilnego pomogą upowszechnić korzystanie z bankowości mobilnej. Użytkownicy oczekują dostępu do usług internetowych o każdej porze i w każdym miejscu, często korzystając z różnych urządzeń w zależności od pory dnia. Bank musi być dostępny na zawołanie, a tzw. design aplikacji bankowości mobilnej, dostosowany do urządzenia z którego klient korzysta, będzie równie ważny jak zakres dostępnych funkcji.

Źródło: PR News

citi mobile nasz gość 2012-03-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: citi mobile nasz gość

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców