PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćbank pocztowyDobre wyniki Banku Pocztowego w ciężkim dla sektora 2015 roku
Bank Pocztowy

Bank Pocztowy

Bank Pocztowy - oferuje proste i bezpieczne usługi finansowe blisko klienta, poprzez nowoczesną bankowość cyfrową, sieć własną oraz liczącą 4,7 tys. placówek sieć Poczty Polskiej.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-pocztowy

Dobre wyniki Banku Pocztowego w ciężkim dla sektora 2015 roku

bank pocztowy 15.03.2016 (13:23)
Bank Pocztowy

Grupa Kapitałowa Banku Pocztowego w 2015 r. wypracowała zysk netto na poziomie 33,9 mln zł. Oznacza to, że przy braku negatywnych zdarzeń jednorazowych, które wpłynęły w ubiegłym roku na wyniki wszystkich banków, Grupa Banku Pocztowego wypracowałby najwyższy zysk netto w historii.

Po blisko 23% wzroście r/r po raz pierwszy w historii Banku sprzedaż kredytów konsumpcyjnych przekroczyła 1 miliard złotych. Wkrótce Bank Pocztowy poszerzy swoje cyfrowe kompetencje, wprowadzając na rynek w ramach Grupy Poczty Polskiej EnveloBank, cyfrową markę do zaoferowania klientom połączonych usług pocztowo-kurierskich i bankowo-ubezpieczeniowych w jednym mobilnym serwisie transakcyjnym.

Rekordowe w historii 48,5 mln zł wyniósłby zysk netto Grupy Banku Pocztowego w 2015 r., który pod wpływem negatywnych zewnętrznych zdarzeń jednorazowych wyniósł ostatecznie 33,9 mln zł. Dochody z działalności operacyjnej Grupy ukształtowały się na poziomie 326,1 mln zł, nieznacznie niższym niż rok wcześniej (-2,6% vs. 3% spadek w sektorze).

Rentowność Banku Pocztowego mierzona wskaźnikiem ROE osiągnęła wyższy od średniej dla całego sektora bankowego poziom 6,9%. Jednocześnie, pomimo wspomnianych niekorzystnych uwarunkowań zewnętrznych, Bank mógł pochwalić się obniżeniem kosztów o 0,7% w porównaniu do ubiegłego roku. Wskaźnik kosztów do dochodów C/I wyniósł na koniec 2015 r. 66,6%. Współczynnik wypłacalności Grupy Banku Pocztowego ukształtował się na wysokim i bezpiecznym poziomie 14,4%.

– W 2015 r. możemy mówić o solidnym wyniku netto, który byłby rekordowy w naszej historii, gdyby nie seria zewnętrznych zdarzeń jednorazowych. Są to jednak czynniki, z którymi musiał zmierzyć się cały sektor bankowy, dlatego cieszy nas fakt, że zmiana wyników wypracowanych przez Bank Pocztowy wygląda lepiej niż zmiana wyników sektora – podsumowuje wyniki Szymon Midera, Prezes Zarządu Banku Pocztowego S.A.

Rekordowy rok w kredytach konsumpcyjnych

W 2015 r. Bank Pocztowy skutecznie zrealizował swoje cele biznesowe. Po raz pierwszy w historii sprzedaż kredytów konsumpcyjnych, szczególnie istotnych z punktu widzenia rentowności Banku, przekroczyła 1 miliard złotych (1,066 mln zł). Oznacza to blisko 23% wzrost r/r. Saldo kredytów konsumpcyjnych Banku Pocztowego wzrosło w ciągu 12 miesięcy 2015 r. o niemal 20%, przekraczając poziom 2,1 mld zł.

– Konsekwencja w realizacji celów przynosi oczekiwane rezultaty. Tak stało się w przypadku rekordowej sprzedaży kredytów konsumpcyjnych w 2015 r., która przekroczyła miliard złotych. Co ważne, niezmiennie przykładamy dużą wagę do kwestii bezpieczeństwa, dzięki czemu możemy się pochwalić jakością całego portfela kredytowego mierzoną wskaźnikiem NPL na poziomie 7,0% – dodaje Szymon Midera, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

To wynik lepszy niż w sektorze, gdzie NPL był wyższy i wyniósł 7,4%. Jednocześnie osiągnięta przez Bank Pocztowy marża odsetkowa wyniosła 3,6% i była znacząco wyższa niż 2,3% odnotowane w 2015 r. dla całego sektora bankowego.

W 2015 r. Bank Pocztowy pozyskał 195 tys. nowych klientów detalicznych, dzięki czemu obsługuje ich już blisko 1,5 mln. Klienci indywidualni korzystają w Banku z 909 tys. ROR – ich liczba wzrosła r/r o ponad 10%. Co ważne, w porównaniu do 2014 r., Bank odnotował ponad 35% wzrost średniego stanu środków na prowadzonych rachunkach bieżących.

Z dużym sukcesem w 2015 r. Bank Pocztowy prowadził sprzedaż jednostek funduszy inwestycyjnych – przede wszystkim tych charakteryzujących się najniższym stopniem ryzyka z punktu widzenia Klienta. Wartość sprzedaży wyniosła w ciągu 12 miesięcy 2015 r. ponad 205 mln zł, co stanowi ok. 3% sprzedaży zrealizowanej w tym okresie na rynku.

W omawianym okresie Bank Pocztowy skutecznie dopasowywał poziom depozytów (5,58 mld zł, do stabilnie rosnącego poziomu kredytów (5,53 mld zł przy wzroście 4,1% r/r).

Rozwój na wymagającym rynku

W 2015 r. Bank Pocztowy, którego wyniki osiągane w kolejnych latach potwierdzają skuteczność modelu biznesowego realizowanego w sieci tradycyjnej (ponad 4,6 tys. placówek sieci placówek Poczty Polskiej oraz sieci własnej Banku), podjął decyzję o realizacji projektu mobilnego.

– Mimo osiąganych rokrocznie dobrych wyników, w Banku Pocztowym zdajemy sobie sprawę, że potencjał rozwoju tradycyjnej bankowości jest ograniczony, gdyż coraz więcej Polaków korzysta
z usług finansowych za pośrednictwem smartfona. Dlatego uzupełnimy naszą dotychczasową ofertę o rozwiązanie, które będziemy czymś więcej niż tylko bankowością mobilną. Chcielibyśmy oddać je w ręce klientów jeszcze w tym roku, pod nową marką EnveloBank. To dla nas szansa na poszerzenie grona naszych klientów o bardzo szybko rosnącą grupę tych, którzy preferują korzystanie z urządzeń mobilnych – mówi Szymon Midera, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

EnveloBank to jeden ze strategicznych projektów Banku Pocztowego, który ma w modelu omnikanałowym (pozwalającym na realizację różnych etapów procesu w najwygodniejszy dla klienta sposób) połączyć usługi pocztowo-kurierskie z bankowo-ubezpieczeniowymi w jednym mobilnym serwisie transakcyjnym. Rozwiązanie pod nowa marką, które wkrótce zaproponuje Bank Pocztowy, ma m.in. zdjąć z klientów konieczność pamiętania o terminowym płaceniu faktur czy umożliwić obniżenie bądź wyeliminowanie kosztów usług kurierskich. Bank chce w ten sposób poszerzyć cyfrowe kompetencje, które już teraz są w Grupie Poczty Polskiej za sprawą marki Envelo.

W 2016 r. Bank Pocztowy będzie koncentrował się na dalszej optymalizacji procesów sprzedażowych, zakładając m.in. ponad 20% wzrost sprzedaży ROR, ponad 20% przyrost salda kredytów konsumpcyjnych, 60% wzrost sprzedaży x-sell oraz aktywnym oferowaniu klientom jednostek TFI, jako alternatywy dla depozytów terminowych.

2016-03-15
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców