Layetana Developments Polska przyszłym klientom osiedla sPlace-smart living zaproponuje pełen serwis concierge. Na czym polega ta usługa, jaka jest jej historia? Czy to tylko chwilowa moda, czy udogodnienie, które w przyszłości będzie obowiązkowym punktem każdej oferty?
Jeszcze kilka lat temu usługi concierge były w Polsce uważane za owiany aurą tajemnicy luksus dostępny dla najbardziej zamożnych. Jednak z biegiem lat sytuacja uległa zmianie – postać konsultanta concierge przestała budzić zdziwienie i fascynację. Wyspecjalizowani osobiści asystenci, którzy za opłatą zajmą się dostawą kwiatów pod wskazany adres, znajdą opiekunkę dla dziecka, ale i zorganizują imprezę, zarezerwują bilety i hotele, na dobre zagościli w życiu wielu z nas. Okazuje się, że mamy mniej oporów przed tym, aby załatwianie naszych drobnych, osobistych spraw powierzać zewnętrznym specjalistom. Polacy najwyraźniej dostrzegają, że usługa concierge jest warta swojej ceny, bo zwiększa komfort życia i pozwala na dużą oszczędność czasu, którego coraz bardziej nam brakuje.
Przemiany naszej obyczajowości sprawiają, że rynek świadczeń concierge w Polsce szybko się rozwija. Najważniejsi gracze poszukują więc nowych pomysłów i poszerzają swoją ofertę. Początkowo usługi concierge były dedykowane indywidualnym klientom, od jakiegoś czasu są również dostępne dla firm. Duże korporacje proponują je swoim menedżerom w ramach pakietu pracowniczego, aby ci mogli w pełni skupić się na swoich obowiązkach, a po godzinach pracy mieć czas na odpoczynek i życie osobiste. Usługa coraz śmielej wkracza też na polskie osiedla mieszkaniowe.
Firmy zajmujące się concierge kierują swoją ofertę do deweloperów i wspólnot mieszkaniowych – lista proponowanych mieszkańcom usług jest na ogół dość podobna: doglądanie mieszkania podczas nieobecności lokatora, zamawianie taksówek, umawianie spotkań, dokonywanie napraw, pomoc przy przeprowadzce, rekrutacja opiekunki do dzieci lub korepetytora, świadczenie usług krawieckich oraz naprawa i mycie samochodu. Oczywiście każdy chce się jakoś wyróżnić – firmy kuszą klientów wyjątkowo obszernym katalogiem świadczeń, wśród których jest np. zajmowanie się gościem pod nieobecność domowników lub aranżacja spotkania z notariuszem.
Ceny pakietu concierge bywają różne przede wszystkim w zależności od tego, jak rozbudowane świadczenia się w nim znajdują. Opłaty wahają się od 130 do 500 zł miesięcznie. W przypadku sPlace-smart living cena wyniesie ok. 250 zł. Deweloperzy, którzy planują wdrożenie serwisu concierge w swoich realizacjach, rozliczą go z mieszkańcami w ramach czynszu.
Czy serwis concierge na dłużej zagości w ofertach polskich deweloperów? Uważam, że rynek usług concierge w nieruchomościach, zwłaszcza tych luksusowych, ma ogromny potencjał wzrostu. W sytuacji ostrej konkurencji wszyscy deweloperzy będą chcieli wyróżnić się nie tylko jakością wykonania lub świetną lokalizacją, ale i dodatkowymi udogodnieniami dla mieszkańców – mówi Marek Oberda, dyrektor Sprzedaży i Marketingu Layetana Developments Polska i dodaje: Dlatego też zdecydowaliśmy, że usługa concierge, dobrze wpisująca się w przyświecającą nam ideę smart living, będzie oferowana w powstającym na warszawskim Żoliborzu osiedlu sPlace.
Ekskluzywne apartamenty sPlace – smart living staną przy ul. Rydygiera na Żoliborzu. Pierwszy etap realizacji pomieści 66 apartamentów o metrażu od 45 do 174 mkw.
Źródło: Layetana Developments