Pośrednicy w obrocie nieruchomościami stawiają na rozwój poprzez franczyzę. Szyldy małych agencji są zastępowane logotypami znanych na rynku marek biur nieruchomości.
Miniony rok można zaliczyć do udanych dla rozwoju sieci franczyzowych agencji nieruchomości. W 2011 roku agencja działająca pod marką Metrohouse uruchomiła 11 kolejnych biur franczyzowych. Nowe oddziały otwarto w Elblągu, Otwocku, Pile, Łodzi, Krakowie, Lublinie, Częstochowie, Bydgoszczy i Kaliszu. Kolejne dwa biura powstały z przekształcenia placówek własnych (Bytów, Legionowo). Rozwój sieci franczyzowej zbiega się z otwieraniem oddziałów macierzystych spółki, nowe biura Metrohouse rozpoczęły działalność w Łodzi i Krakowie (łącznie 8 zespołów agentów), a w biurze w Poznaniu uruchomiono kolejny team. Ponadto filia jednego z oddziałów pojawiła się w Tczewie.
Spółka zakończyła już rozmowy i podpisała umowy z kolejnymi pięcioma franczyzobiorcami, którzy działalność operacyjną rozpoczną w pierwszym (Legnica, Białystok, Toruń) i drugim kwartale bieżącego roku (Kielce, Bolesławiec). Finalizowane są także rozmowy odnośnie biur w Koszalinie, Szczecinie, Tomaszowie Mazowieckim i Ząbkach koło Warszawy.
W 2012 r. Metrohouse planuje pozyskanie kolejnych partnerów w największych polskich miastach. – Ponadto, w drugiej połowie roku, planujemy wejście do Aglomeracji Śląskiej, skąd mamy już dziś dużo zapytań o możliwość współpracy, mówi Dorota Gierach-Nowak, dyrektor działu franczyzy Metrohouse & Partnerzy. Spółka do tej pory nie posiada oddziałów w tym regionie.
Źródło: Metrohouse