PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkWojciech BoczońKonkurencja nie ma szans? Chuck Norris nową gwiazdą BZWBK

Konkurencja nie ma szans? Chuck Norris nową gwiazdą BZWBK

Wojciech Boczoń Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 16.01.2012 (22:10)

Bank Zachodni WBK konsekwentnie stawia w reklamach na celebrytów dużego formatu. W nowych spotach banku zobaczymy znanego z filmów akcji amerykańskiego aktora Chucka Norrisa. Bank potwierdził dziś informację, która kilka dni temu w formie plotki obiegła internet.

Dobór kolejnego celebryty do reklam nie jest niespodzianką. BZWBK od kilku lat konsekwentnie wykorzystuje w spotach wizerunek gwiazd znanych z dużego ekranu. W reklamach banku pojawili się już John Cleese, Danny DeVito, Gerard Depardieu i Antonio Banderas. Ten ostatni występował w reklamach banku tuż po ogłoszeniu planowanych zmian w akcjonariacie. Celebryta o hiszpańskich korzeniach i międzynarodowej sławie miał oswoić klientów banku z nowym inwestorem – grupą Santander. W reklamach BZWBK pojawiła się także jedna postać, która nie jest związana bezpośrednio z filmem – Leo Benhakker, selekcjoner reprezentacji Polski w piłce nożnej.

Bank zdecydował się w końcu potwierdzić informację, która od kilku dni za sprawą Presserwisu, stanowiła tajemnicę poliszynela. W nowych spotach reklamowych swojego wizerunku użyczy znany z filmów akcji amerykański aktor Chuck Norris. Choć jego dorobek filmowy jest dość pokaźny, to wielu osobom kojarzy się on głównie jako Strażnik Teksasu i bohater niezliczonej ilości dowcipów. I w konwencji żartu utrzymany był także komunikat z biura prasowego BZWBK, który dziś późnym popołudniem trafił na naszą redakcyjną skrzynkę:

„Przychodzi Chuck Norris do Banku Zachodniego WBK i… trzaska obrotowymi drzwiami oddziału… a to dopiero początek! W ubiegłym tygodniu po raz pierwszy Polskę odwiedził amerykański aktor, siedmiokrotny mistrz świata w karate, postać kultowa, bohater niezliczonej liczby sympatycznych żartów nt. swojej nieziemskiej siły – Chuck Norris. Aktor przyjechał na zaproszenie Banku Zachodniego WBK, aby wystąpić w naszej najnowszej kampanii reklamowej, która powinna poprawić humory w całej Polsce – na razie nie możemy podać więcej szczegółów, no może jeden… Chuck Norris wypowie więcej słów niż zada ciosów. Kampania wystartuje … no cóż, wtedy kiedy Chuck jej pozwoli, a spot będzie emitowany w telewizji, Internecie i Teksasie.”

 

Chuck nie pozwolił więc zdradzić przedstawicielom banku, jakiego produktu będą dotyczyły spoty (zresztą to przecież rzecz drugorzędna ;). Rzecznik banku Artur Sikora nabrał wody w usta i mimo natrętnych pytań z naszej strony nie ujawnił tajemnicy. Na tę chwilę można więc jedynie spekulować. W okresie depozytowej wojny DeVito reklamował lokatę z loterią. Benhaker i Deparieu przekonywali do założenia konta osobistego. Cleese i Banderas kusili kredytami gotówkowymi. Ten ostatni nakłaniał też do kredytu polskich przedsiębiorców. Co może być więc tematem przewodnim nowej kampanii reklamowej?

Nie jest wykluczone, że ponownie bohaterem spotów stanie się kredyt gotówkowy, choć czas – ze względu na zapowiadane zmiany w podatkach – wydaje się być sprzyjający do uderzenia mocną lokatą (z półobrotu naturalnie). Cleese reklamował kredyt na 7,99 proc., Banderas kusił stawką 5,99 proc., ile mógłby dać Chuck? Teoretycznie mógłby uderzyć jeszcze niżej, bo dzięki nowelizacji ustawy o kredycie konsumenckim niską stawkę można sobie odrobić na wysokiej prowizji. Nie wydaje się natomiast, by bohaterem nowej kampanii mógł być ROR, bo dopiero w telewizji emitowano spoty konta Avocado.

Choć z drugiej strony samo konto Avocado to produkt niszowy (kierowany do klientów jednego operatora), a od ostatniej mocnej kampanii z Depardieu, dzięki której bank pozyskał tysiące klientów, mijają już blisko dwa lata. Do tej pory BZWBK porządkował raczej swój cennik i przykręcał śrubę klientom kolejnymi podwyżkami. Może Chuck sprawi, że mimo podwyżek klientów zacznie przybywać? 😉 Nie wydaje się też, by mogła to być kampania wizerunkowa samej marki banku. Hiszpanie z Santandera zapowiadali, że nie zamierzają rezygnować z nazwy BZWBK i przemalować barw klubowych banku na czerwono.

Z marketingowego punktu widzenia wybór Norrisa wydaje się być dobrym posunięciem. Nazwisko aktora znane jest nie tylko wymagającym widzom, a trwająca kilka lat norrisomania nie pozwoliła młodszym pokoleniom zapomnieć o jego dorobku aktorskim 🙂 Mimo że sam aktor pojawia się na dużym ekranie już rzadziej (w tym roku skończy 72 lata), to nadal jest aktywny zawodowo. Wkrótce zobaczymy go w filmie Niezniszczalni 2. Występ w spocie BZWBK nie będzie też dla Norrisa debiutem w reklamie. Aktor pojawił się w 2010 roku w spotach T-Mobile, a rok później reklamował internetową grę World of Warcraft. Jak podał Wall Street Journal, popularność reklam T-Mobile przekroczyła oczekiwania operatora, a spoty cieszyły się ogromną popularnością internautów. Nie jest więc wykluczone, że z Chuckiem Norrisem na pokładzie, BZWBK jest po prostu skazany na sukces…

Chuck Norris w jednym ze spotów T-Mobile.

 

Reklama gry World of Warcraft.

Źródło: PR News

bz wbk reklama wojciech boczoń 2012-01-16
Wojciech Boczoń
Tagi: bz wbk reklama wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców