PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaDobre wyniki UNIQA – obie spółki na plusie

Dobre wyniki UNIQA – obie spółki na plusie

Ubezpieczenia 08.12.2011 (14:30)

UNIQA zanotowała wzrost sprzedaży w spółce majątkowej na poziomie 19,3%, osiągający 771 mln zł. Zysk w spółce majątkowej wyniósł 9,1 mln. Zysk w spółce życiowej wyniósł 2,1 mln.

Składka przypisana

Po trzech kwartałach w spółce majątkowej nastąpił wzrost sprzedaży na poziomie 19,3%, osiągając składkę przypisaną w wysokości 771 mln zł. Na koniec bieżącego roku planowane jest przekroczenie 1 mld zł składki przypisanej.

W tym samym okresie w spółce życiowej składka przypisana wyniosła 325,2 mln zł wobec 745,9 mln zł w 2010 roku. Spadek składki przypisanej to efekt biznesowej decyzji którą UNIQA podjęła wiele miesięcy temu, polegającej na zmniejszeniu sprzedaży produktów ze składką jednorazową, jednocześnie kładąc większy nacisk na wzrost składki regularnej.

Wynik finansowy

W trzecim kwartale 2011 roku spółki UNIQA kontynuowały dynamiczny wzrost sprzedaży oraz znacząco poprawiły wynik finansowy w stosunku do wyniku z 2010 roku.

Po 9 miesiącach 2011 roku w spółce majątkowej wynik finansowy wyniósł 9,1 mln zł, gdzie analogiczny okres  2010 r. zakończony był ze stratą równą 41,8 mln zł. Tak zdecydowana poprawa wyniku finansowego – w stosunku do 2010 – to efekt dbałości o wzrost sprzedaży przy spadających wskaźnikach szkodowości i kosztów.

Z kolei, wynik finansowy w tym samym okresie w spółce życiowej wyniósł 2,1 mln zł i jest lepszy od wyniku w analogicznym okresie 2010 roku, który wynosił 0,1 mln zł. Dynamiczny rozwój sprzedaży produktów ze składką regularną, poprawa szkodowości w ubezpieczeniach grupowych oraz ścisła kontrola ponoszonych kosztów są głównymi przyczynami poprawy wyniku finansowego.

Wzrost sprzedaży w strategicznych liniach produktowych

Wzrosty sprzedaży UNIQA realizuje we wszystkich strategicznych liniach produktowych. W dalszym ciągu dynamicznie rozwijają się ubezpieczenia komunikacyjne, gdzie Auto Casco wzrosło o 30%, a komunikacyjne OC o 15%. W obu przypadkach głównym czynnikiem wzrostu jest urealnienie składki w stosunku do poziomu ponoszonego ryzyka. W minionym roku branża ubezpieczeniowa oraz media poświęciły dużo czasu na rozmowy o wojnie cenowej jaka toczyła się pomiędzy towarzystwami ubezpieczeniowymi oferującymi ubezpieczenia komunikacyjne. Z perspektywy UNIQA słusznym było nie kontynuowanie tej wojny cenowej. Podobnie rynek odwrócił się od walki o składkę przypisaną a zwraca większą uwagę na rentowność. Wyniki UNIQA potwierdzają, że to była właściwa decyzja.

Oprócz ubezpieczeń komunikacyjnych UNIQA dynamicznie rozwija:

  • ubezpieczenie OC ogólne – wzrost o 34%,
  • ubezpieczenia mieszkań – wzrost o 11%,
  • ubezpieczenia od ognia – wzrost o 18%
  • ubezpieczenie zdrowotne – wzrost o 86%.

Mimo kurczącego się rynku ubezpieczeń wypadkowych również w tej linii biznesu spółka majątkowa osiągnęła 6,5% wzrostu.  

W spółce życiowej także występuje wysokie tempo wzrostu. Klasyczne produkty indywidualne rosły w okresie styczeń-wrzesień o 40,4% a ubezpieczenia z funduszem kapitałowym o 12,4%.

W grupie produktów ze składką jednorazową oprócz planowanego zmniejszenia sprzedaży inwestycyjnego ubezpieczenia na życie UNIQA stawia na rozwój pozostałych ubezpieczeń, wśród których dominują ubezpieczenia strukturyzowane notujące 261,1% wskaźnik wzrostu oraz ubezpieczenia z funduszem kapitałowym, dla których zanotowano 81,8% wzrost.

Wskaźniki techniczne

Szkodowość po 3 kwartałach 2011 roku wynosi w spółce majątkowej 66% i jest niższa niż w analogicznym okresie 2010 roku (86%) i w pierwszym półroczu 2011 roku (67%). W obu obszarach widoczne są bardzo pozytywne tendencje w zakresie parametrów technicznych portfela, czyli rosnące średnie składki i stopy składek. Dodatkowo poprawie wyników sprzyjają także lepsze od ubiegłorocznych warunki atmosferyczne.

Źródło: UNIQA

ubezpieczenia uniqa wyniki 2011-12-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia uniqa wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców