Ogólnopolska kampania Ministerstwa Środowiska nabiera rozpędu. Superbohaterowie Drużyny AAA+ „wychodzą” z wirtualnego świata. Pierwszymi osobami, które mogły się o tym przekonać, byli mieszkańcy stolicy. W warszawskim metrze szalona wiewiórka rozdawała pieniądze w zamian za przyznanie się do świadomej postawy proekologicznej.
W poniedziałek, 10 października, pasażerowie metra poznali wiewiórkę z Drużyny AAA+. Pojawiła się w jednym z wagonów, wykrzykując „Kto zakręca kran przy myciu zębów?”. Starsza pani, w nagrodę za przyznanie się do postawy proekologicznej, otrzymała od Superbohatera 50 zł. Film obrazujący to wydarzenie, zamieszczony w serwisie Youtube, w ciągu tygodnia obejrzało już ponad 130 tysięcy internautów.
Głównym ośrodkiem kampanii jest strona internetowa www.zakreckran.pl, na której można symbolicznie przyłączyć się do akcji poprzez zakręcenie wirtualnego kranu, a także dodać do rankingu swoją lokalizację. Miastem, które na razie przoduje w przyznaniu się do proekologicznej postawy, jest Warszawa. Kolejne miejsca w rankingu zajmują Kraków oraz Łódź. Warto głosować, ponieważ mieszkańców zwycięskiego miasta odwiedzi pełen skład Drużyny AAA+, uzbrojony w atrakcyjne upominki ekologiczne.
Na facebookowym fanpage’u Drużyny AAA+ „kciuk do góry” podniosło już 2500 osób. Tematy proekologiczne, moderowane przez Superbohaterów, cieszą się dużą popularnością – ponad tysiąc internautów bierze udział w dyskusji.
Kampania ma skłonić Polaków do zmiany negatywnych przyzwyczajeń, takich jak mycie zębów przy bieżącej wodzie, czy marnowanie innych zasobów w domu. Zmiana zachowań ma pośrednio przyczynić się do ochrony klimatu. Zarówno Ministerstwa Środowiska, jak i członkowie Drużyny AAA+ są do tej pory zadowoleni z efektu. Jak dotąd kampania cieszy się dużą popularnością oraz pozytywnym odzewem ze strony rodaków.
Źródło: Ministerstwo Środowiska