Ponad 84 mln. zł zysku netto w I półroczu 2011 roku i dalszy wzrost przypisu składki brutto w porównaniu do pierwszego półrocza minionego roku. Poprawiając zysk netto o 20 procent Grupa Ubezpieczeniowa EUROPA zamknęła pierwsze sześć miesięcy 2011 r. bardzo dobrymi wynikami.
Na koniec 2010 r. EUROPA była trzecią największą grupą ubezpieczeniową na polskim rynku wg składki przypisanej brutto*.
W I półroczu 2011 roku Towarzystwo Ubezpieczeń EUROPA SA i Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie EUROPA SA osiągnęły łącznie niemal 360 mln. zł przypisu składki brutto (wg MSR) wobec 338 mln. zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Spółki zwiększyły także skonsolidowany zysk netto z 70 mln. zł do ponad 84 mln zł.
– Regularnie dywersyfikujemy portfel oferowanych produktów, a także poszerzamy nasze kanały dystrybucji. Efektem prowadzonych działań jest systematyczna poprawa wyników finansowych. Konsekwentnie realizujemy także strategię ograniczania sprzedaży ubezpieczeń o wysokim wolumenie, np. poliso-lokat, na rzecz produktów o niższej składce, ale wyższej rentowności. Strategia ta od wielu lat pozwala nam być liderem rynku bancassurance w Polsce – mówi Jacek Podoba, prezes TU EUROPA SA i TU na Życie EUROPA SA.
Spółka majątkowa w dwóch kwartałach 2011 r. zebrała ponad 248 mln zł (wg MSR) składki przypisanej brutto , tj. o ponad 8,7 mln. zł więcej niż w pierwszej połowie 2010 r. Wypracowany przez spółkę zysk netto wyniósł ponad 43 mln. zł, o 26 procent więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Spółka życiowa zwiększyła przypis składki brutto do 111 mln. zł (wg MSR), tj. o 13 procent więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku (98 mln. zł wg MSR). Po raz kolejny spółka poprawiła swój zysk netto – do ponad 41 mln. zł w I półroczu 2011 roku z 36 mln. zł w analogicznym okresie 2010 roku.
– Wyróżnia nas szybkość wdrażania oferty oraz efektywność operacyjna. Od powstania pomysłu do wprowadzenia produktu na rynek mija zwykle zaledwie kilka tygodni. Dzięki temu szybko reagujemy na potrzeby banków, a także często wyznaczamy nowe kierunki rozwoju segmentu bancassurance w Polsce – ocenia Jacek Podoba.
Przez ostatnie półtora roku spółka życiowa wdrożyła blisko 90 strategii inwestycyjnych, a firma majątkowa weszła na rynek ubezpieczeń zdrowotnych. TU EUROPA SA intensywnie rozwija także segment ubezpieczeń turystycznych z kompleksową ofertą produktów dla podróżnych. TU EUROPA SA w niecałe 3 lata od wejścia na rynek ubezpieczeń turystycznych jest już drugim ubezpieczycielem w Polsce pod względem wartości udzielonych gwarancji ubezpieczeniowych dla touroperatorów.
Innowacyjność oferty TU EUROPA SA potwierdza także poszerzanie oferty produktowej skierowanej do sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Firma z sukcesem sprzedaje już produkty, takie jak ubezpieczenie upadłości kredytobiorców, ubezpieczenie wkładu własnego w kredytach inwestycyjnych czy ubezpieczenie spłaty gwarancji udzielanych przedsiębiorcom przez bank.
Grupa Ubezpieczeniowa EUROPA dystrybuuje swoje produkty poprzez liczną sieć partnerów. W szczególności w kanale bancassurance współpracuje już z 33. bankami, dzięki czemu produkty ubezpieczeniowe EUROPY są dostępne w około 10 000. placówek, a ubezpieczenia turystyczne sprzedawane są już w ponad 850. biurach podróży.
* Składka Przypisana Brutto liczona wg Polskich Standardów Rachunkowości, wg danych Komisji Nadzoru Finansowego
Źródło: Europa