PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaPrezez Uniqa: 2010 był rokiem dynamicznego rozwoju

Prezez Uniqa: 2010 był rokiem dynamicznego rozwoju

Ubezpieczenia 02.05.2011 (09:53)

Negatywny wpływ zjawisk pogodowych oraz szkodowości w ubezpieczeniach komunikacyjnych na wyniki całego sektora non-life, w tym UNIQA.

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA

W 2010 roku UNIQA TU SA odnotowała 16% wzrost przypisu składki do poziomu 891,6 mln zł.

W ubezpieczeniach majątkowych najlepiej rozwijały się ubezpieczenia mieszkaniowe (18% wzrost), ubezpieczenia od ognia (11% wzrost) oraz ogólne ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (16% wzrost). Z kolei w ubezpieczeniach osobowych wielkim sukcesem była sprzedaż produktów zdrowotnych, których przypis został podwojony. Warty odnotowania jest również 10% wzrost w ubezpieczeniach wypadkowych. Natomiast w ubezpieczeniach komunikacyjnych UNIQA osiągnęła 10% wzrost w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz 22% w Auto Casco. Ponadto, w porównaniu z 2009 rokiem, udział ubezpieczeń komunikacyjnych w portfelu został zmniejszony z 60% do 59%. Podobnie jak w latach ubiegłych do wzrostu sprzedaży przyczynił się również rozwój współpracy w kanale bankowym, w szczególności z Raiffeisen Bank i Raiffeisen Leasing oraz w kanale brokerskim.

Na wyniki finansowe UNIQA TU SA w roku 2010, podobnie jak na wyniki całego sektora ubezpieczeń non-life, istotny wpływ miały niekorzystne zdarzenia pogodowe w trakcie roku – duże opady śniegu w połączeniu z silnymi mrozami oraz deszcze nawalne powodujące powodzie i podtopienia, a także rosnąca szkodowość ubezpieczeń komunikacyjnych. – Szkody z tytułu ciężkiej zimy oraz powodzi i podtopień w roku 2010 kosztowały spółkę 173 mln zł. Po uwzględnieniu udziału reasekuratorów było to wciąż 88 mln zł. Jednocześnie w związku z obserwowanymi w skali całego rynku negatywnymi trendami w ubezpieczeniach komunikacyjnych spółka zdecydowała się na wzmocnienie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych w tym obszarze, co również obciążyło wynik techniczny. Wzrost odszkodowań i rezerw techniczno-ubezpieczeniowych udało się jedynie w części skompensować ograniczeniem kosztów działalności – udział kosztów akwizycji i administracji w składce zarobionej brutto spadł w roku 2010 z 32% do 31,1% –  oraz wzrostem dochodów z lokat – skomentował Andrzej Jarczyk, Prezes Grupy UNIQA Polska. W rezultacie spółka zanotowała stratę przed opodatkowaniem za rok 2010 w wysokości 81 mln zł oraz stratę netto w wysokości 68,6 mln zł.

Na koniec roku 2010 UNIQA TU spełniała wymagane polskim prawem normy wypłacalności. Margines wypłacalności był pokryty środkami własnymi z nadwyżką 36 mln zł a kapitał gwarancyjny z nadwyżką 96 mln zł. Nadwyżka aktywów na pokrycie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych wyniosła 38 mln zł.

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA

UNIQA TU na Życie SA w 2010 roku osiągnęła przypis w wysokości 941,3 mln zł, wobec 960,8 mln zł w 2009 roku. Nieznaczny (2%) spadek składki wynika z planowanego zmniejszenia sprzedaży produktów ze składką jednorazową, których sprzedaż jest limitowana z uwagi na wysoką kapitałochłonność.

Składka regularna wzrosła o 36,9% do 64,7 mln zł, przede wszystkim dzięki dynamicznemu rozwojowi ubezpieczeń grupowych (62% wzrost). W pozostałych grupach również odnotowano wysokie tempo wzrostu: 33% dla produktów indywidualnych oraz 27% dla ubezpieczeń kart i kredytów. Składka jednorazowa w 2010 roku wyniosła 876,6 mln zł. Zmniejszenie w porównaniu z 2009 rokiem o 4%, wynika z planowego ograniczenia sprzedaży inwestycyjnego ubezpieczenia na życie. Jednocześnie spółka bardzo dynamicznie rozwijała sprzedaż ubezpieczeń strukturyzowanych (11,5-krotny wzrost przypisu) oraz ubezpieczeń typu unit-linked (3,5-krotny wzrost).

Dynamiczny rozwój sprzedaży produktów ze składką regularną w połączeniu z wysokim wolumenem składki jednorazowej oraz ścisła kontrola poziomu ponoszonych kosztów przyczyniły się do osiągnięcia dodatniego wyniku finansowego. Zysk przed opodatkowaniem UNIQA TU na Życie S.A. za rok 2010 wyniósł 1,4 mln zł a zysk netto 0,6 mln zł.

Na dzień 31 grudnia 2010 roku UNIQA TU na Życie S.A. spełnia wszelkie wymogi ustawowe w zakresie wypłacalności. Margines wypłacalności był pokryty środkami własnymi z nadwyżką 10 mln zł a kapitał gwarancyjny z nadwyżką 33 mln zł. Nadwyżka aktywów na pokrycie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych wyniosła 48 mln zł.

Komentarz

– Rok 2010 był dla Grupy UNIQA Polska czasem dynamicznego rozwoju sprzedaży w ramach wszystkich kanałów dystrybucji i budowania trwałych partnerskich relacji. Inwestowaliśmy w rozwój sieci wyłącznej, otwierając w roku ubiegłym 19 nowych placówek – Agencji Generalnych UNIQA – na terenie całego kraju. Rozszerzyliśmy współpracę z brokerami ubezpieczeniowymi, dealerami samochodowymi i jeszcze aktywniej byliśmy obecni w sektorze mieszkalnictwa. Naszym agentom i partnerom zaproponowaliśmy nowe rozwiązanie – Platformę Obsługi Sprzedaży – która w znaczący sposób poprawiła ich komfort i efektywność współpracy z Grupą UNIQA. Z myślą o klientach inwestowaliśmy w procesy likwidacji szkód i rozwój produktów. W efekcie UNIQA uzyskała wysokie dynamiki sprzedaży i kontynuuje pozytywny trend stabilnego rozwoju, a podjęte przez nas działania zmierzające do poprawy rentowności biznesu powinny wkrótce przełożyć się pozytywnie na wyniki finansowe – podsumował Andrzej Jarczyk, Prezes Zarządu Grupy Ubezpieczeniowej UNIQA w Polsce.

Źródło: UNIQA

ubezpieczenia uniqa wyniki 2011-05-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia uniqa wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców