Pierwszy w Polsce bank dla mikro i małych firm skończył właśnie rok. W ciągu pierwszych 12 miesięcy działalności FM Bank pozyskał ponad 11 tys. klientów biznesowych i ponad 4 tys. klientów indywidualnych. Osiągnięcie progu rentowności planowane jest na czwarty kwartał br.
Plany na rok 2011 są ambitne. FM Bank zamierza udzielić kredytów na łączną sumę 480 mln złotych oraz znacząco zwiększyć ilość otwieranych rachunków firmowych. Do końca 2012 roku bank chce obsługiwać 50 tys. klientów, a do końca roku 2014 uzyskać udział w swoim segmencie rynku na poziomie
4 proc.
Nasz model biznesowy się sprawdza. Priorytetową grupą docelową pozostają dla nas mikro i małe firmy. Będziemy chcieli docierać do coraz większej grupy przedsiębiorców poprzez naszych partnerów, ale także sieć franczyzową – tłumaczy Magdalena Dulczewska, Pierwsza Wiceprezes Zarządu i CEO FM Bank S.A.
Od marca 2010 roku FM Bank oferuje mikro i małym przedsiębiorstwom pełen zakres produktów bankowych, w tym: wysoko oprocentowane rachunki bieżące (2 proc.), rozbudowaną ofertę kredytową, prestiżowe karty kredytowe, depozyty terminowe, a także gwarancje bankowe oraz rachunki walutowe. Usługi kredytowe są dostępne wyłącznie dla sektora mikro i małych firm. Z oferty depozytowej mogą korzystać wszyscy uczestnicy rynku finansowego. Jednym z głównych wyróżników FM Banku jest system analizy zdolności kredytowej stworzony z myślą o ułatwieniu mikro i małym firmom dostępu do środków finansowych. Jest to autorski pomysł FM Banku, który opiera się na własnym scoringu, weryfikacji biznes planu przez bankowego doradcę oraz wizycie w siedzibie biura klienta. Uproszona procedura pozwala na wydanie wstępnej decyzji kredytowej w ciągu kilku minut.
Sektor MŚP w Polsce to dziś blisko 2 mln podmiotów. Mimo licznych barier i ograniczeń, rośnie liczba nowych przedsiębiorstw, zwłaszcza tych najmniejszych, które w oczach banków są nadal grupą podwyższonego ryzyka kredytowego. Naszym celem jest udostępnianie tym firmom prostych i szybkich rozwiązań kredytowych, które umożliwią im dalszy rozwój – powiedział Henryk Pietraszkiewicz, Prezes Zarządu FM Bank S.A.
Dystrybucja produktów FM Banku odbywa się przede wszystkim poprzez sieć 65 placówek w 50 miastach na terenie całej Polski, ale również za pośrednictwem platformy internetowej i Biura Obsługi Telefonicznej Call Center oraz mobilnych doradców finansowych i pośredników finansowych. W FM Banku pracuje obecnie prawie 450 osób (w siedzibie głównej oraz w oddziałach). Ostatnią inicjatywą FM Banku jest pierwsza na polskim Facebooku wirtualna platforma dla mikro i małych firm, która wystartowała na początku lutego br. Jest ona skierowana przede wszystkim do przedstawicieli małego biznesu i właścicieli firm, ale także do wszystkich tych, którzy dopiero myślą o założeniu własnej działalności gospodarczej.
Źródło: FM Bank