PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościSmart klient w świecie online, czyli innowacyjność usług finansowych kształtowana przez konsumentów

Smart klient w świecie online, czyli innowacyjność usług finansowych kształtowana przez konsumentów

Wiadomości 28.06.2017 (14:07) artykuł nadesłany

Realia rynkowe zmieniają się bardzo dynamicznie. Klient jest coraz bardziej świadomy możliwości, jakie daje mu internet oraz nowoczesne narzędzia, w związku z czym stale zmieniają się jego potrzeby i rosną wymagania. Zachowania konsumenckie kształtują rynek i wyznaczają nowy kierunek branżom usługowym. Duży wpływ na to ma rozwój e-commerce, m-commerce, social mediów i różnorodnych usług dostępnych online. Również biznes, w tym w szczególności usługi bankowe, powinien elastycznie dostosowywać się do oczekiwań klientów.

Wpływ konsumentów

Obecnie 26 milionów Polaków na co dzień korzysta z internetu, więc siła konsumentów online w Polsce jest ogromna. Poniekąd ich zachowania mają „moc sprawczą”, ponieważ wpływają na kształt i funkcjonowanie firm usługowych.

Liderzy internetowi kształtują i wytyczają standardy, których konsumenci oczekują we wszystkich branżach. Oscyluje to wokół trzech obszarów: czas, skuteczność i jakość usługi.

– Proces dostosowywania usług do klientów jest wymagający, trzeba częściowo porzucić własną wizję, ale daje to niezwykle duże korzyści w postaci zainteresowania i wzrastającej liczby odbiorców, dzięki ogólnodostępnym kanałom dystrybucji. Doświadczenia internetowe stają się coraz ważniejsze dla polskiego społeczeństwa. W sieci możemy szybko i sprawnie kupować, zamawiać, a w social media w czasie rzeczywistym reagować na zdarzenia. To sprawia, że jako konsumenci oczekujemy natychmiastowej reakcji w interakcji z urzędami, firmami, bankami. Przenosimy przyzwyczajenia ze świata wirtualnego na inne dziedziny i także w nich chcemy szybko realizować swoje potrzeby. To dotyczy również kwestii finansowych i usług bankowych, stąd rozwój branży w tym kierunku – zauważa Tomasz Głodowski, dyrektor marketingu i sprzedaży bezpośredniej w Inbank. – Inbank od początku miał świadomość siły internetu, który zmienia zachowania i oczekiwania konsumentów, dlatego postawił właśnie na ten kanał, oferując to czego współcześnie szukamy, czyli wygodę, szybkość i sprawną obsługę – dodaje.  

Trend przenoszenia doświadczeń z sieci, wyznacza kierunek rozwoju każdej branży, również tych dotychczas kojarzonych głównie ze stacjonarnymi oddziałami, takich jak finanse i bankowość. Obecnie jednak szukając kredytu czy pożyczki nie chcemy wizyt w placówce, długich formalności i wizyt kuriera, ale tak jak przy zakupach online, chcemy załatwić wszystko szybko i najchętniej bez ruszania się z domu.

Estoński Inbank, który zadebiutował na polskim rynku trzy miesiące temu, przygotował raport, w którym wskazuje na oczekiwania i zmiany zachowań ze strony klientów. Badania, opracowane we współpracy z Kantar TNS, na przykładzie sektora bankowego, potwierdzają obecne zasady funkcjonowania rynku. Jakie zatem wymogi, także wobec banków, ma współczesny klient?

Szybkość i wygoda usług  

Z badań Kantar TNS wynika, że usługi muszą być dopasowane do obecnego modelu życia konsumenta – dynamicznego i opierającego się na wielu aktywnościach. Dla 21% badanych Polaków w wieku 25-50 lat największą wadą w uzyskaniu kredytu jest długi czas oczekiwania na ostateczną decyzję kredytową, a także konieczność wizyty w oddziale banku. Konieczność rozmawiania z doradcą bankowym o potrzebach finansowych doskwiera co siódmemu respondentowi, nieco mniej osób widzi poważną trudność w braku możliwości otrzymania pożyczki w internecie. Zatem potwierdza się, że największą trudność widzimy w tym co wydłuża proces uzyskania kredytu i opóźnia cel, jakim jest uzyskanie gotówki.

Na konieczność odbycia wizyty w oddziale banku częściej od pozostałych wskazywały osoby z wyższym wykształceniem (23%), zarabiający powyżej 3 000 zł (27%) oraz osoby posiadające już kredyt lub pożyczkę w banku (26%).

– Przeprowadzone badania upewniają nas, że wymagania konsumentów wobec świadczonych przez banki usług, wynikają z codziennych praktyk internetowych – stwierdza Tomasz Głodowski. – Klienci liczą, że korzystanie z usług bankowych będzie tak proste jak korzystanie np. z Facebooka lub Amazona. Niezależnie od branży wymagają tych samych standardów i rozwiązań, do których już przywykli. Na pewno powinno być szybko i łatwo, a najlepiej z dowolnego miejsca. Inbank odpowiada na takie oczekiwania, udostępniając swoją ofertę wyłącznie i całkowicie online – dodaje.

Usługi 100% online = niższe koszty

Naturalnym wymogiem dzisiejszych czasów są usługi świadczone w 100% online. Każda branża musi liczyć się z koniecznością przejścia do internetowego kanału dystrybucji. Zwłaszcza, że determinuje on niezwykle istotną potrzebę klienta – niskie koszty usługi.

Badania Kantar TNS potwierdzają, że przy wyborze banku Polacy szukają jak najbardziej korzystnej oferty kredytu pod względem kosztów całkowitych. Jest to najistotniejsze dla ponad połowy (54%). Dla blisko 38% najważniejsze jest niskie oprocentowanie kredytu.

Jak najmniejszy całkowity koszt kredytu to jeden z najważniejszych elementów przy wyborze oferty kredytowej dla Internautów. Kolejnym jest wygoda uzyskania kredytu. Dzięki internetowemu profilowi działalności można zaoferować klientom niskie koszty, a więc w połączeniu z komfortem, zapewnić to czego najbardziej oczekują.

Z danych Inbank wynika, że osoby korzystające z internetu na co dzień wiedzą, że usługi świadczone online to nie tylko wygoda, ale i korzystniejsze warunki cenowe. Kanał dystrybucji determinuje bowiem ostateczny koszt usługi.

– Udzielanie kredytów bankowych w 100% online nie jest powszechną praktyką wśród banków uniwersalnych. Niestety bywa, że nie nadążają one za rozwojem technologii, a usprawnianie procesów oznacza zbyt duże koszty. Dodatkowo skostniałe procedury bankowe nie pozwalają na szybkie zmiany. Wzięcie kredytu w banku jest dość wymagającym procesem dla klienta. W niewielu przypadkach bez żadnych ograniczeń można skorzystać z oferty w 100% online. Często, co widać w porównaniach ofert, banki mimo przedstawiania produktu jako dostępnego online, wymagają fizycznego podpisania umowy w placówce lub za pośrednictwem kuriera. Tymczasem Inbank postawił całkowicie na internetowy kanał. Cały proces kredytowy odbywa się u nas wyłącznie za pośrednictwem internetu. Dlatego też nie mamy stacjonarnych oddziałów bankowych, co z kolei pozwala udostępnić ofertę bardzo korzystną cenowo – tłumaczy Tomasz Głodowski.

Usługi dopasowane do aktualnych potrzeb klientów – czyli tu i teraz

To wymóg zaczerpnięty z mediów społecznościowych i e-commerce. Usługa świadczona klientowi ma być nie tylko dostępna w odpowiedniej formie, ale musi być dodatkowo dostosowana do jego możliwości i potrzeb – zwłaszcza w sektorze consumer finance. Model 100% online, na który stawia Inbank, to cały wachlarz udogodnień, które ceni współczesny klient. Wśród nich należy wymienić:

  1. Prawdziwe 100% online – usługa świadczona jest bez wizyty w placówce bankowej, bez potrzeby wychodzenia z domu i bez wizyty kuriera z umową.
  2. Szybka decyzja – poza kilkoma przypadkami decyzja kredytowa zapada właściwie od razu.
  3. Wygoda potwierdzania dochodu – następuje to właściwie w czasie rzeczywistym, bez zbędnych formalności.
  4. Brak dodatkowych wymagań – klient nie musi decydować się na wiązane usługi, jak kolejne konto osobiste lub ubezpieczenie, których tak naprawdę nie potrzebuje. Dostaje dokładnie to, po co  „przyszedł”.
  5. Klient wybiera to co chce, a nie to co musi – klient ma pełen wybór co do kwoty kredytowania. Zarówno niską pożyczkę, jak i wyższy kredyt otrzyma w procesie online.
  6. Przelewy pay-by-link – czyli szybka reakcja i możliwość otrzymania pieniędzy na konto jeszcze tego samego dnia.
  7. Niższe koszty – kanał online pozwala obniżyć koszty i zaoferować korzystniejszą ofertę.

Warto dodać, że banki obecne na rynku niechętnie podejmują wysiłek finansowania niskokwotowych potrzeb klientów. Ograniczenia dotyczą też dużych kwot udzielanych online. Wynika to z faktu, że w wielu bankach wciąż obowiązującymi są procedury sprzed lat, które trudno dostosować do obecnych realiów i obsługi dużych kwot wyłącznie w kanale internetowym.  

Równe traktowanie wszystkich klientów

W czasach dużej konkurencji i wzmożonych wymagań, klienci skorzystają z ofert firm, które najbardziej o nich zadbają. Rynek wymusza model prowadzenia biznesu, w którym każdy będzie miał dostęp do takich samych warunków i korzyści. W dobie internetu, kiedy każdy może wyrazić swoją opinię na forum, dzielenie klientów na lepszych i gorszych po prostu się nie opłaca firmom.

W sektorze consumer finance wiele usług lub promocyjnych warunków dedykowanych jest wyłącznie stałym klientom. Innym warunkiem, determinującym korzystną ofertę, jest często konieczność posiadania konta w danym banku. Tym samym banki często udzielają kredytów online na zasadach niedopasowanych do nowoczesnego konsumenta, co powoduje frustrację klientów.

– W działaniu Inbank stawiamy na egalitaryzm – brak u nas podziału na klientów stałych, nowych, a także procesów na internetowe i klasyczne. Nie trzeba mieć u nas konta, żeby dostać kredyt online, nawet na wysoką kwotę, co wciąż jest rzadkością na rynku – wyjaśnia Tomasz Głodowski.

Przyjęcie optyki klienta

 
Dla spełnienia powyższych wymagań konsumentów, istotny jest warunek przyjęcia optyki klienta, co pozwoli na lepsze dostosowywanie się do trendów w przyszłości i do każdej zmiennej sytuacji. Polacy czynnie i umiejętnie korzystają z porównywarek i narzędzi do wyszukiwania, więc klient nie pominie żadnej oferty.

Badania Kantar TNS pokazują, że Polacy są świadomi wybieranych ofert i szukają najkorzystniejszej. 77% Polaków w wieku 25-50 lat przed wzięciem kredytu lub pożyczki w banku porównuje pod względem kosztów oferty różnych banków. Tylko 23% badanych nigdy tego nie robi, a należy zaznaczyć, że 80% ankietowanych posiadało kredyt.

– Dobra oferta dla klienta sama się obroni. Przekłada się to na pozycję w zestawieniach, a konsumenci, jak pokazują badania, przywiązują do nich ogromną wagę. Właśnie dlatego warto patrzeć oczami klienta  – mówi Tomasz Głodowski. Kredyt Inbank znalazł się na pierwszym miejscu w trzech niezależnych rankingach kredytów online w kwietniu. To świadczy o tym, że nasza oferta zyskała uznanie klientów– dodaje.

2017-06-28
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców