PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRContent marketing w mediach społecznościowych kluczem do sukcesu biznesowego w 2011 roku

Content marketing w mediach społecznościowych kluczem do sukcesu biznesowego w 2011 roku

Marketing i PR 20.12.2010 (08:12)

69% marketingowców przyznaje, że stworzenie atrakcyjnych treści (informacje, video, zdjęcia, podcasty, etc.) stanowi dla nich największe wyzwanie, a jednocześnie jest potencjalnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi oferowanych przez internet w obszarze m.in. social media – wynika z najnowszych badań oraz poradnika przygotowanego przez Praktycy.com.  

Obecnie działania w obrębie content marketingu powinny koncentrować się na dostarczaniu takich treści, które mogłyby przyciągnąć potencjalnych klientów. Od ich atrakcyjności uzależniony będzie poziom zainteresowania nabywców daną marką. Firmy muszą zdawać sobie sprawę, że treści stały się podstawowym medium pośredniczącym w procesie sprzedaży. Można uznać, że zaczęły pełnić rolę sprzedawcy czy ambasadora firmy w sieci. Dlatego content umieszczany w sieci musi być na tyle interesujący, aby klient chciał za niego zapłacić poświęcając swój cenny czas. Warto zatem przestrzegać kilku zasad, aby tworzone i publikowane przez nas treści były atrakcyjne dla internautów – naszych potencjalnych klientów.  

Jak powinny być  skonstruowane dobre treści?


Zanim zaczniemy tworzyć  interesujący content, zastanówmy się nad motywami, dla których internauci dzielą się swoimi spostrzeżeniami za pośrednictwem internetu i social mediów. Jak wynika z analiz i badań, aż 73% z nich robi to ze względu na fakt, iż umieszczone przez nich informacje mogą być użyteczne dla innych użytkowników globalnej sieci. Dlatego też tworzone treści powinny być wartościowe i interesujące dla wybranej grupy docelowej. Jak uzyskać taki efekt, m.in. poprzez dbanie o:

  • atrakcyjność poruszanych tematów
  • oraz ich unikatowość – newsowość.

Warto także wyrażać swoje opinie, przedstawiać ciekawy punkt widzenie. Pamiętajmy, że internauci nie będą zainteresowani nudnymi lub starymi tematami. Pamiętajmy również, że prezentując swojego zdanie, nie powinniśmy mówić o sobie.   

Video, zdjęcia, linki i komentarze


Jak pokazuje praktyka – mówi Piotr Krawiec, ekspert od e-marketingu, zarządzający agencją marketingową Praktycy.com – internauci częściej umieszczają linki pod video, natomiast pod zdjęciami posty – dodaje szef Praktyków.  Co zrobić, aby wygenerować ich większą ilość? Należy stosować odpowiednie wyrazy. Najwięcej linków można znaleźć pod następującymi słowami: ostatnio, wkrótce, odpowiedź, analizować. Natomiast największą ilość postów pod wyrazami: praca, rekrutacja, podsumowywać, gratisy czy recenzować.  Ponadto,  należy unikać technicznego żargonu. W konstruowaniu postów równie ważna jest gramatyka czy styl. Musimy zadbać o odpowiednią jakość treści, zachować czytelny zapis, używać odpowiednich czasowników, unikać przymiotników i przysłówków, nie możemy pozwolić sobie na błędy ortograficzne czy literówki. Pamiętajmy, że internauci lubią czytać i dzielić się informacjami dobrze skonstruowanymi – dodaje Piotr Krawiec.

Kiedy działać  w mediach społecznościowych?


Czas publikacji naszych postów jest niezwykle ważny. Inny będzie dla linków, inny dla komentarzy czy wpisów na np. Facebooku. Ponadto, uzależniajmy go od częstotliwości naszych działań – inaczej kiedy umieszczamy je codziennie, inaczej kiedy raz w tygodniu. 

  • Aby zwiększyć oglądalność naszych treści: jeżeli posty umieszczamy codziennie – najlepiej zrobić to pomiędzy 10 a 11 rano, jeżeli raz w tygodniu wówczas na początku tygodnia.
  • Aby zwiększyć liczbę linków – jeżeli posty umieszczamy codziennie, to wczesnym rankiem, np. o 7 rano, jeżeli raz w tygodniu wówczas na początku tygodnia – poniedziałek, wtorek.
  • Aby zwiększyć liczbę komentarzy – jeżeli posty umieszczamy codziennie, to wczesnym rankiem; jeżeli raz w tygodniu wówczas w weekend.
  • Komentarze na serwisach społecznościowych, np. na Facebooku – codziennie – wpisy należy umieszczać popołudniu;  jeżeli raz w tygodniu – najlepszy będzie weekend, od piątku do niedzieli.

Częstotliwość działań

  • minimum to jeden post w tygodniu, optimum – post każdego dnia,
  • pamiętajmy, że większa liczba postów zwiększa ruch na naszej stronie.

Różnice w zachowaniu mężczyzn i kobiet

  • mężczyźni chętniej czytają blogi – najchętniej robią to późną porą, kobiety natomiast wiadomości przesyłane mailem,
  • ponadto znajomość stylu życia, rozkładu dnia naszej grupy docelowej zwiększy naszą skuteczność.

Stosując powyższe zasady uzyskamy większą skuteczność naszych działań  w social media. Treści przez nas umieszczane będą chętniej odwiedzane przez potencjalnych klientów, co w efekcie przełoży się na wzrost rozpoznawalności marki, a także sprzedaży – podsumowują Praktycy.com  

Źródło: Praktycy.com

marketing serwisy społecznościowe 2010-12-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing serwisy społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców