PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRRośnie liczba ofert pracy związanych z mediami społecznościowymi

Rośnie liczba ofert pracy związanych z mediami społecznościowymi

Marketing i PR 02.12.2010 (15:51)

Ponad trzykrotnie wzrosła w ciągu ostatniego roku liczba ofert pracyzwiązanych z mediami społecznościowymi.

30 kandydatów aplikujących na jedną ofertę można znaleźć 8 albo 9 osób, które posiadają wymaganą wiedzę
na temat marketingu wirusowego, kampanii reklamowych, akcji społecznościowych, strategii promocji czy
tworzenia stron oraz aplikacji w środowisku mediów społecznościowych.
wymagania
pracodawców
to
nie
tylko
praktyczna
wiedza
z
zakresu
marketingu
społecznościowego i Internetu, ale także znajomość technicznych zagadnień związanych z komunikacją
internetową. Niezbędna w tym przypadku jest także bardzo dobra znajomość języka angielskiego w piśmie i
mowie. Mile widziane jest także wyższe wykształcenie na kierunkach takich jak marketing, dziennikarstwo czy
Szukamy osób z pokolenia mediów społecznościowych – nie wiekowo, a mentalnie. Oczekujemy od nich
przede wszystkim umiejętności sprawnego zarządzania zespołem składającym się także z programistów oraz
designerów – dodaje Rahim Blak, CEO ClickCommunity.pl.
Bardzo istotne jest dla nas, aby potencjalny kandydat znał tajniki marketingu oraz umiał angażować
społeczność. Doświadczenie w tworzeniu tekstów, kreatywność oraz umiejętność komunikacji to podstawowe
czynniki, które decydują o zatrudnieniu potencjalnego kandydata – dodaje Marcin Janowski, PR Manager
agencji interaktywnej OX Media.
W analizy ofert opublikowanych w serwisie infoPraca.pl wynika, że obiecujący kandydat bez wielkiego
doświadczenia w prowadzeniu kampanii może liczyć na uposażenie od 1,8 tys. zł brutto. Najczęściej agencję
interaktywne proponują kandydatom wynagrodzenia w wysokości od 2,5 do 6 tys. zł brutto w zależności od
stażu, doświadczenia i powierzonych projektów.
Firma Outsell szacuje, iż zasięg marketingu prowadzonego w sieciach społecznościowych wzrośnie w 2010
roku o ponad 43 proc. Jak pokazują badania wykonane przez firmę ORIAQ we współpracy z IAB Polska, media
społecznościowe w Polsce to wciąż rozwijająca się dziedzina. Dziś marketingowcy wydają najwięcej środków
na reklamę poprzez strony WWW, zakup mediów i bannery. Na social media przeznaczają zaledwie 3 proc.
budżetów. A jeszcze mniej, bo po 1 proc. na advertgaming czy e-PR.
Zasięg mediów społecznościowych jest w Polsce jeszcze nieco ograniczony mimo szybko rosnącej liczby
ich użytkowników. Z pewnością coraz więcej firm będzie wkraczało ze swoją komunikacją w ten kanał
komunikacyjny. Jestem praktycznie pewien, iż w ciągu najbliższych lat będzie rosło zapotrzebowanie na
pracowników specjalizujących się w działaniach w mediach społecznościowych. Już dzisiaj można zauważyć,
że coraz więcej firm myśli o budowaniu wewnętrznych kompetencji w zakresie mediów społecznościowych
– uważa Mirek Połyniak, strateg internetowy w OPEN4net, autor bloga „Skuteczny e-marketing”. W każdej
dużej firmie należy mieć dobrych specjalistów z doświadczeniem, warto też korzystać z pomocy zewnętrznego
eksperta czy agencji, gdy taka wiedza jest niezbędna. Natomiast wewnętrzne kompetencje w zakresie mediów
społecznościowych będą niezbędne. Przed tym nie będzie odwrotu!
Blisko 90 proc. spośród wszystkich ofert dotyczących mediów społecznościwych opublikowali pracodawcy
z takich branż jak marketing, public relations, IT, Internet, e-Commerce czy sprzedaż. Zaledwie jedna dziesiąta
to oferty pochodzące bezpośrednio od firm poszukujących wewnętrznych specjalistów w tej dziedzinie. Media
społecznościowe były i będą w większości przypadków domeną związaną z marketingiem i reklamą. Jednak
coraz więcej firm poszukuję własnych specjalistów nie tylko odnośnie działalności marketingowej, ale także
kadrowej. Media Społecznością odgrywają tez coraz większą rolę w rekrutacji, która powoli przenosi cześć
swoich narzędzi do środowiska Web 2.0 – wyjaśnia Beata Szilf-Nitka.
* Zestawienie dotyczące ofert pracy dla programistów w polskim Internecie zostało przygotowane w oparciu o oferty pochodzące z 6
polskich serwisów rekrutacyjnych (infoPraca.pl, GazetaPraca.pl, praca.pl, pracuj.pl oraz gratka.pl)

W polskim Internecie przybywa ofert pracy związanych ze światem mediów społecznościowych. W listopadzie w największych internetowych giełdach pracy* zamieszczono ponad 160 takich propozycji. Poszukiwani są specjaliści ds. social media, social media marketerzy, social media managerowie, community managerowie czy specjaliści ds. ePR. Wolne etaty czekają także na asystentów, stażystów oraz praktykantów.

W ciągu ostatnich dwóch lat odnotowaliśmy prawie 120-procentowy przyrost liczby tego typu ofert. Dla porównania: w listopadzie 2008 opublikowano w naszej giełdzie pracy zaledwie 4 tego typu propozycje pracy. Należy zwrócić uwagę na to, iż wzrasta też zapotrzebowanie na specjalistów IT w zakresie programowania aplikacji społecznościowych – wyjaśnia Beata Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. 

Z początkiem listopada w internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl pracodawcy opublikowali ponad 70 propozycji zatrudnienia w mediach społecznościowych. Wraz ze wzrostem liczby ofert przybywa także chętnych do pracy. Na jeden wakat dotyczący tej profesji aplikuje średnio ponad 55 osób. Na rynku jest sporo chętnych, ale mało specjalistów – wyjaśnia Paweł Stempniak z agencji interaktywnej Ciszewski Internet. Wśród 30 kandydatów aplikujących na jedną ofertę można znaleźć 8 albo 9 osób, które posiadają wymaganą wiedzę na temat marketingu wirusowego, kampanii reklamowych, akcji społecznościowych, strategii promocji czy tworzenia stron oraz aplikacji w środowisku mediów społecznościowych.

Podstawowe wymagania pracodawców to nie tylko praktyczna wiedza z zakresu marketingu społecznościowego i Internetu, ale także znajomość technicznych zagadnień związanych z komunikacją internetową. Niezbędna w tym przypadku jest także bardzo dobra znajomość języka angielskiego w piśmie i mowie. Mile widziane jest także wyższe wykształcenie na kierunkach takich jak marketing, dziennikarstwo czy public relations.

Szukamy osób z pokolenia mediów społecznościowych – nie wiekowo, a mentalnie. Oczekujemy od nich przede wszystkim umiejętności sprawnego zarządzania zespołem składającym się także z programistów oraz designerów – dodaje Rahim Blak, CEO ClickCommunity.pl.

Bardzo istotne jest dla nas, aby potencjalny kandydat znał tajniki marketingu oraz umiał angażować społeczność. Doświadczenie w tworzeniu tekstów, kreatywność oraz umiejętność komunikacji to podstawowe czynniki, które decydują o zatrudnieniu potencjalnego kandydata – dodaje Marcin Janowski, PR Manager agencji interaktywnej OX Media.

Z analizy ofert opublikowanych w serwisie infoPraca.pl wynika, że obiecujący kandydat bez wielkiego doświadczenia w prowadzeniu kampanii może liczyć na uposażenie od 1,8 tys. zł brutto. Najczęściej agencje interaktywne proponują kandydatom wynagrodzenia w wysokości od 2,5 do 6 tys. zł brutto w zależności od stażu, doświadczenia i powierzonych projektów.

Firma Outsell szacuje, iż zasięg marketingu prowadzonego w sieciach społecznościowych wzrośnie w 2010 roku o ponad 43 proc. Jak pokazują badania wykonane przez firmę ORIAQ we współpracy z IAB Polska, media społecznościowe w Polsce to wciąż rozwijająca się dziedzina. Dziś marketingowcy wydają najwięcej środków na reklamę poprzez strony WWW, zakup mediów i bannery. Na social media przeznaczają zaledwie 3 proc. budżetów. A jeszcze mniej, bo po 1 proc. na advertgaming czy e-PR.

Zasięg mediów społecznościowych jest w Polsce jeszcze nieco ograniczony mimo szybko rosnącej liczby ich użytkowników. Z pewnością coraz więcej firm będzie wkraczało ze swoją komunikacją w ten kanał komunikacyjny. Jestem praktycznie pewien, iż w ciągu najbliższych lat będzie rosło zapotrzebowanie na pracowników specjalizujących się w działaniach w mediach społecznościowych. Już dzisiaj można zauważyć, że coraz więcej firm myśli o budowaniu wewnętrznych kompetencji w zakresie mediów społecznościowych – uważa Mirek Połyniak, strateg internetowy w OPEN4net, autor bloga „Skuteczny e-marketing”. W każdej dużej firmie należy mieć dobrych specjalistów z doświadczeniem, warto też korzystać z pomocy zewnętrznego eksperta czy agencji, gdy taka wiedza jest niezbędna. Natomiast wewnętrzne kompetencje w zakresie mediów społecznościowych będą niezbędne. Przed tym nie będzie odwrotu.

Blisko 90 proc. spośród wszystkich ofert dotyczących mediów społecznościwych opublikowali pracodawcy z takich branż jak marketing, public relations, IT, Internet, e-Commerce czy sprzedaż. Zaledwie jedna dziesiąta to oferty pochodzące bezpośrednio od firm poszukujących wewnętrznych specjalistów w tej dziedzinie. Media społecznościowe były i będą w większości przypadków domeną związaną z marketingiem i reklamą. Jednak coraz więcej firm poszukuję własnych specjalistów nie tylko odnośnie działalności marketingowej, ale także kadrowej. Media Społecznością odgrywają tez coraz większą rolę w rekrutacji, która powoli przenosi cześć swoich narzędzi do środowiska Web 2.0 – wyjaśnia Beata Szilf-Nitka.

* Zestawienie dotyczące ofert pracy dla programistów w polskim Internecie zostało przygotowane w oparciu o oferty pochodzące z 6 polskich serwisów rekrutacyjnych (infoPraca.pl, GazetaPraca.pl, praca.pl, pracuj.pl oraz gratka.pl)

Źródło: Ciszewski Public Relations

praca 2010-12-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: praca

Sprawdź także:

a 0 Credit Agricole udzielił kredytu dla KGHM
10.12.2025 (05:17) – informacja prasowa

Credit Agricole udzielił kredytu dla KGHM

Wraz z konsorcjum 14 innych banków Credit Agricole udzielił niezabezpieczonego kredytu odnawialnego dla spółki KGHM …

a Kariera w finansach 0 Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania
09.12.2025 (15:14) – informacja prasowa

Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania

Najnowsza edycja badania „Kobiety w finansach” pokazuje, że rozwój sztucznej inteligencji istotnie zmienia sposób …

a 0 Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów
09.12.2025 (15:12) – informacja prasowa

Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów

Do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dołączyła firma Leasys Polska Sp. z o.o., jedna z …

a 0 eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych
09.12.2025 (15:11) – informacja prasowa

eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych

eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w …

a Kariera w finansach 0 Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia
09.12.2025 (15:10) – informacja prasowa

Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

Już 24 grudnia 2025 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która nakłada na pracodawców obowiązek …

a 0 Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao
09.12.2025 (15:07) – informacja prasowa

Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao

Bank Pekao wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT przygotował wyjątkową ofertę – nawet 10 proc. rabatu na …

PRNews.pl

Zobacz również

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

mBank uruchamia w aplikacji funkcję „Włącz blokadę…

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

W trzecim kwartale 2025 roku liczba kart…

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Liczba kart debetowych w Polsce nieustannie rośnie.…

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych w Polsce po III…

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców