PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekAlior Bank: wyższa kultura przyniosła zyski

Alior Bank: wyższa kultura przyniosła zyski

Tomasz Jaroszek 18.11.2010 (16:54)

Prezes Sobieraj udowodnił, że można w Polsce stworzyć bank, który pomimo małych rozmiarów i debiutu w czasie kryzysu napsuje krwi konkurencji i przypadnie do gustu klientom. Wyższa kultura bankowości przyniosła zyski o 9 miesięcy wcześniej, niż wstępnie zakładano. W 2011 roku ma zamiar wypracować 100 mln złotych zysku. Ambitnie? Sądząc po dotychczasowych sukcesach, bank nie osiądzie na laurach.

Kiedy 17 listopada 2008 roku, dwa miesiące po upadku Lehman Brothers startował Alior Bank, było wielu sceptyków w sektorze, którzy nie dawali większych szans nowemu graczowi. Dzisiaj obsługuje już 650 tys. klientów, z czego 58 tys. to segment biznesowy. Wprawdzie 2010 rok przyniesie ok. 100 mln zł straty, ale już IV kwartał to planowane 10 mln zysku. Przyszły rok ma być na konkretnym plusie, a dalsze plany Prezesa są równie ambitne. Jak pokazały ostatnie 2 lata, można mu wierzyć na słowo.

2 lata na rozruch


Drugie urodziny banku to dosyć wczesny czas podsumowań. Break even point planowany był 9 miesięcy później, a tymczasem bank już zarabia. 63 proc. Zysków generuje segment klientów indywidualnych, 35 proc. klienci biznesowi, a 2 proc. pozostałe operacje banku. Bank wykazał zysk dokładnie po 22 miesiącach. We wrześniu zarobili 1 mln zł, a w październiku już 2,4 mln. Pewny jest już zysk za cały IV kwartał. Plan na przyszły rok zakłada 100 mln zł zysku.

Obecnie rozwija się linia dla klientów biznesowych, największą dynamikę ma z kolei private banking. Klientów systematycznie przybywa, a bank zapowiada, że W segmencie hipotek udział w rynku wynosi już 4,6 proc. co może dodatkowo cieszyć bank, ponieważ hipoteki ruszyły opóźnieniem względem debiutu banku. Silnie rozwinęły się usługi dla miłośników giełdy. Rachunek brokerski świetnie współgrający z kontem bieżącym, a do tego okres głośnych prywatyzacji solidnie zwiększyły liczbę klientów.

Alior 2012


100 mln złotych rocznie to cel jaki postawił sobie Alior Bank w przyszłym roku. Co potem? Jest brana pod uwagę możliwość wejścia na giełdę lub inna forma dokapitalizowania banku. Na pewno możemy się spodziewać większego zainteresowania segmentem consumer finance. Już teraz pieniądze z kredytów konsumpcyjnych to 46 proc. przychodów.

Bank ubiega się również o zgodę KNF na prowadzenie działalności transgranicznej. Nie oznacza to otwierania oddziałów w innych krajach, ale zgoda ta umożliwia reklamowanie się banku na całym świecie. Alior Bank jest często wybierany przez klientów pracujących poza granicami Polski. Nie mogą jednak zobaczyć symbolicznego melonika właściwie nigdzie poza polskimi witrynami internetowymi.

60 proc. klientów traktuje Alior Bank jako bank pierwszego wyboru. Innych bank w zasadzie nie chce i to również jest uzasadnieniem podwyżek z grudnia ubiegłego roku. Pomimo bardzo dużej aktywności klientów w sieci i silnej bankowości elektronicznej bank nie zamierza zapominać o oddziałach. Znacząca większość z nich już sama na siebie zarabia, a docelowo ich liczba sięgnie 200.

Przeciekający melonik


Alior Bank startując z darmowymi rachunkami i bezpłatnymi przelewami ze wszystkich bankomatów pokazał klientom jakość swoich usług, a później kazał sobie za to płacić. Nikt nie liczył wtedy, że możliwość wypłat ze wszystkich bankomatów na świecie kosztuje Alior ponad 25 mln zł rocznie. Chociaż na głowę Prezesa posypały się gromy, a na rynku pojawiły się prognozy masowego odpływu klientów, bank dalej robił swoje. Miesiąc później w mBanku pojawiła się reklama ekonta z przeciekającym melonikiem, symbolem Alior Banku. Każdy chciał złapać coś dla siebie z prognozowanej lawiny klientów, która miała odejść z banku. Po kilku miesiącach zweryfikowano sytuację i pokazano twarde dane. Po ogłoszeniu podwyżki bank opuściło… 1,6 proc. klientów.

Czyżby potwierdziła się teza, że szerokie grono klientów w Polsce jest skłonnych płacić za dobre usługi? Miesięczna opłata od 5 do 9 zł nie jest mała na tle konkurencyjnych banków, ale klientom nie przeszkadza. Pokazuje to również zwyczaj, na którym z czasem będą bazować banki, które obecnie mają darmowe konta. Polacy nie lubią rezygnować z konta, najwyżej zostawiają je puste i przenoszą się dalej. Banki powoli podnoszą opłaty, niektóre po cichu, inne już oficjalnie. Alior Bank zrobił to uczciwie rok temu i do każdego klienta zadzwonił wyjaśniając mu dlaczego tak wyglądają opłaty.

„Fair deal” – jak mawia Wojciech Sobieraj. Widocznie wyższa kultura bankowości to nie tylko slogan.

Źródło: PR News

alior tomasz jaroszek 2010-11-18
Redakcja PRNews.pl
Tagi: alior tomasz jaroszek

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura, Dyrektor Bankowości Codziennej, Euro…

Emilia Kasperczak

Emilia Kasperczak

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Emilia…

Robert Azembski

Robert Azembski

Członek Zespołu PR w Banku Ochrony Środowiska.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców