W dniu 4 listopada br oficjalnie rozpoczyna działalność Centrum Operacyjne Nordea. Powołanie Centrum Operacyjnego jest inicjatywą Grupy Nordea i ma na celu świadczenie usług na rzecz skandynawskich oddziałów banku.
Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków, na których działa Nordea. Decyzja o otwarciu nowego centrum operacyjnego została podjęta przez Grupę Nordea z uwagi na duży potencjał polskich pracowników branży finansowej, ich wiedzę, doświadczenie, konkurencyjne warunki płacowe oraz sprzyjające otoczenie ekonomiczne.
Centrum operacyjne Nordea jest nowo utworzoną jednostką biznesową w Grupie Nordea. Jej głównym celem jest scentralizowanie działań z zakresu back-office (nie będzie jednakże obsługiwać działań IT) oraz dostarczanie usług rozliczeniowych wewnętrznie dla jednostek operacyjnych grupy. W perspektywie 2-4 lat, Centrum zatrudni minimum 300 pracowników. Przeniesienie usług do Łodzi ma na celu zapewnienie jakości oraz efektywności obsługi przy równoczesnej optymalizacji kosztów.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wysokiego poziomu usług oferowanych przez naszych polskich współpracowników. Stworzenie Centrum Operacyjnego wzmocni obecność Nordea na polskim rynku i stanowić będzie wsparcie w budowaniu pozycji silnego banku europejskiego – powiedział Jens Nielsen, Head of Sourcing, First Vice President w Grupie Nordea.
Projekt Centrum Operacyjnego w Polsce jest jedną z inicjatyw Grupy i ma na celu wykorzystanie potencjału zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego. Centrum zlokalizowane będzie w Łodzi, przy Alei Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza 20.
– Działania związane z utworzeniem centrum rozpoczęto w roku 2008. Rozpoczęcie działalności centrum planowane jest w roku bieżącym. Dokonując centralizacji niektórych zadań, wykonywanych obecnie manualnie, będziemy w stanie zagwarantować wysoką jakość i wydajność naszych usług, mając w perspektywie również obniżenie kosztów – stwierdził Jens Nielsen.
Źródło: Nordea Bank Polska