Od 11 października klienci Domu Maklerskiego Pekao uzyskali internetowy dostęp do swoich rachunków inwestycyjnych za pośrednictwem telefonów komórkowych.
Tym samym platforma bankowa Pekao 24 stała się najbardziej funkcjonalnym serwisem mobilnym dostępnym na rynku.
W uruchomionym właśnie serwisie, do którego dostęp będzie miało ponad 50 tys. klientów domu maklerskiego, za pomocą przeglądarki internetowej w telefonie komórkowym będzie można:
- sprawdzić stan rachunku inwestycyjnego oraz przeglądać zlecenia bieżące,
- śledzić notowania giełdowe,
- kupować i sprzedawać papiery wartościowe, m.in. akcje, obligacje, kontrakty,
- składać zapisy na emisje z ofert publicznych,
- zarządzać kredytem na zakup instrumentów finansowych.
Aby skorzystać z serwisu mobilnego wystarczy posiadać telefon komórkowy z możliwością przeglądania stron internetowych i zalogować się na stronie: https://m.pekao24.pl, wykorzystując Numer Klienta i hasło dostępu do serwisu internetowego.
Piotr Kozłowski, dyrektor Domu Maklerskiego Pekao podkreśla, że inwestorzy giełdowi cenią sobie łatwy i szybki dostęp do notowań giełdowych i możliwość składania zleceń, dlatego tak ważne stają się alternatywne kanały dostępu do rachunku inwestycyjnego. „W dobie upowszechnienia urządzeń mobilnych, telefon ma szanse zastąpić w dużej mierze komputer czy konieczność wizyty w placówce” – mówi. Jego zdaniem mobilny kanał dostępu będzie także niezwykle pomocny w przypadku wydłużenia godzin trwania sesji giełdowych.
Serwis mobilny Pekao24 umożliwia wykonanie operacji, nie wymagających dodatkowej autoryzacji. Klienci, korzystający z usług maklerskich, sami mogą określić status dostępu do serwisu mobilnego Pekao24Makler. Ustanowienie aktywnego statusu pozwala na składanie dyspozycji i zleceń. Dostęp pasywny umożliwia użytkownikowi serwisu maklerskiego wyłącznie podgląd stanu rachunku inwestycyjnego czy obserwację notowań.
Korzystanie z serwisu mobilnego Pekao24 jest bezpłatne. Klient ponosi jedynie opłatę za połączenie z Internetem wg taryfy swojego operatora. Opłaty za operacje pobierane są w takiej samej wysokości, jak za operacje realizowane w serwisie internetowym Banku czy Domu Maklerskiego Pekao.
Dzięki pełnej integracji serwisów Pekao24 klienci uzyskują możliwość inwestowania wolnych środków finansowych zarówno w produkty bankowe, jak i maklerskie.
Platforma bankowa Pekao 24 oferuje bardzo szeroki zakres usług m.in. przegląd rachunku i historii operacji, istnieje w nim także możliwość zarządzania rachunkiem kart, wgląd w stan posiadania funduszy inwestycyjnych czy korzystanie z produktów e- lokata i e-faktura.
„Kanał mobilny jest istotnym uzupełnieniem usług bankowości elektronicznej, gdyż pozwala mieć stałą kontrolę nad finansami niezależnie od miejsca i okoliczności. Urządzenia mobilne z dostępem do internetu przestały być domeną ludzi młodych czy miłośników nowoczesnych technologii. Praktycznie każdy posiada już telefon umożliwiający korzystanie z bankowości mobilnej” – uważa Rafał Witczak, Dyrektor w Departamencie Bankowości Elektronicznej
Bankowość mobilna Pekao24 została udostępniona klientom Banku Pekao w lipcu br. Obecnie z tego kanału obsługi korzysta już aktywnie ponad 20 tys. klientów.
Źródło: Bank Pekao SA