PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćCzy polskie banki dostatecznie chronią transakcje kartą płatniczą w sieci?

Czy polskie banki dostatecznie chronią transakcje kartą płatniczą w sieci?

Nasz gość 23.04.2015 (10:16)
Karty

  Polskie banki bardzo aktywnie działają w zakresie udostępniania klientom nie tylko najnowocześniejszych usług finansowych, ale także zapewnienia im poczucia bezpieczeństwa. Nie ulega wątpliwości, że wprowadzenie dodatkowych zabezpieczeń może w pozytywny sposób wpłynąć na wizerunek każdej instytucji – mówi w rozmowie z PRNews.pl Jolanta Rycerz, dyrektor pionu sprzedaży usług bankowych First Data Polska.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Banki odgrywają szczególną rolę w ochronie finansów milionów polskich konsumentów. Czy wobec coraz bardziej zaawansowanych metod przestępczych stosowanych w Internecie dostatecznie chronią płatności dokonywane kartą płatniczą?

Jolanta Rycerz, dyrektor pionu sprzedaży usług bankowych First Data Polska: Bezpieczeństwo w sieci staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla przedsiębiorców prowadzących działalność w Internecie. Kwestie te są szczególnie istotne z punktu widzenia instytucji finansowych. Wprowadzanie nowych zabezpieczeń leży w interesie zarówno banków, jak i ich klientów. To zaufanie i poczucie bezpieczeństwa jest kluczowym czynnikiem przy wyborze danej instytucji i powierzenie jej obsługi własnych finansów. Z oczywistych względów nie przestrzeganie rekomendacji Komisji Nadzoru Finansowego i nie stosowanie najnowszych rozwiązań w obszarze bezpieczeństwa płatności online może powodować wzrost poziomu ryzyka zarówno finansowego jak i reputacyjnego. Jest to wystarczająca rekomendacja, aby 3D Secure stało się powszechnie obowiązującym standardem i polskie banki są tego w pełni świadome.

Wdrażanie technologii 3D Secure ma na celu zabezpieczanie transakcji poprzez dodatkową autentykację transakcji. Zgodnie z rekomendacją KNF, w przypadku rezygnacji z wdrożenia tego zabezpieczenia, instytucje finansowe będą zobligowane do przyjęcia na siebie ryzyka fraudów. Europejski Urząd Nadzoru Bankowego w dokumencie „Wytyczne dotyczące bezpieczeństwa płatności internetowych” wskazuje 1 sierpnia 2015 roku jako termin dostosowania zabezpieczeń w bankach do nowych wytycznych.

Oprócz konsekwencji finansowych, nie należy także zapominać o potencjalnych stratach wizerunkowych, z jakimi banki muszą się liczyć w przypadku wykorzystania danych karty przez niepowołaną osobę.

Jeżeli nowe zabezpieczenia są niezbędne, to czy klienci powinni obawiać się o bezpieczeństwo swoich pieniędzy przy obecnym poziomie weryfikacji transakcji?

Polskie banki bardzo aktywnie działają w zakresie udostępniania klientom nie tylko najnowocześniejszych usług finansowych, ale także zapewnienia im poczucia bezpieczeństwa. Nie ulega wątpliwości, że wprowadzenie dodatkowych zabezpieczeń może w pozytywny sposób wpłynąć na wizerunek każdej instytucji. Karty zyskują na znaczeniu w obszarze płatności internetowych, a to oznacza także większą aktywność organizacji przestępczych, coraz częstsze próby wyłudzenia danych i ryzyko utraty środków finansowych. Używanie kart nadal jest bezpieczne, bo wraz z coraz bardziej zaawansowanymi metodami używanymi przez przestępców banki podążają za nowymi technologiami w obszarze bezpieczeństwa. 

Czy łatwiej wykraść dane karty, czy dostęp do rachunku bankowego?

Nie ma na to pytanie dobrej odpowiedzi, ponieważ przestępcy podszywają się pod instytucje finansowe na różne sposoby. Celami ataków padają zarówno dane dotyczące kart jak i kont bankowych, a skuteczność pozyskania danych zależy od ich pomysłowości i łatwowierności klientów. Phishing polegający najczęściej na rozsyłaniu wiadomości e-mail kierujących na fałszywą stronę banku stał się codziennością. Klienci proszeni są o zalogowanie się do systemu transakcyjnego lub podanie informacji o kartach płatniczych. Dane przechwytywane są przez grupy przestępcze, które następnie dokonują nieuprawnionych transakcji.

Chcąc zwiększyć bezpieczeństwo, banki aktywnie angażują się w edukację klientów i rozwijanie systemów zabezpieczeń. Już tylko nieliczne instytucje nie wdrożyły systemu 3D Secure, ale widząc ich żywe zainteresowanie produktem, z pewnością nastąpi to w niedługim czasie. Klienci zatem powinni czuć się komfortowo i bezpiecznie, bo polskie banki wykazują bardzo restrykcyjne podejście do kwestii ochrony środków finansowych swoich klientów. A ci powinni świadomie ustalać limity transakcji kartowych, co wraz z dodatkową metodą autoryzacji transakcji znacząco podniesie bezpieczeństwo i komfort korzystania z karty w internecie i tym samym obniży ryzyko przechwycenia danych dotyczących kart płatniczych, takich jak numer karty, data ważności czy kod CVV.

Czy koszty lub czas wdrożenia mogą mieć wpływ na odroczenie implementacji?

Wbrew pozorom, proces uruchomienia zabezpieczeń 3D Secure nie jest bardzo skomplikowany. Szacunkowy czas wdrożenia wynosi 3 do 6 miesięcy. Tempo prac i minimalizowanie nakładu pracy warunkowane jest głównie przez partnera biznesowego, który współpracuje z bankiem. Proces implementacji obejmuje kilka etapów. Pierwszym z nich jest ustalenie szczegółów dotyczących funkcjonowania usługi, m.in., w którym momencie ma odbywać się rejestracja posiadacza karty oraz jakie hasła będą używane w przypadku konkretnego banku. Następnie – po przekazaniu przez bank niezbędnych danych i zgłoszeniu numerów BIN kart do organizacji płatniczych – rozpoczyna się etap testowy.

Najszybszym sposobem wdrożenia 3D Secure jest wykorzystanie gotowego i sprawdzonego rozwiązania jakie w swojej ofercie posiada First Data. Z naszego doświadczenia wynika, że realizacja tego typu projektów jest o wiele prostsza, gdy bank ma wsparcie wysoko wyspecjalizowanego partnera, na którego przenosi ciężar całego projektu. Skorzystanie z gotowego rozwiązania gwarantuje poprawność wdrożenia i w znaczący sposób skraca czas wprowadzenia usługi dla klientów. Co istotne, outsourcing zapewnia także stałe dopasowanie usług do aktualnych wytycznych ustawodawcy.

Dziękuję za rozmowę.

2015-04-23
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców