PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaWyniki Grupy Allianz za I półrocze 2010

Wyniki Grupy Allianz za I półrocze 2010

Ubezpieczenia 17.08.2010 (12:13)

Spółki ubezpieczeniowe Grupy Allianz Polska zebrały w I półroczu 2010 roku 1,73 miliarda zł składki. W analogicznym okresie 2009 roku było to 1,78 miliarda zł. Liczba klientów wszystkich spółek Grupy wzrosła w ciągu I półrocza o 6% do 2,3 miliona. Aktywa pod zarządzaniem zwiększyły się o 24% z 7,3 do 9,1 miliarda zł.

Ubezpieczenia majątkowe

Składka w TUiR Allianz Polska wzrosła w I połowie roku o 8% z 797 do 861 milionów złotych. Ubezpieczenia komunikacyjne, które stanowią ważną część portfela, zwiększyły się o 14% z 411 do 469 milionów złotych. Wzrosły zarówno ubezpieczenia sprzedawane przez sieć własną 5600 agentów Allianz Polska, jak i przez dealerów samochodowych. Allianz współpracuje z 33 markami i 680 salonami dealerskimi.

Składki z większości ubezpieczeń majątkowych wzrosły w I półroczu: ubezpieczenia NNW zwiększyły się o 47%,  OC – o 21%, transportowe – o 14%, małego i średniego biznesu – o 5%, mieszkań i budynków – o 19%.

W wyniku długiej zimy, nawałnic i deszczy oraz powodzi liczba indywidualnych szkód majątkowych wzrosła o 40% z 64 do ponad 90 tysięcy na łączną kwotę 302 mln zł. Wszystkie wypłacone szkody to 470 milionów złotych. Rok wcześniej było to 459 mln zł. W związku ze wzrostem liczby klientów oraz liczbą zgłaszanych szkód, szczególnie w okresie powodzi, liczba obsłużonych telefonów zwiększyła się z 800 tysięcy do 1,15 miliona. Allianz cały czas pracuje nad poprawą jakości obsługi połączeń telefonicznych. Średni czas oczekiwania na połączenie z doradcą zmalał w I półroczu i wyniósł tylko 32 sekundy. Do obsługi szkód powodziowych Allianz skierował dodatkową grupę rzeczoznawców, także zewnętrznych, oraz likwidatorów, pracowników administracyjnych oraz zwiększył zatrudnienie w call center. Wszystkie działania na terenach powodziowych koordynował specjalny zespół kryzysowy w Bielsku-Białej. Aby maksymalnie ułatwić wypłatę odszkodowań i pomóc klientom w najtrudniejszej sytuacji, Allianz podjął decyzję o wypłacie do 2000 zł zaliczki jeszcze przed wizytą rzeczoznawcy. W ocenie klientów, Allianz Polska bardzo dobrze wywiązał się ze swoich zobowiązań jako ubezpieczyciel.

W efekcie wspomnianych czynników wynik techniczny za I półrocze uległ pogorszeniu i wyniósł – 58 mln zł. Po konsolidacji wyników z Allianz Bankiem, który został dekapitalizowany przez TUiR Allianz Polska, właściciela Banku, półroczny wynik finansowy netto wyniósł – 78 mln zł.

Ubezpieczenia na życie

Składki z ubezpieczeń na życie zmniejszyły się o 12% z 990 do 872 mln zł. Wynika to przede wszystkim z ograniczenia sprzedaży polisolokat o 13%. Wzrosły natomiast przychody z ubezpieczeń typu unit-linked (12%), PPE (15%) oraz z polis zdrowotnych (9%). Allianz Życie współpracuje obecnie już z 700 prywatnymi placówkami medycznymi na terenie całego kraju, dzięki czemu dostęp do nowoczesnych przychodni jest bardzo prosty.

Liczba świadczeń wzrosła z 29 do 32 tysięcy. Wszystkie odszkodowania i świadczenia wypłacone brutto wzrosły natomiast z 369 do 672 mln zł (w tym zawarte są wypłaty z polisolokat). Nadal w portfelu świadczeń życiowych najliczniej reprezentowane są ubezpieczenia grupowe Allianz Rodzina. W tym obszarze 80% odszkodowań z tytułu leczenia ubezpieczonego w szpitalu rozpatrywanych jest jeszcze w dniu zgłoszenia, zaś w przypadku poważnego zachorowania 80% roszczeń rozpatrywanych jest do 14 dni. Dzięki wdrożonemu systemowi informatycznemu, który zapewnia sprawną akceptację merytoryczną, finansową i medyczną, czas obsługi szkód w ramach procedury „szybkiej ścieżki” jest niezależny od miejsca zgłoszenia.

Allianz Życie poprawił wynik techniczny w I półroczu 2010 do 31 mln zł w porównaniu z 22 mln zł w tym samym okresie ubiegłego roku. Zysk netto wzrósł o 45% do 25 mln zł, wobec 17 mln zł w I półroczu 2009 roku.

PTE Allianz

Aktywa OFE Allianz w ciągu pierwszego półrocza 2010 roku wzrosły o 10% do 5,5 mld zł. W wyniku działań akwizycyjnych i udziału w losowaniu przeprowadzanym przez ZUS w styczniu 2010 r., fundusz zwiększył liczbę klientów do ponad 441 tysięcy. II miejsce wśród wszystkich funduszy na koniec marca 2010 r. w zakresie stopy zwrotu za okres 36 miesięcy uprawniło OFE Allianz do wzięcia udziału w kolejnym losowaniu w lipcu 2010 r. Dzięki temu fundusz pozyskał ponad 15,5 tysiąca nowych członków.

Zysk netto PTE Allianz Polska na koniec czerwca 2010 r. wyniósł 10 mln zł w porównaniu z 7 mln w czerwcu 2009 roku. W opublikowanym w czerwcu przez „Rzeczpospolitą” rankingu instytucji finansowych, opartym na wynikach finansowych z poprzedniego roku, PTE Allianz Polska zajęło drugie miejsce wśród towarzystw emerytalnych.

TFI Allianz

Liczba klientów TFI Allianz na koniec I półrocza 2010 roku wyniosła 22,8 tys. Zysk netto Towarzystwa na koniec czerwca 2010 roku wyniósł 3,3 mln zł. W I półroczu TFI Allianz zwiększyło wartość zarządzanych aktywów do ponad 1,43 mld zł.

Dobre wyniki od początku roku w swoich kategoriach osiągnęły subfundusze Allianz FIO: Allianz Małych i Średnich Spółek przyniósł 12,68% zysku, Allianz  Plus 13,66%,  Allianz Walutowy 14,17%, Allianz Aktywnej Alokacji 6,44%.

Dobrymi wynikami inwestycyjnymi mogą pochwalić się też subfundusze Allianz Globalny SFIO. Allianz Akcji Europejskich wypracował stopę zwrotu 9,2%, Allianz Akcji Rynków Wschodzących 7,69%, a Allianz BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) przyniósł klientom 5,25% zysku.

W kwietniu 2010 roku sukcesem zakończyła druga subskrypcja certyfikatów inwestycyjnych Allianz Platinium FIZ – funduszu absolutnej stopy zwrotu, w której pozyskano blisko 92 mln złotych. Fundusz osiągnął też bardzo dobre wyniki inwestycyjne przynosząc swoim klientom 11,7% zysku od początku roku oraz 18% od początku działalności, czyli od października 2009 roku.

Allianz Bank


Obecnie Allianz Bank obsługuje 50 tysięcy klientów. Bank dokonał wielu zmian w swojej ofercie. W maju odświeżył ofertę kont osobistych, zmieniając opłaty w poszczególnych pakietach, tak aby korzystanie z nich dawało klientom większe korzyści. Rozwinął też ofertę depozytową, wprowadzając lokatę inwestycyjną oraz lokatę z codziennym zyskiem, a w ostatnim czasie także nowe karty kredytowe oraz promocyjne oferty kredytów gotówkowych i hipotecznych. Przyrost liczby klientów to także efekt wprowadzonego na początku lipca programu rekomendacyjnego. Bank rozwija też współpracę ze spółkami Grupy Allianz wprowadzając nowe produkty bankowe powiązane z ubezpieczeniami i inwestycjami.

Obsługa klientów w Allianz Polska

Allianz cyklicznie przeprowadza badania zadowolenia klientów, m.in. w zakresie obsługi przez agentów.

Mimo dużej liczby szkód nastąpiła także poprawa jakości obsługi klientów w zakresie likwidacji szkód. Wartość wskaźnika pokazującego stosunek liczby klientów gotowych polecić Allianz „po szkodzie” do osób niezadowolonych z obsługi wzrosła w przypadku szkód majątkowych o 2 punkty procentowe.

Źródło: Grupa Allianz

allianz 2010-08-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: allianz

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Beata Wójcik

Beata Wójcik

Rzecznik prasowy, Allianz Urodzona w Warszawie. Absolwentka…

Emilia Kasperczak

Emilia Kasperczak

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Emilia…

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak – Marketing & Relationship Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców