PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PREnterprise 2.0.: sieci społecznościowe w Twojej firmie

Enterprise 2.0.: sieci społecznościowe w Twojej firmie

Marketing i PR 09.08.2010 (08:06)

Niemal każda większa firma wśród swoich kluczowych wartości stawia na współpracę, innowacyjność i przedsiębiorczość pracowników. Słowa takie, jak teamwork, zaangażowanie i inicjatywa, są wypisane niemal na wszystkich sztandarach współczesnych firm. Bywa, że w celu pobudzenia innowacyjności i usprawnienia komunikacji, firmy decydują się na wprowadzenie zaawansowanych rozwiązań Intranetowych.

Czy firmowy odpowiednik YouTube’a lub Facebooka może przełożyć się na sukces
biznesowy? Jeśli tak, to jakie warunki musi spełnić? Rozpoczynamy cykl czterech artykułów, poświęconych wyzwaniom i dobrym praktykom, związanym ze stosowaniem w biznesie sieci społecznościowych. W kolejnych artykułach spojrzymy na firmową sieć nie tyle z perspektywy działu IT („czy jest opracowana funkcjonalnie i estetycznie?”) lub oczekiwań użytkownika („czy mam dostęp do ważnych informacji i fajnych multimediów?”), lecz z punktu widzenia potrzeb i wyzwań biznesowych.
 
Smutna rzeczywistość
 
Sfotografujmy rzeczywistość biznesową w większości polskich przedsiębiorstw. Do pracy przychodzi armia zrutynizowanych „urzędników”, którzy nie rozumieją mechanizmów rynkowych, modlą się o zachowanie miejsca pracy i utrzymanie status quo. Są to postawy skrajnie odmienne od innowacyjności i przedsiębiorczości. Zarządy widzą pasywność i nieporadność pracowników – i wpadają w irytację, ponieważ postrzegają to jako gigantyczną barierę w rozwoju swoich firm. Oto trzy najczęstsze problemy, z którymi borykają się pasywne organizacje:
 
1. W pasywnej organizacji 2-10 % pracowników przejawia sensowną inicjatywę i wykazuje orientację na wynik. Ta elitarna grupa generuje rezultaty przewyższające średnio o 30 % wyniki osiągane przez pozostałych. Owe 30 % to po prostu koszt utraconych możliwości. Gdyby chociaż CZĘŚĆ pracowników zbliżyła się do maksymalnego pułapu, dynamika przychodów i zysków firmy byłaby kompletnie inna.

2. Gdy brakuje frajdy ze zdrowej walki o rynek oraz kreowania nowych rozwiązań, pracownicy wzmacniają postawy roszczeniowe. Wówczas tłumaczą to sobie w ten sposób: „Nie pracuję dla przyjemności, więc pracuję dla kasy”. A gdy zaczynamy często i intensywnie przyglądać się swoim zarobkom, niemal zawsze dochodzimy do wniosku, że są zbyt niskie…

3. Pracownicy w pasywnych firmach nie są wyczuleni na istotne sygnały rynkowe – więc albo zasypują zarządy nieistotnymi, panicznymi informacjami, albo nie zgłaszają ich w ogóle. W rezultacie szefowie mają zbyt mało solidnych, wyselekcjonowanych danych, aby podjąć trafne decyzje biznesowe.
 
Wiele dużych firm dostrzega te bariery. Zarządy, kierownicy i działy HR podejmują niezdarne działania, które mają pomóc w redukcji tych barier. Organizują wyjazdy integracyjne, uruchamiają drętwe wiki (z których aktywnie korzysta przeważnie wyłącznie dział IT) oraz blogi, zachęcają pracowników, by wrzucali nudne prezentacje w PowerPoincie do mało przyjaznych baz wiedzy… Intranet zazwyczaj staje się elektroniczną tablicą ogłoszeń, a użytkownicy rzadko kiedy wnoszą tam cenną treść.

Wyzwanie dla Zarządów i szefów działów
 
Powstaje pytanie, w jaki sposób realnie można wykorzystać sieć firmową do pobudzenia innowacyjności oraz zespołowego ducha walki o rynek? Jak przekazać perspektywę zarządu setkom lub tysiącom pracowników? W jaki sposób dać zespołom autentyczny „fun” ze zwyciężania na rynku, z pozyskiwania kolejnych grup klientów i budowania długofalowej przewagi konkurencyjnej? Jak sprawić, aby przeciętni pracownicy mieli dostęp do najlepszych praktyk, stosowanych przez elitę, czyli top performerów, i w rezultacie mieli szansę im dorównać?
 
Enterprise 2.0 to więcej niż Intranet i bazy wiedzy
 
Szacuje się, że w Stanach Zjednoczonych od 20 do 45 % firm stosuje zaawansowane rozwiązania oparte na Web 2.0. Nie mówimy tutaj ani o Intranecie, ani o bazach wiedzy, ani wreszcie o forach dyskusyjnych. Chodzi o energetyczne, wewnątrzfirmowe platformy, wspierane szeregiem działań motywacyjno-warsztatowych, które pozwalają pracownikom aktywnie „lepić” rzeczywistość biznesową swoich firm. Takie platformy zdecydowanie bardziej przypominają skrzyżowanie Facebooka i YouTube’a, a ogromna część dobrych praktyk i pomysłów biznesowych jest w nich dostępna w postaci multimediów, atrakcyjnych plików graficznych itp.
 
Siła firmowej społeczności, wzmacnianej przez tego rodzaju platformę, jest ogromna. Każdy pracownik może na bieżąco zgłaszać sygnały rynkowe oraz pomysły na sprawniejsze działanie na rynku. Pozostali pracownicy na bieżąco oceniają i komentują zawarte tam sygnały i idee.

W kolejnych trzech artykułach przeanalizujemy kluczowe czynniki sukcesu (lub porażki) firmowych sieci społecznościowych, przyjrzymy się korzyściom z takich rozwiązań oraz najważniejszym pułapkom.

Zobacz także:

>>> Enterprise 2.0.: co decyduje o sukcesie?

>>> Enterprise 2.0.: korzyści dla firm i użytkowników

>>> Web 2.0. w Twojej firmie: uwaga na gadżety

Źródło: Wymiatacze.pl

wymiatacze.pl 2010-08-09
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wymiatacze.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców