W drugim kwartale region Europy odnotował wzrost obrotów brutto w dolarach o13,6%, wolumen zakupów wzrósł o 13,7%, a liczba transakcji zakupowych wzrosła o 12,0%. Wzrosty te obliczono
w porównaniu do drugiego kwartału 2009 roku.
Od 1 kwietnia do 30 czerwca, konsumenci w Europie wykonali ponad 1,9 miliarda transakcji zakupowych za pomocą kart z marką MasterCard®, włączając w to transakcje wykonane on-line. Na dzień 30 czerwca 2010 roku w Europie wydano 203 miliony kart systemu MasterCard (wyłączając Maestro® i Cirrus®), co oznacza wzrost o 4,0% w stosunku do tego samego kwartału w roku 2009.
Europejscy posiadacze kart korzystali z 8,9 mln punktów akceptujących karty w regionie oraz z 30,6 mln punktów akceptujących karty systemu MasterCard na świecie. Ponadto, marka Maestro pojawiła się na 302 milionach kart. Konsumenci mogą teraz wykonywać zakupy płacąc w kasie kartą Maestro w 7,3 mln punktów handlowych w Europie oraz 12,6 mln punktów handlowych na świecie.
Komentując wyniki, prezes MasterCard Europe, Javier Perez powiedział – „Ten rok jest nadal dobry dla MasterCard w Europie. Solidne tempo rozwoju w tradycyjnych obszarach produktów kredytowych, debetowych oraz pre-paid ponownie pokazuje, że są one fundamentem naszego sukcesu w regionie. Nasze podejście do innowacji owocuje wzrostem popularności wśród klientów, a karty trafiające do ich rąk w ramach różnorodnych programów, odpowiadają na ich potrzeby oferując konkurencyjne zalety. Naszą ambicją jest wyprzedzanie innych w oferowaniu nowych programów, takich jak nasza nowa karta z wbudowanym wyświetlaczem (display card), która oferuje niespotykane nigdzie w świecie cechy i korzyści. Ciesząc się wakacjami, Europejczycy mogą korzystać ze swoich kart MasterCard i Maestro w większej ilości punktów akceptacji płacąc za większą gamę produktów i usług od taksówek po płatne drogi, czy surfowanie w Internecie w poszukiwaniu okazyjnych ofert turystycznych last-minute – uzyskując większe korzyści niż kiedykolwiek pod względem szybkości, wygody i bezpieczeństwa”.
Konsolidacja w produktach kredytowych, debetowych i pre-paid
W pierwszym dniu drugiego kwartału, MasterCard Europe, w celu usprawnienia zakupów za pomocą MasterCard w ramach e-commerce i odpowiedzi na potrzebę bezpiecznej i skutecznej akceptacji karty debetowej w Internecie wprowadził znaczące zmiany w zasadach i wymaganiach dotyczących kart Maestro. Tempo rozwoju produktów debetowych – jeśli chodzi o karty Maestro i karty Debit MasterCard – wzrosło znacząco w krajach takich jak Polska, Turcja, czy Belgia. W sektorze komercyjnym, na rynkach takich jak Francja czy Holandia, uruchomione zostały specjalne oferty, takie jak karty ‘profesjonalne’.
Innowacyjność zapewnia konsumentom w Europie wygodę i kontrolę
W czerwcu, Turecki Bank Gospodarczy (Turkish Economic Bank, TEB) został pierwszym na świecie wydawcą karty z wbudowanym wyświetlaczem. Karta wygląda i daje wrażenie karty płatniczej, ale została wyposażona w dodatkowy mały wyświetlacz oraz niewielki panel dotykowy, pozwalając posiadaczowi karty zobaczyć informacje, takie jak dynamiczny kod dostępu, saldo konta i limit wydatków. Kolejnym bankiem, który zadeklarował wdrożenie pilotażowej oferty karty oferującej funkcjonalność wyświetlania salda w tym roku jest brytyjski Newcastle Building Society.
Turcja była również rynkiem, na którym uruchomiono jeden z pierwszych programów płatności mobilnych NFC, w ramach którego konsumenci mogą używać swojego telefonu komórkowego do płatności NFC za pośrednictwem zwykłej karty SIM podłączonej do anteny (Beavertail NFC). Bez konieczności wymiany telefonów, ich użytkownicy mogą korzystać z prawie 30.000 terminali zbliżeniowych w Turcji (oraz 250.000 terminali na świecie), płacąc za transport, bilety na mecze piłki nożnej, kino lub w barach typu fast-food.
Źródło: MasterCard