Odbyło się spotkanie rozpoczynające stałą współpracę pomiędzy Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym i Rzecznikiem Ubezpieczonych.
W jego trakcie rozmawiano o problemach poruszanych w skargach zgłaszanych do Rzecznika, a dotyczących obszaru działalności UFG. Celem spotkania było wyjaśnienie – często rozbieżnych – stanowisk obu instytucji w tych sprawach oraz próba wypracowania wspólnych standardów konsumenckich.
Wynikiem spotkania – w którym uczestniczyli przedstawiciele kierownictwa obu instytucji – jest decyzja o wspólnej pracy nad modelem ugody zawieranej przez UFG z osobami poszkodowanymi. Ma on uwzględniać uwagi konsumenckie zgłoszone przez Rzecznika Ubezpieczonych. Rzecznik przygotuje również typy spraw, dla których będzie rekomendować, by nie zakańczać ich ugodą (np. dotyczące dzieci).
Ponadto, rozmawiano również o:
* nie wypłacaniu przez UFG zaliczek na poczet zadośćuczynień dla osób poszkodowanych w wypadkach drogowych,
* zawieraniu ugód przy wypłacie odszkodowań i sytuacji gdy po podpisaniu ugody dochodzi od ujawnienia nowej krzywdy,
* sprawie nie udostępniania akt szkodowych przez Fundusz,
* odpowiedzialności Funduszu za szkody wyrządzone przez zwierzęta będące własnością rolnika,
* konsekwencjach odstąpienia od umowy ubezpieczenia zawieranej na odległość (telefon, Internet),
* przyczynach powstawania podwójnego lub wielokrotnego ubezpieczenia (np. podczas transakcji za pośrednictwem komisów samochodowych),
* konsekwencjach wynikających z przerw lub opóźnień w zawieraniu obowiązkowego ubezpieczenia OC
* systemie kontroli spełnienia obowiązku ubezpieczenia OC rolników i budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego.
Kolejne spotkanie przedstawicieli UFG i Rzecznika zaplanowane zostało na wrzesień tego roku. Oprócz pracy nad wspomnianym modelem ugody, poruszone mają być problemy związane z odpowiedzialnością ubezpieczeniową Funduszu za wypadki drogowe, spowodowane przez nieznanych sprawców.
Źródło: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny