PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkCzy ubezpieczyciele są w stanie nadążyć za cyfrowymi bankami?

Czy ubezpieczyciele są w stanie nadążyć za cyfrowymi bankami?

Hydepark Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 05.10.2017 (08:37)

Jak będzie wyglądać przyszłość dystrybucji ubezpieczeń? Jaki wpływ na rynek  polis będzie miała digitalizacja? Na pytania redakcji PRNews.pl odpowiada Radosława Ogonowska, Dyrektor ds. Bancassurance i Affinity w Nationale-Nederlanden.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Coraz więcej banków czy firm świadczących usługi masowe rozpoczyna sprzedaż produktów ubezpieczeniowych. Z czego to wynika?

Radosława Ogonowska, Dyrektor ds. Bancassurance i Affinity w Nationale-Nederlanden: Ilość danych i wiedza o klientach jaką posiadają banki pozwala na bardzo dobre dopasowanie produktów ubezpieczeniowych do ich indywidualnych potrzeb. Samo korzystanie z doświadczeń banków – o wiele bardziej zaawansowanych w cyfrowej rewolucji przynosi Ubezpieczycielom i ofercie ubezpieczeniowej wiele korzyści. Wspólna segmentacja klientów, wykorzystanie wiedzy z zakresu tworzenia komunikatów i logiki oferty digital jest atutem towarzystw które współpracują z bankami w zakresie oferty ubezpieczeń. Gracze oferujący dogodną (nie wymagająca znacznych modyfikacji po stronie Partnera) komunikację systemów,z szybkim time-to–market, znajomością zachowań klientów oraz doświadczeniem w dystrybucji produktów stand-alone z pewnością mogą stać się liderem w dostarczaniu tego typu rozwiązań.

Dla firm typu affinity ubezpieczenia digital to wzbogacenie oferty o wysoce wyspecjalizowane produkty uzupełniające w sposób kompleksowy oferowane przez nie towary i usługi. Mówimy tu o ubezpieczeniu sprzedawanego sprzętu RTV AGD, przedłużonych gwarancjach, ubezpieczeniach oferowanych dla klientów zakładów energetycznych czy jeszcze bardziej specyficznych rozwiązaniach charakterystycznych i używalnych wyłącznie dla danej branży  – np. w przypadku telecomu zwrot kosztów gdy osoba trzecia wykona nieautoryzowane połączenia z telefonu klienta, czy opcja buy-back – dla osób które zakupiły sprzęt elektroniczny i po jakimś czasie chciałyby zmienić go na nowy.

Ale banki i ubezpieczyciele to jednak dwa różne światy – także w zakresie automatyzacji czy digitalizacji procesów obsługi i sprzedaży. Czy w cyfrowych bankach można sprzedać analogowe ubezpieczenia?

W dobie komunikowanego intensywnego wejścia w „digitalizację” w wielu aspektach naszego życia  większość z ubezpieczycieli przyznaje ze otoczenie prawne nie sprzyja rozwojowi tego kanału biznesu. Rynek polskich ubezpieczeń obarczony został  w ostatnich latach znacznymi fundamentalnymi zmianami, a kolejne jak chociażby nowa ustawa o pośrednictwie ubezpieczeniowym czy RODO jeszcze przed nami. Wszystkie te  regulacje niejednokrotnie komplikują proces sprzedaży.

Branża wciąż boryka się z koniecznością uzyskania odręcznego podpisu klienta pod zgodą na zasięganie opinii o przebiegu chorobowym w placówkach medycznych czy pod zgodą na przetwarzanie danych osobowych pod kątem nałogów klienta czy jego stanu zdrowia. To blokuje rozwój digitalowej oferty ubezpieczeń na życie. Wprowadzenie elektronicznego poświadczania tożsamości, nad którym prace obecnie trwają może bardzo to zmienić. Kierunkowskazami rozwoju ubezpieczeń dystrybuowanych w kanale digital są Francja i Wielka Brytania. Większość sprzedaży indywidualnych produktów majątkowych w Wielkiej Brytanii odbywa się za pomocą internetu. Rynek francuski cechuje wysokie nasycenie w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych kanałem bancassurance – banki i ubezpieczyciele w tworzą wspólne aplikacje mobilne które obsługują produkty bankowe i ubezpieczeniowe. Co do zasady oferta produktów dystrybuowanych  drogą cyfrową powinna w zasadniczy sposób różnić się od tradycyjnej oferty sprzedawanej face to face.

Jak będzie wyglądać przyszłość dystrybucji produktów ubezpieczeniowych?

Przyszłość ubezpieczeń to ich konstrukcja odpowiadająca realnym potrzebom klienta. Kluczowa jest ich prezentacja w momencie, kiedy klient tego potrzebuje – bez przeciągania ochrony na czas gdy nie jest potrzebna (formuła start-stop), brak komponentów zbędnych (nadmierna „pakietyzacja”) i swoboda wyboru elementów ochrony, pełna obsługa cyfrowa (end-to–end),  dbałość o UX oraz prostota oferty wraz z akceptowalną dla klienta ceną. Klienci już dziś wymagają bardzo prostego procesu zakupowego [one click] oraz zminimalizowanej oceny ryzyka – pytań, ankiet, kwestionariuszy, wypełniania danych. Przyszłością będą rozwiązania stanowiące integralny komponent wieloproduktowych oraz wielobranżowych ekosystemów: domowego, pracy, zdrowia czy zainteresowań.

Przewagę zdobywać będą rozwiązania które w sposób kompleksowy rozwiązują potrzeby klienta: np. zamiast tradycyjnego ubezpieczenia na wypadek zachorowania na nowotwór ubezpieczyciel zaproponuje rozwiązanie pomagające utrzymaniu zdrowego trybu życia, w prediagnozie czy szybkiej diagnozie, czy organizacji leczenia. Kwota wypłacona w przypadku wystąpienia choroby będzie stanowiła jedynie jeden z elementów opieki jaką otoczony zostanie klient.

Dziekuję za rozmowę.

***


Radosława Ogonowska od ponad dwóch lat jest Dyrektorem ds. Bancassurance i Affinity w Nationale-Nederlanden. Zawodowo biznesem bancassurance zajmuje się od 15 lat. Jest absolwentką Wydziału Ekonomii na kierunku Międzynarodowe Stosunki Społeczne i Ekonomiczne na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie finansów przedsiębiorstw w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku oraz uzyskała tytuł MBA w Instytucie Podstaw Informatyki Polskiej Akademii nauk. 

2017-10-05
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025…

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców