PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćbank pocztowyKoncentracja na poprawie jakości – wyniki Banku Pocztowego za I półrocze 2017 r.
Bank Pocztowy

Bank Pocztowy

Bank Pocztowy - oferuje proste i bezpieczne usługi finansowe blisko klienta, poprzez nowoczesną bankowość cyfrową, sieć własną oraz liczącą 4,7 tys. placówek sieć Poczty Polskiej.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-pocztowy

Koncentracja na poprawie jakości – wyniki Banku Pocztowego za I półrocze 2017 r.

bank pocztowy 11.09.2017 (13:21)
Bank Pocztowy

W I półroczu 2017 roku Grupa Banku Pocztowego poprawiła większość kategorii budujących dochody z podstawowej działalności, w tym wynik z tytułu odsetek oraz wynik prowizyjny. Jednocześnie Grupa skutecznie obniżała koszty działalności. Wypracowany zysk netto wyniósł 1,6 mln zł.

Zysk Banku Pocztowego w I półroczu 2017 r. wyniósł 1,6 mln zł, co w porównaniu do zysku osiągniętego rok wcześniej jest dobrym wynikiem, zwłaszcza przy uwzględnieniu faktu, że zysk wypracowany przez Grupę przed rokiem determinował istotnie jednorazowy przychód w wysokości 16,9 mln zł z tytułu transakcji sprzedaży akcji VISA Europe na rzecz VISA Inc.

Dochody Banku Pocztowego w I półroczu 2017 r. wyniosły 166,0 mln zł. Bank odnotował 4,0 proc. wzrost wyniku z tytułu odsetek, do poziomu 137,0 mln zł. Wynik z tytułu prowizji wzrósł zaś o 7,1 proc., osiągając poziom 26,0 mln zł. W I półroczu 2017 r. Grupa Banku Pocztowego skutecznie obniżała koszty działania, dzięki czemu spadły z poziomu 112,0 mln zł w I półroczu 2016 r. do 107,3 mln zł w I półroczu 2017 r. (-4,2 proc r/r). Wskaźnik relacji kosztów do dochodów C/I dla Grupy wyniósł 65,4 proc.  

Jednocześnie w I półroczu 2017 r. Grupa Banku Pocztowego za sprawą wyższego wyniku z odsetek zrealizowała marżę odsetkową na dobrym, rynkowym poziomie 3,8 proc, tj. o 0,2 p.p. wyższym niż rok wcześniej.

– Możemy dziś wykazać 1,6 mln zł zysku, jaki Bank Pocztowy wypracował w I półroczu 2017 r. Jednocześnie traktujemy ten wynik jako punkt wyjścia do systematycznej poprawy osiąganych przez Bank rezultatów, na co pozwoli nam Strategia Banku do 2021 r., którą pod koniec czerwca br. przyjęła Rada Nadzorcza i którą od 2 miesięcy realizujemy mówi Sławomir Zawadzki, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Dalsza poprawa jakości


Po I półroczu 2017 r. Bank Pocztowy obsługiwał blisko 1,3 mln Klientów, pozyskując w ciągu 6 miesięcy ok. 40 tys. nowych Klientów detalicznych. Jednocześnie Bank koncentrował się na poprawie jakości prowadzonych rachunków, co wiązało się z koniecznością zamykania tzw. uśpionych ROR. W skutek prowadzonych działań liczba obsługiwanych przez Bank rachunków osobistych wyniosła 818 tys. przy jednoczesnej istotnej poprawie ich jakości średni stan środków na rachunkach bieżących w Banku Pocztowym wzrósł r/r ponad 20 proc.

W I półroczu 2017 r. Bank utrzymał saldo kredytów konsumpcyjnych powyżej 2 mld zł ich poziom obniżył się nieznacznie z 2,2 mld zł do 2,1 mld zł na koniec I półrocza br. Jest to efekt nieco słabszej sprzedaży w pierwszym półroczu br. po wdrożeniu z końcem marca nowego procesu sprzedaży kredytu gotówkowego, w związku z koniecznością poprawy jakości portfela. Bank sprzedał w ciągu 6 miesięcy 2017 r. kredyty konsumpcyjne o wartości 293 mln zł. Łączna wartość kredytów i pożyczek brutto udzielonych Klientom osiągnęła na koniec półrocza 2017 r. poziom 5,3 mld zł.

Saldo depozytów wzrosło łącznie w I półroczu 2017 r. o 3,2 proc., osiągając poziom 5,9 mld zł. Poziom depozytów detalicznych wzrósł w tym samym czasie o 4,0 proc. do poziomu 4,9 mld zł.

Aktywne półrocze


Pierwsze 6 miesięcy 2017 r. było dla Banku Pocztowego czasem intensywnej pracy w wielu obszarach. Pod koniec czerwca br. Rada Nadzorcza jednogłośnie zatwierdziła Strategię Banku Pocztowego na lata 2017-2021, definiującą miejsce bankowości pocztowej i Banku Pocztowego w polskim systemie finansowym.

W obszarze produktowym, w lutym br. Bank wprowadził do oferty 2 nowe rachunki osobiste Bliskie Konto Pocztowego oraz Pocztowe Konto Bez Ograniczeń – w miejsce Konta Zawsze Darmowego.

Od marca br. Bank intensywnie pracował nad wdrożeniem oraz udoskonaleniem nowego procesu sprzedaży kredytu gotówkowego, w celu zwiększenia sprzedaży przy zachowaniu oczekiwanej jakości. Ponadto w maju br. na rynku zadebiutowała pierwsza wspólna karta płatnicza Banku Pocztowego i Poczty Polskiej, będąca symbolem synergii w Grupie Poczty Polskiej. W obszarze płatności bezgotówkowych Bank wprowadził do oferty także naklejki płatnicze oraz udostępnił usługę bezpiecznych płatności internetowych w standardzie 3D-Secure. Zarówno nowe rachunki, jak i Kredyt Pocztowy promowane były poprzez telewizyjną kampanię. Dalsze uatrakcyjnianie oferty produktowej znalazło uznanie w rankingach eksperckich. Wśród wielu z nich szczególnie ważne było wystawienie bardzo dobrej oceny Bankowi Pocztowemu przez Klientów w badaniu ARC Rynek i Opinia w marcu br. – 2. miejsce w rankingu satysfakcji Klientów detalicznych banków, 3. miejsce w rankingu lojalności, 1. miejsce w rankingu opłat i prowizji oraz tytuł Bank doceniany przez Klientów. Warto podkreślić też zajęcie 1. Miejsca przez Bliskie Konto Pocztowego w sierpniowym rankingu TotalMoney.

Dążąc do ciągłego podnoszenia satysfakcji Klientów z usług Banku, od lipca br. bankowe Contact Centre zaczęło działać w trybie dostępności 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Bank Pocztowy angażował się także w perspektywiczne inicjatywy będące spójne z jego misją. Dlatego m.in. podpisane zostały: porozumienie o współpracy z Pełnomocnikiem Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych oraz PFRON pod Patronatem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w marcu br., a także list intencyjny dot. partnerstwa w realizacji projektu Własnościowe dla Rodziny 500+ w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego DIALOG w czerwcu br. Bank Pocztowy dołączył także do  programu akceleracyjnego „GammaRebels powered by Poczta Polska”. Celem Banku jest skorzystanie potencjału, jaki daje współpraca ze start-upami w obszarach bezpieczeństwa, edukacji, komunikacji oraz narzędzi skierowanych do grup wykluczonych finansowo.

Bank w drugiej połowie roku


Również druga połowa 2017 r. zapowiada się w Banku Pocztowym bardzo intensywnie. Trwa odliczanie do startu nowej marki EnveloBanku. Ma ona przyciągnąć nowych Klientów, dla których naturalnym środowiskiem jest internet, a którzy dotychczas nie korzystali z usług Banku Pocztowego.

Ponadto Bank prowadzi działania mające na celu poprawę efektywności działania, m.in. poprzez budową wspólnego z Pocztą Polską modelu zarządzania siecią naziemną czy zrównoważony wzrost sprzedaży kredytów konsumpcyjnych w oparciu o unowocześniony proces kredytowy.  W ramach oferty Banku Pocztowego ma ona być rozbudowywana zarówno w zakresie obsługi Klientów detalicznych, jak i mikrofirm, przy zachowaniu dotychczasowej transparentności i dostępności.

W sierpniu br. Bank ustanowił nowy Program Emisji Obligacji do maksymalnej łącznej wartości nominalnej 500 mln zł, skierowany do inwestorów instytucjonalnych.

Na dzień 29 września 2017 r. zostało zwołane Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Banku Pocztowego S.A. dotyczące podwyższenia kapitału zakładowego poprzez emisję akcji. Zgodnie z zaakceptowaną przez Radę Nadzorczą w czerwcu 2017 r. Strategią Banku Pocztowego na lata 2017-2021, jeszcze w tym roku powinno nastąpić dokapitalizowanie Banku przez dotychczasowych Akcjonariuszy w kwocie 90 mln zł w proporcji zgodnej z dotychczasowym akcjonariatem.

2017-09-11
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców