PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWojciech Sokół z NCR: W przyszłości klienci będą potrzebowali tylko aplikacji mobilnej i samoobsługowego kiosku

Wojciech Sokół z NCR: W przyszłości klienci będą potrzebowali tylko aplikacji mobilnej i samoobsługowego kiosku

Informacje Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 17.11.2017 (05:24)
Karty

Jestem przekonany, że istotna reprezentacja klientów nie będzie w przyszłości oczekiwała od swojego banku niczego innego, oprócz wygodnej aplikacji mobilnej oraz dostępu do samoobsługowego kiosku, np. typu stand-alone – mówi w rozmowie z PRNews.pl Wojciech Sokół, Account Director w NCR Corporation.

Wojciech Boczoń: Banki na nowo definiują w swoich strategiach rolę oddziałów. Pracowników zastępują bankomaty, maszyny samoobsługowe. Ale czy rzeczywiście w dobie panującej wszędzie elektroniki, maszyny są tym czego oczekuje klient odwiedzający placówkę?

Wojciech Sokół, Account Director w NCR Corporation: W ostatnich kilku latach w bankowości, podobnie jak w wielu dziedzinach życia, doszło do rewolucji technologicznej. Elektronika, automatyzacja i samobsługa to nie są jednak trendy narzucone odgórnie przez międzynarodowe korporacje. Tego typu innowacje wynikają z nowych zwyczajów konsumenckich, które wymusiły na korporacjach (w tym na bankach i sieciach handlowych) dostosowanie swojej oferty do zmieniających się potrzeb. Wielu klientów banków, w szczególności użytkownicy smartfonów, oczekują, że czas reakcji banku w jakimkolwiek kanale nie będzie dłuższy, niż czas, w jakim podjęli decyzję o kliknięciu przycisku „KUPUJĘ”.

Wojciech Sokół, Account Director w NCR Corporation

Mierzalne efekty zrealizowanych przez nas projektów potwierdzają, że przemyślana i przyjazna samoobsługa w bankach detalicznych jest pozytywnie oceniana przez większość klientów, pozwalając jednocześnie doradcy bankowemu skoncentrować sie wyłącznie na tych elementach obsługi, które wymagają atencji i osobistego kontaktu z klientem w godzinach pracy oddziału. Jak widać wszyscy mogą skorzystać na spełnieniu oczekiwań klientów.

Jak pana zdaniem będzie wyglądał oddział banku za 5-10 lat? Będzie to placówka rodem z filmu science-fiction naszpikowana elektroniką czy może oddział przypominający kameralną kawiarnię?

Kilkadziesiąt lat temu firma Philips wymyśliła płytę CD wieszcząc jednocześnie rychły koniec płyty winylowej. Dzisiaj, w dobie platform typu Spotify, YouTube i plików mp3 płyty kompaktowe powoli odchodzą do lamusa, ale za to winylowe przeżywają prawdziwy renensans. Miła niespodzianka. Podobnie może być z bankami, które z pewnością wypromują nowe, efektywniejsze rozwiązania w samoobsłudze, ale pozostanie znacząca grupa klientów chcących spotykać się z prawdziwym doradcą bankowym. I ci będą chcieli mieć rachunek w banku, którego oddział przypomina kawiarnie lub statek kosmiczny.

Bankomaty nie służą już tylko do wypłat gotówki. Jakie obecnie są trendy w projektowaniu tego typ urządzeń?

Przez wiele lat bankomaty były traktowane przez działy biznesowe banków jak piąte koło u wozu. Wysokie koszty utrzymania i rozwoju, brak efektów sprzedażowych, niemożliwa interakcja z klientami skutecznie zniechęcały banki do inwestowania w ten kanał komunikacji. A to oznaczało ignorowanie wielu tysięcy kontaktów klientów z bankiem miesięcznie. Warto wiedzieć, że w Polsce pojedynczy bankomat realizuje średnio około 2700 wypłat miesięcznie. Dla banku posiadającego tysiąc bankomatów to oznacza prawie 3 miliony miesięcznie okazji do zaoferowania klientowi produktu bankowego. Nowoczesne bankomaty NCR są więc zaprojektowane zgodnie z nowymi oczekiwaniami banków – łatwy w obsłudze i wygodny interface dla klientów (ekrany dotykowe z możliwościami analogicznymi jak w tabletach), szybka obsługa przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa transakcji (unikatowe zabezpieczenia uniemożliwiające instalacje tzw. nakładek czytających kartę lub ingerencję w oprogramowanie bankomatu) oraz design zgodny z obecnymi trendami w projektach typu branch transfomation. Chcemy wyprzedzać oczekiwania naszych klientów, a co najmniej być gotowi z rozwiązaniem w odpowiednim momencie.

Dodatkowym strumieniem przychodów dla banku lub operatora sieci bankomatów może być sprzedaż usług Partnerów NCR Connections, czyli platformy zakupowej zrzeszającej dostawców wielu różnych usług, w tym ubezpieczeń, kart podarunkowych i biletów na różne imprezy kulturalne i sportowe. Plaforma zakupowa NCR Connections może zafunkcjonować bez potrzeby wykonania kosztownej i ryzykownej zmiany w oprogramowaniu protokołu transakcyjnego bankomatu, co przyspiesza development i znacząco obniża koszty projektowe. Zgodnie z tym trendem bankomat ma szansę stać się wreszcie urządzeniem, które na siebie zarabia.

Czy wierzy pan, że na naszym rynku przyjmą się kiedyś kioski samoobsługowe typu stand-alone (np. takie jak Getin Point).

I znowu wracamy do szybko zmieniających się oczekiwań klientów oraz kierunków ewolucji oddziałów bankowych. Jestem przekonany, że istotna reprezentacja klientów nie będzie w przyszłości oczekiwała od swojego banku niczego innego, oprócz wygodnej aplikacji mobilnej oraz dostępu do samoobsługowego kiosku, np. typu stand-alone. I to nie będzie wtedy żadna innowacja, ponieważ już obecnie kanały samoobsługowe są masowo wykorzystywane do dokonywania opłat za parking, zakupu biletów do kina, czy zakupów w supermarkecie w dedykowanych kasach.

Jaką rolę w bankomatach odegra biometria? Czy stanie się ona masowa, jak na rynku japońskim?

Biometria, jak każda innowacja związana z autoryzacją transakcji finansowych, posiada pewne zalety, ze skróceniem czasu obsługi klientów na czele, ale także wyzwania związane na przykład z bezpieczeństwem. Prawdę mówiąc, nie spodziewam się, że w tym obszarze w najbliższym czasie nastąpi jakaś wielka rewolucja. I mam na myśli nie tylko polski rynek usług bankowych, ale także popularność idei masowego wykorzystania biometrii w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej, W opinii banków, z którymi współpracujemy, biometria zajmuje pewne miejsce w planach rozwojowych, ale nie dominuje nad innymi, istotniejszymi projektami, które bezpośrednio przyczyniają się do lepszej obsługi bankowej klientów w kanałach samoobsługowych.

Testujecie wspólnie z PKO BP urządzenia samoobsługowe. Jakie są możliwości takich maszyn? Co klient może w nich załatwić?

Zgodnie z harmonogramem wypracowanym wspólnie z bankiem w pierwszej kolejności uruchomiliśmy 4 maszyny z serii Self Serv 80 Series, dwie w Warszawie i dwie w Jeleniej Górze, które w ramach pilotażu realizują przelewy wewnętrzne i zewnętrzne oraz oferują założenie lokaty. Aktualnie pracujemy nad wdrożeniem historii salda i pożyczki gotówkowej. Do końca roku PKO BP planuje zainstalować 5 kolejnych urządzeń z funkcjami Connections. Prócz tego testujemy recycler pocketowy, który ma możliwość przyjęcia jednocześnie do 300 banknotów przy jednorazowej wpłacie. Wszystkie urządzenia samoobsługowe posiadają ekrany dotykowe, których do tej pory w PKO BP nie było.

Jakich nowości możemy spodziewać się z NCR w najbliższych miesiącach?

Bieżący rok obfituje w wiele innowacji naszej firmy wdrożonych na rynku polskim i na świecie. Platforma NCR Connections, nowa linia bankomatów z rodziny Self Serv 80 Series, zaawansowane wdrożenia najnowocześniejszej platformy do wykrywania transakcji fraudowych Fractals to tylko kilka z nich. W najbliższym czasie planujemy rozwijać naszą ofertę koncentrując się na trzech kluczowych zagadnieniach biznesowych – efektywności kosztowej oddziałów bankowych i sieci urządzeń samoobsługowych, sprzedaży usług bankowych oraz Partnerów NCR Connections w bankomatach i wpłatomatach funkcjonujących na rynku, nowych obszarach, w których NCR może zaistnieć nie tylko jako dostawca urządzeń i oprogramowania, ale także jako partner aktywnie wspierający działalność biznesową klienta.

Dziękuję za rozmowę.

2017-11-17
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

BaFin ogłosił 15 grudnia 2025 r. pakiet…

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025…

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Marta Pokutycka-Mądrala

Marta Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz PR w Nationale-Nederlanden…

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół – Account Director w NCR…

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski od 2017 r. pełni funkcję…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców