PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacje5 powodów, dla których banki oferują programy lojalnościowe na karcie płatniczej
Mastercard

Mastercard

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności.

5 powodów, dla których banki oferują programy lojalnościowe na karcie płatniczej

Informacje 29.11.2017 (07:10) materiał partnera
Karty Mastercard

Klienci płacący kartą są przez banki zawsze mile widziani. Instytucje finansowe dzięki płatnościom kartami nie tylko poprawiają swoje przychody, ale są też w stanie jeszcze lepiej poznać swoich klientów. Ta ostatnia korzyść w erze rosnącej konkurencji tańszych i zwinniejszych fintechów jest szczególnie ważna, ponieważ pozwala bankom budować przewagę konkurencyjną, oferując klientom usługi dopasowane do ich indywidualnych potrzeb. A mało co bardziej zachęca ich do korzystania z kart, niż zniżki, bonusy czy promocje. Program lojalnościowy oparty na kartach płatniczych jest więc idealnym rozwiązaniem, z którego korzysta coraz więcej banków w Polsce.

MasterCard
MasterCard

Czerpania korzyści z programów lojalnościowych banki mogą uczyć się od detalistów, którzy używają tego narzędzia od lat. Współpraca z systemami płatniczymi daje im dodatkowe możliwości w dotarciu ze swoją ofertą do klienta – otrzymują znacznie szerszą wiedzę niż ta dostępna we własnym programie lojalnościowym. „Podpięcie” takiego programu pod kartę płatniczą sprawia, że konsument czuje się zachęcany do lojalności nie tylko w stosunku do sprzedawców, ale też do banków. W tym modelu korzystają więc obie strony, zarówno partner z branży finansowej, jak i ci z branży handlowej, w związku z czym ci ostatni są też gotowi partycypować w kosztach.

Program lojalnościowy na karcie płatniczej, po którą Polacy sięgają coraz częściej, to również rozwiązanie, które odpowiada na oczekiwania współczesnego konsumenta, ceniącego wygodę. Nie musi on nosić osobnej karty, ani nawet zapisywać się do osobnego programu lojalnościowego – wystarczy, że za zakupy płaci kartą, której i tak używa. Dodatkową zaletą dla konsumenta jest fakt, że bank może nawiązać współpracę z wieloma detalistami na raz, a więc nagrody za lojalność można zbierać u wielu sprzedawców jednocześnie.

Obecnie rozwijane są różne formy programów lojalnościowych dostępnych na kartach płatniczych. Jeśli chodzi o współpracę z partnerami handlowymi, to mogą oni być stali lub rotacyjni (okresowi). Niektóre programy wolą też współpracować ze sklepami stacjonarnymi, online, bądź oferują obie możliwości. Formy motywacji konsumentów mogą z kolei obejmować zniżki lub inne oferty specjalne, nagrody rzeczowe, bądź cashback. Wreszcie, takie programy banki mogą tworzyć i rozwijać samodzielnie, bądź też mogą przyłączyć się do programu lojalnościowego strony trzeciej. Jak działa ten ostatni model, pozwala sobie wyobrazić przykład programu Priceless Specials dla posiadaczy kart Mastercard.

– Konsumenci, którzy chcą przystąpić do Priceless Specials, muszą zgłosić się do swojego banku i zarejestrować swoją kartę w programie. Następnie gromadzą na wirtualnym koncie punkty za płatności kartą zrealizowane u partnerów handlowych. Obecnie jest to ponad 70 renomowanych marek handlowych, takich jak np. Carrefour, Decathlon, Merlin.pl, Circle K, RTV Euro AGD, Vistula czy Douglas, które obejmują łącznie 19 kategorii zakupowych. Dzięki temu punkty zbiera się szybko, po czym można je wymienić na atrakcyjne nagrody z katalogu – mówi Grzegorz Suszko, dyrektor ds. CRM i programów partnerskich w polskim oddziale Mastercard Europe.

Coraz więcej banków w Polsce angażuje się w programy lojalnościowe na karcie płatniczej. Co je do tego skłania?

  1. Narzędzie CRM na miarę ery cyfrowej

Wejście w życie dyrektywy PSD2 jest przełomowym momentem, który symbolizuje otwarcie dla firm spoza sektora dostępu do rynku usług zarezerwowanych do tej pory dla banków. Tym ważniejsze jest, żeby banki stawały się cyfrowymi liderami, którzy na podstawie inteligentnej analizy danych będą potrafili zaproponować swoim klientom usługi skrojone na miarę, w miejscu, czasie i formie, jakich ci ostatni potrzebują. Takich danych bankom dostarczają właśnie transakcje kartowe, do których używania zachęca program lojalnościowy.

  1. Większa transakcyjność to wyższe przychody

Większa częstotliwość używania kart płatniczych wydanych przez bank pozwala mu uzyskać większy przychód z tytułu opłat interchange. Większą aktywność kart płatniczych biorących udział w programie lojalnościowym potwierdza Mastercard. Według obserwacji firmy, karty zarejestrowane w Priceless Specials są o 13% aktywniejsze, zaś płatności na kartach są o 20% większe. Posiadacze kart, którzy otrzymują dodatkowe oferty w związku z używaniem swojego „plastiku”, chętniej po niego sięgają. Potwierdzają to również dane z zagranicy. Opublikowane w 2016 r., oparte na danych transakcyjnych badanie amerykańskich firm TMG i IQR Consulting pozwoliło zmierzyć, że osoby, które zamieniają punkty na nagrody w ramach takich programów, wydają 3 razy więcej, a wartość środków na ich rachunku jest wyższa o 55%.

  1. Koszty niższe niż myślisz

Korzyścią, która skłania banki do przyłączenia się do programu oferowanego przez stronę trzecią, są dużo niższe nakłady pracy i kosztów, jakie muszą w związku z tym ponieść. Dla przykładu, Priceless Specials jest finansowany głównie przez Mastercard i detalistów. Dodatkowo Mastercard zapewnia pełną obsługę operacyjną, technologię oraz pośrednictwo w kontaktach z sieciami detalicznymi. Dzięki temu wysiłek finansowy i organizacyjny uczestniczącego banku jest znacznie mniejszy niż w przypadku programu prowadzonego na własną rękę.

  1. Wyróżnienie się na tle konkurencji

To, że do Priceless Specials przyłączyło się jak dotąd 12 banków nie oznacza, że wszystkie muszą proponować klientom tę samą ofertę. Mogą one przystosować rozwiązanie do swoich potrzeb, na przykład poprzez wprowadzenie do katalogu własnych, unikalnych partnerów albo różnego rodzaju ofert promujących kredyty hipoteczne czy pożyczki. Mastercard daje bankom również dowolność, jeśli chodzi o zaimplementowanie programu w swoich strukturach – mogą „zaszyć” go w swojej bankowości internetowej i mobilnej lub odsyłać użytkowników kart do zewnętrznego serwisu.

  1. Budowanie przywiązania klienta

Częstsze korzystanie z wydanych przez bank kart płatniczych pozwala też budować przywiązanie klienta. Jest to istotne szczególnie wtedy, gdy ma on w  portfelu karty płatnicze różnych banków, ale najczęściej sięga po tę zarejestrowaną w programie lojalnościowym. Budowanie pozytywnych skojarzeń między nagrodami za zakupy a marką banku znajdującą się na karcie dodatkowo przywiązuje do niej klienta.

Źródło: Mastercard

2017-11-29
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Kinga Wojciechowska-Rulka

Kinga Wojciechowska-Rulka

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Kinga…

Marta Pokutycka-Mądrala

Marta Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz PR w Nationale-Nederlanden…

Bohdan Białorucki

Bohdan Białorucki

Rzecznik prasowy, Grupa Aviva w Polsce Bohdan…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców