Carrefour uruchomił w warszawskim CH Atrium Promenada sklep Carrefour PRO. Jest to najnowocześniejszy hipermarket sieci, w którym klienci skorzystają z niestosowanych wcześniej rozwiązań cyfrowych i nowych konceptów handlowych.
Zdaniem spółki, nowy hipermarket to najbardziej zdigitalizowany sklep otwarty do tej pory w Polsce. Na powierzchni handlowej wielkości ok. 2 000 m2 jest dostępnych prawie 13 tys. produktów spożywczych i przemysłowych. Klienci sklepu będą mieli możliwość domówienia niedostępnych w sklepie produktów spożywczych lub przemysłowych na jednym z 19 interaktywnych ekranów – jest to zupełnie nowy koncept stosowany w Carrefour.
Do złożenia zamówienia wymagana jest aplikacja Mój Carrefour, którą klienci mogą skanować kody QR przypisane do konkretnych produktów. Zamówienie złożone w ten sposób zostanie dostarczone pod wskazany adres w Warszawie albo przygotowane do odbioru w sklepie lub w Coolomacie zlokalizowanym na zewnątrz centrum handlowego (paczkomacie przystosowanym do przechowywania produktów spożywczych) – w zależności od indywidualnych preferencji klienta. Dzięki temu klienci zyskują dostęp do 16 500 produktów spożywczych dostępnych w sklepie internetowym eCarrefour.pl oraz ok. 6 000 produktów niespożywczych z oferty własnej sieci na Carrefour.pl.
– Rozwiązanie zastosowane w nowym hipermarkecie to pierwsza implementacja rozwiązań m-commerce w sklepie naszej sieci. Klientowi wystarczy telefon z zainstalowaną aplikacją, aby zamówić produkt, którego nie znalazł w sklepie. Do tego dochodzi też opcja dostawy tego samego dnia na terenie miasta – mówi Ronan Martin, dyrektor operacji w Carrefour Polska.
Hipermarket Carrefour PRO to także kolejny sklep, w którym została zaimplementowana usługa Scan&Go. Umożliwia ona skanowanie produktów za pomocą telefonu i mobilną płatność za zakupy za pomocą portfela elektronicznego Masterpass od Mastercard. W sklepie w CH Atrium Promenada są zlokalizowane również dedykowane kasy do dokonania płatności z użyciem Scan&Go. Klient będzie mógł dokonać w nich płatności na podstawie kodu wygenerowanego przez aplikację. Także sama linia kas tradycyjnych i siedmiu kas samoobsługowych zaprojektowana została w sposób niestandardowy. Nie znajduje się ona przy wejściu do sklepu, ale w jego głębi, podobnie jak w sklepach wolnocłowych lub z asortymentem odzieżowym. Ponadto przy Punkcie Obsługi Klienta został umieszczony Fakturomat, za pomocą którego klienci mogą własnoręcznie wygenerować faktury za zakupy.
W nowym hipermarkecie klienci będą mogli przystąpić również do programów oszczędnościowych. W ramach „Karty Dużej Rodziny”, każda rodzina z miasta i okolic, która posiada co najmniej trójkę dzieci, będzie mogła skorzystać z rabatu aż do 10% na całe swoje zakupy. Na podobny rabat mogą liczyć również osoby powyżej 60. roku życia, w ramach cieszącej się dużą popularnością „Karty Seniora”. W każdy wtorek mogą otrzymać 10% rabatu na swoje zakupy. Nowy hipermarket udostępni również usługę click & collect klientom sklepu internetowego Carrefour.pl. Zamówione przez internet produkty niespożywcze będzie można odebrać bezpłatnie na miejscu w sklepie.
Źródło: Carrefour