Już kolejny bank zapowiedział zwroty niesłusznie pobranych opłat za korzystanie z kart debetowych. Chcąc odzyskać pieniądze, klienci banku Millennium powinni złożyć wnioski do 31 stycznia 2018 roku.
Klienci, którzy podpisali umowę z bankiem Millennium o karty debetowe Millennium Visa Konto 360, Millennium Visa Dobre Konto, Millennium Maestro PayPass, mogą ubiegać się o zwrot niesłusznych opłat pobieranych od 1 stycznia 2016 roku do 31 grudnia 2017 r.
By karta debetowa była zupełnie darmowa, należało co najmniej raz w miesiącu dokonać nią jednej transakcji płatniczej. Problem w tym, że niektóre z nich – mimo zapłaty w jednym – księgowane były w kolejnym miesiącu, przez co, według banku, warunki umowy zostały zerwane i mógł on pobierać opłatę za korzystanie ze swojego produktu.
By uniknąć dalszych nieporozumień z tego tytułu, bank na swojej stronie internetowej wystosował oświadczenie, że „od dnia 9 grudnia 2017 roku upraszczamy zasady rozliczenia oferty uprawniającej Państwa do bezpłatnego korzystania z debetowej karty płatniczej. Dotychczasowe reguły gwarantowały Państwu zwolnienie z opłaty miesięcznej za obsługę karty wyłącznie w sytuacji dokonania i zaksięgowania w danym miesiącu na koncie minimum jednej płatności bezgotówkowej kartą. Zmiany, które dla Państwa wprowadzamy, pozwolą uwzględnić również te płatności, które zostały przez Państwa wykonane w danym miesiącu kalendarzowym, ale z przyczyn operacyjnych zostały zaksięgowane w kolejnym”.
Zgodnie z decyzją UOKiK-u banki, które stosują tę praktykę, zobowiązane są do zwrotu niesłusznie naliczonych opłat, w wyniku czego takie kroki podjęły już m.in. Bank Pocztowy, mBank czy Plus Bank.
Oświadczenie biura prasowego Banku Millennium
Bank Millennium podjął decyzję o zliberalizowaniu warunków uprawniających klienta do zwolnienia z opłaty za kartę debetowa na bazie toczącej się na rynku dyskusji dotyczącej możliwości zweryfikowania przez klienta terminu księgowania transakcji. Tym tematem interesował się również w minionym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale pod innym kątem – w 2017 roku Prezes UOKiK wziął pod lupę większość banków promujących ofertę bezpłatnego konta/karty uzależnioną od transakcji. Urząd weryfikował poprawność stosowanych przez banki komunikatów marketingowych. Kontroli tej (w formie postępowania wyjaśniającego) został poddany również Bank Millennium. Z kontroli przeprowadzonej przez UOKIK wynika, że niektóre stosowane przez banki przekazy reklamowe mogły wprowadzać klienta w błąd. Zarzut ten jednak nie dotyczył Banku Millennium. Bank wyraźnie, w sposób jasny i rzetelny informował klienta o warunkach zwolnienia z opłaty miesięcznej za kartę debetową.
Stosowane dziś przez Bank Millennium warunki zwolnienia z opłaty za kartę debetową (i rachunek) są najbardziej korzystne na rynku (uwzględniają zarówno transakcje dokonane, jak i zaksięgowane).