Pierwsi klienci Raiffeisen Polbanku mogą już korzystać z Blika. Mają do dyspozycji trzy opcje: płatności w internecie i w POS-ach oraz wypłaty z bankomatów. Na przelewy p2p będą musieli poczekać.
Raiffeisen Polbank to jedensaty bank, który udostępnia klientom płatności mobilne Blik. Początkowo system miał ruszyć w połowie stycznia, ale wdrożenie przesunęło się o miesiąc. Po testach w gronie friends and family przyszedł czas na wypuszczenie aplikacji na szerokie wody. Pierwsi klienci banku mogą już korzystać z Blika. Dziś do końca dnia usługa powinna być dostępna dla wszystkich.
Klienci mogą korzystać z płatności w internecie, w terminalach i z wypłat z bankomatów. Na razie nie ma jednak przelewów na numer telefonu, bo te realizowane są przez system Express Elixir, a bank nie jest jego uczestnikiem.
Operatorem płatności Blik jest spółka Polski Standard Płatności. Jej udziałowcami jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe i od teraz Raiffeisen Polbanku. W tym roku usługę udostępnią ponadto Bank Pekao i Credit Agricole.
Tymczasem Raiffeisen Polbank rozpoczął prace nad całkiem nową aplikacją, o czym jako pierwsi mogliście dowiedzieć się z tego tekstu. Mobilny Portfel w wersji 2.0. pojawi się najprawdopodobniej w połowie roku. Będzie lżejszy i szybszy niż obecna wersja programu, a z opcji RWD będzie korzystał tylko w określonych zakładkach. W nowym programie pojawią się ponadto funkcje, których nie ma w obecnej wersji. Oprócz Blika będzie to możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, mobilna autoryzacja czy zatwierdzanie transakcji odciskiem palca.