BGŻ BNP Paribas planuje wprowadzić biometrię głosową na infolinii. Na razie nie podaje terminu kiedy to nastąpi, ale testy już trwają.
Podobne rozwiązanie stosuje już od 2 lat Bank Zachodni WBK. Klient dzwoniąc na infolinię nie musi podawać hasła telefonicznego, a jedynie wypowiada zdanie „Mój głos jest moim hasłem, którego nie muszę pamiętać”.
Obecnie z rozwiązania korzysta 64 tys. klientów BZ WBK i cieszy się ono coraz większą popularnością. W październiku 2017 r. bank podawał, że rok do roku wzrost zainteresowania tą usługą wyniósł 337 proc. Żeby skorzystać z biometrii głosowej trzeba najpierw zarejestrować swoją próbkę głosu. Robi się to podczas rozmowy telefonicznej wypowiadają kilka razy wspomniane hasło.
Podobne rozwiązanie planuje wprowadzić Bank BGŻ BNP Paribas. Projekt ten jest na razie w fazie pilotażowej i bank nie chce deklarować terminów wdrożenia. W dalszych planach jest dodanie biometrii głosu do aplikacji mobilnej GOmobile. Wówczas klient mógłby sprawdzać saldo, historię czy zlecać przelewy za pomocą głosu. Podobne rozwiązanie działa już w Nest Banku.