Raiffeisen to już trzeci bank, który udostępnił możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej w swojej aplikacji mobilnej. Usługa jest dostępna dzięki rozwiązaniu opartemu o system moBilet. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku zakup biletów będzie możliwy w apce IKO.
Dziś do marketów z aplikacjami trafiła nowa wersja Mobilnego Portfela Raiffeisen Polbanku. Wśród nowości znalazła się tam opcja umożliwiająca zakup biletów komunikacji miejskiej. Rozwiązanie zostało oparte o mechanizm dostarczony przez moBilet. Zakup biletu komunikacji miejskiej jest teraz możliwy bezpośrednio z salda konta osobistego w Raiffeisenie. W kolejnych etapach bank udostępni też możliwość opłacenia postoju auta.
To już trzeci bank, który oferuje możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej użytkownikom swojej aplikacji. Wcześniej zrobiły to BZ WBK i Bank Millennium. Warto przypomnieć, że BZ WBK początkowo oferował rozwiązanie wykorzystujące mechanizm SkyCasha. Później zmieniono dostawcę usługi na moBilet. Z nieoficjalnych informacji wynikało, że kością niezgody stały się nowe warunki finansowe zaproponowane przez operatora wirtualnej portmonetki.
Nad udostępnieniem możliwości zakupu biletów komunikacji miejskiej w aplikacji mobilnej pracuje też PKO Bank Polski. Jak wynika z moich informacji, także i w tym przypadku wykorzystany zostanie mechanizm dostarczony przez moBilet. Na tę chwilę nie jest jeszcze znana data wdrożenie, ale prawdopodobnie stanie się to jeszcze w tym roku.
Tymczasem w aplikacja mobilna PKO BP także doczekała się kilku ważnych nowości. W miniony weekend udostępniono w niej kantor walutowy, który pozwala na wymianę walut 24h na dobę. Pojawiły się także dodatkowe opcje umożliwiające zarządzanie kartami płatniczymi. Klienci mogą na przykład z poziomu smartfona aktywować opcję wielowalutową do dowolnej karty debetowej.