Za obsługę tego kanału transakcji bezgotówkowych odpowiadać będzie e-commercowa część firmy Polskie ePłatności, funkcjonująca wcześniej jako marka PayLane.
Pod koniec kwietnia br. BLIK został zaimplementowany do portfolio Polskich ePłatności, umożliwiając realizowanie transakcji BLIK na terminalach płatniczych swoich klientów. Analiza struktury płatności BLIKIEM wskazuje, że najpopularniejszym kanałem płatności tą metodą pozostają nadal płatności internetowe.

– Wprowadzenie BLIKA do oferty metod płatności elektronicznych to potwierdzenie naszego planu budowania optymalnych, nowoczesnych rozwiązań omnichannel. Najpierw udostępniliśmy usługę BLIK w naszych terminalach; teraz umożliwiamy płacenie aplikacją na bardzo szybko rosnącym rynku e-commerce. Dzięki różnorodności w wyborze metod płatności, współpracujące z nami firmy szybko budują przewagę konkurencyjną na rynku w zakresie świadczenia bezpiecznych i niezawodnych transakcji bezgotówkowych – mówi Karol Zielinski, Polskie ePłatności.
Jak podaje Polski Standard Płatności, operator BLIKA, w I półroczu 2018 roku liczba transakcji zrealizowanych za pomocą BLIKA wyniosła 33 mln. BLIK, dostępny w 13 aplikacjach bankowych, stał się w Polsce powszechnym standardem płatności za towary czy usługi i jest obecny w coraz większej liczbie sklepów stacjonarnych oraz w niemal całym polskim e-commerce.
Źródło: Polskie ePłatności
