Mastercard Polska przygotował nietypową kampanię mającą na celu ochronę seniorów przed oszustwami na tak zwaną legendę. Przestępstwa te, zwane potocznie metodą na wnuczka, polegają na wyłudzeniu od osób starszych ich oszczędności.
Przestępcy dzwonią do swoich ofiar i podszywają się pod kogoś z rodziny kto miał wypadek i potrzebuje gotówki. Popularne są również oszustwa na fałszywego policjanta, księdza lub kogoś z administracji.
Choć problem jest powszechnie znany, dotychczasowe metody walki nie przynoszą rezultatów. Mimo szeregu kampanii realizowanych przez policję czy akcji informacyjnych w kościołach, ilość przestępstw systematycznie wzrasta. Według ostrożnych szacunków w roku 2018 polscy emeryci stracili około 60 milionów złotych. W samej tylko Warszawie było to 22 miliony – o 4 miliony więcej niż w roku 2017.
Tymczasem najprostszą metodą zabezpieczenia przed oszustami jest trzymanie oszczędności w banku i płacenie kartą.
Z wiekiem nasze mózgi funkcjonują coraz słabiej. Jednym ze sposobów podtrzymywania ich sprawności jest rozwiązywanie krzyżówek. I to właśnie za pomocą krzyżówki Mastercard postanowił pomóc seniorom. W najnowszym numerze Tele Tygodnia, ulubionego czasopisma w grupie wiekowej 65+, pojawiła się specjalna krzyżówka, której pytania skonstruowane są w taki sposób, że odpowiedź na nie zmusza do nauki sposobów ochrony przed oszustwami „na legendę”. Rozwiązanie krzyżówki należy wpisać kilka stron dalej, na reklamie Mastercarda, samą reklamę zaś należy powiesić w pobliżu telefonu.
Za kreację reklamy odpowiedzialna jest agencja McCann Worldgroup, zakupem mediów zajął się Carat.
Źródło: Mastercard